بازدید 5168
۱
گزارش

کی‌روش بدون دستیارایرانی درجام جهانی؟

از دی سال گذشته که با تصمیم کارلوس کی‌روش تمام اعضای ایرانی کادر تیم ملی از کار برکنار شدند تا به امروز مدیران فدراسیون فوتبال نتوانسته‌اند مقدمات بازگشت آنها را فراهم کنند. البته نبودن افراد ایرانی هیچ تاثیر منفی در نتایج تیم کی‌روش ایجاد نکرد اما...
کد خبر: ۷۱۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 23 July 2017
به نظر می‌رسد به طور قطع بازگشت اعضای ایرانی اخراجی کادر فنی تیم ملی بامخالفت رسمی کی‌روش منتفی شده و فقط فدراسیون باید تکلیف یک مربی را مشخص کند.

به گزارش تابناک ورزشی، به نظر می‌رسد پروژه تلاش فدراسیون فوتبال برای بازگشت مربیان ایرانی به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان با شکست مواجه شده است.

از دی سال گذشته که با تصمیم کارلوس کی‌روش تمام اعضای ایرانی کادر تیم ملی از کار برکنار شدند تا به امروز مدیران فدراسیون فوتبال نتوانسته‌اند مقدمات بازگشت آنها را فراهم کنند. البته نبودن افراد ایرانی هیچ تاثیر منفی در عملکرد تیم کی‌روش ایجاد نکرد و ایران با اقتدار کامل تمام مسابقات خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و به جام جهانی روسیه صعود کرد.

کی‌روش بدون دستیارایرانی درجام جهانی؟

در این مدت رسانه‌های مختلف خبر داده بودند که احتمال دارد بعد از بازی با ازبکستان تلاش مدیران فدراسیون که قبلا اعلام کرده بودند سکوت آنها درقبال اتفاقی که برای مربیان ایرانی رخ داد از روی تدبیر است، مقدمات بازگشت جواد نکونام، افشین پیروانی، مارکار آقاجانیان و مهرداد خانبان را فراهم خواهند کرد اما این پروژه با توجه به مخالف صریح و رسمی مهدی تاج با شکست همراه شده است و به نظر می‌رسد دستیاران ایرانی قبلی کی‌روش هیچ جایی در کادر فنی او نخواهند داشت.

جواد نکونام که چند وقت قبل تا آستانه قبول هدایت تراکتورسازی پیش رفته بود، ولی این اتفاق رخ نداد تا در مصاحبه‌ای اعلام کند تلاش دارد سرمربیگری خود را از یک تیم باشگاهی لیگ برتری بعد از کسب تجارب بیشتر آغاز کند. مهرداد خانبان هم که به عنوان آنالیزور نفت تهران با علی کریمی همکاری می‌‌کرد. افشین پیروانی هم که قبلا اعلام کرده بود به خاطر دفاع از شان مربیان ایرانی به تیم ملی باز نمی‌گردد و با توجه به سابقه زیادی که در فوتبال ایران دارد بعید است بعد از این رفتار کی‌روش حاضر شود با تیم ملی کار کند.

در این بین مارکار آقاجانیان مربی است که با فدراسیون فوتبال قررداد دارد و با دستور مقامات این مجموعه ممنوع‌المصاحبه هم شده است. در این مدت برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور مارکاردر کادر فنی تیم‌های پایه صورت گرفته بود که فعلا هیچ کدام با موفقیت همراه نشده است.

از آنجایی که طبق مفاد صریح قرارداد کارلوس کی‌روش حتما باید در کادر فنی تیم ملی از مربیان ایرانی استفاده کند، اهالی فوتبال ایران منتظر هستند ببینند در نهایت تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال برای حضور مربیان ایرانی در کادر کی‌روش چه خواهد بود؟ فعلا با سیاست و تدبیری که تا به امروز در نظر گرفته شد تمام افراد ایرانی به صورت رسمی از کادر کی روش حذف شدند و با شرایط فعلی مدیریت فدراسیون هیچ دغدغه‌ای برای تعیین حضور مربیان ایرانی در کنار کی روش ندارد.

سرمربی تیم ملی این روز‌ها خارج از ایران به استراحت می‌پردازد و منتظر است مدیران فدراسیون مقدمات اجرایی شدن برنامه‌های ارائه شده توسط او را فراهم کنند و در این بین تنها نکته بلا تکلیف همان بند قرارداد اوست که کی‌روش را موظف می‌کند از مربیان ایرانی در کنار خودش بهره ببرد. چرا که در سال منتهی به جام جهانی قطعا حضور در کادر فنی تیم ملی می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای مربیان داخلی باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
موش ندوان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار