بازدید 13534

توافق نمایندگان آمریکا برای تحریم‌های جدید علیه ایران

قانون مقابله با (به اصطلاح) فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران یک ماه قبل در سنای آمریکا تصویب شد؛ اما پیشنهاد جمهوری خواهان برای گنجانده شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی در این طرح باعث شد، تصویب آن در مجلس نمایندگان به تعویق بیفتد. اکنون هم سنا و هم مجلس نمایندگان باید این طرح اصلاح شده را تصویب کنند.
کد خبر: ۷۱۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ 22 July 2017
مجالس قانون گذاری آمریکا بر سر طرح تحریم روسیه، ایران و کره شمالی توافق کردند؛ طرحی که مدتی در دو مجلس در حال رفت و برگشت بود و بنا بر آن، همه ساختار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهان و مجموعه‌های این نهاد انقلابی تحریم خواهد شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ جمهوریخواهان و دموکرات های این کشور در مورد طرحی توافق کرده اند که اجازه می دهد، تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و همچنین کره شمالی اعمال شود.

قانون مقابله با (به اصطلاح) فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران یک ماه قبل در سنای آمریکا تصویب شد؛ اما پیشنهاد جمهوری خواهان برای گنجانده شدن تحریم‌ها علیه کره شمالی در این طرح باعث شد، تصویب آن در مجلس نمایندگان به تعویق بیفتد. اکنون هم سنا و هم مجلس نمایندگان باید این طرح اصلاح شده را تصویب کنند.

با این حال، نانسی پلوسی، رهبر دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا ابراز نگرانی کرد، گنجانده شدن کره شمالی در این طرح ممکن است، باعث تأخیر در تصویب آن در سنا شود.
 
توافق نمایندگان آمریکا برای تحریم های جدید علیه ایران
 
وی در بیانیه ای اعلام کرد: هرچند ما از اعمال تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی حمایت می کنیم، من نگرانم اضافه شدن نام این کشور به چنین طرحی، باعث تأخیرهای آیین نامه ای بیشتر در سنا شود.

پلوسی افزود: این مسأله مهم است که اضافه شدن نام کره شمالی به این بسته (تحریم ها) مانع از تصویب فوری طرح تحریم ها علیه روسیه در کنگره و ارسال آن برای رئیس جمهور پیش از تعطیلات تابستانی ماه اوت (کنگره) نشود.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی امیدوارند، این طرح پیامی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور باشد، مبنی بر اینکه باید رویکرد قاطع را در قبال روسیه حفظ کند.

سناتور چاک شومر از نیویورک در بیانیه ای که روز شنبه منتشر کرد، گفت: انتظار دارد هم مجلس سنا و هم مجلس نمایندگان به زودی برای تصویب این قانون اقدام و آن را برای رئیس جمهور ارسال کنند.

شومر گفت: با توجه به تجاوزگری های بی شمار روسیه و ناتوانی رئیس جمهور ترامپ در برخورد با آن، تصویب لایحه ی قدرتمند تحریم، همچون لایحه ای که دموکرات ها و جمهوریخواهان بر سر آن توافق کرده اند ضروری است.

بن کاردین سناتور دموکرات از کمیته روابط خارجی سنا نیز گفت: توافق در مورد این طرح پس از مذاکراتی فشرده به دست آمد.

وی افزود: یک کنگره تقریبا متحد در آمریکا می تواند پیامی روشن به نمایندگی از مردم آمریکا و متحدان ما برای رئیس جمهور پوتین ارسال کند. ما برای ارسال این پیام به کمک رئیس جمهور ترامپ نیاز داریم.

شرود براون سناتور دموکرات و قائم مقام کمیته بانکداری، مسکن و امور شهری مجلس سنا از  اوهایو نیز با انتشار بیانیه ای این تلاش دو حزبی را ستود و گفت: این لایحه جامع و سخت گیرانه، ایران و کره شمالی را به پاسخگویی وامی دارد و پیامی روشن به مسکو می فرستد، مبنی بر اینکه دولت آمریکا، حملات روسیه را به دموکراسی تاب نخواهد آورد، خواه دخالت در انتخابات ما باشد و خواه تجاوزگری در اوکراین.

مجلس سنا نخست قانونی را با اکثریت قاطع آرا، 98 رأی موافق در برابر دو رأی مخالف، به تصویب رساند که برنامه موشک های بالستیک ایران را هدف قرار می داد؛ اما مجلس نمایندگان پیشتر گفته بود چنین اقدامی بند نخستین قانون اساسی را نقض می کند. بر اساس این بند از قانون اساسی آمریکا همه لوایحی که برای دولت درآمدزایی ایجاد می کنند، تنها باید در مجلس نمایندگان تهیه و تدوین شوند.

همچنین قانون تحریم کشورهای روسیه، ایران و کره شمالی روز سه شنبه در صحن علنی مجلس نمایندگان آمریکا به رأی گذاشته می شود. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۲
کاسبان برجام کجا هستند؟!!!!!
مبارک....مبارک
خاک بر سرتان باد ای نمایندگان رشوه ای سنا.
مطالب اساسی و بنیادی به نظر سنجی بگذارید نه پیش پا افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
یاد داستان محور شرارت افتادم
بهتر نیست بجای گفتن تحریم ایران بگیم افراد خاص اینطوری بین مردم شبه ایجاد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
با طرز تفکرات نظیر شما هست که به اینجا کشیده شدیم برات متاسفم
در ضمن من الان به عنوان یک شهروند نمیتونم با بانکهای خارجی به طور مستقیم کار کنم و از نظر شما من هم جز ان ادم های شما هستم؟!!!!!
ناشناس
| China |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
؟؟؟؟
اینا کلا هیچ کاری ندارن به جز تحریم ایران
ناراحت نباشین ما هم افتاب تابان رو داریم !
مبارک دولت باشه
مرگ بر اسراییل
واقعا سود برجام در چه چیزی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
برای کاسبان برجام که خوب بوده!!!
احتمالا امروزبخاطر تحریمهای جدیدشاخص بورس هزارواحدمیره بالا ¡!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخ میگفتن تحریم‌ها کاغذ پاره است میگفتن تحریم‌ها بخاطر هسته‌ای میدیم دیگه نمیشیم برش میدارن میگفتن تحریم‌ها باعث بیکاری و فقر و تورمه هسته‌ای رو میدیم همه چیز برداشته میشه
با سلام
چرا برای تولید نیروگاههای بیشتر برقی اقدام نمی شود هوا بسیار گرم است و ما مهندسین توانمندی داریم. شرکتهائی مانند مپنا و جوشکاب یزد و ایران ترانسفو و برق کهنوج چرا نباید تکنولوژی بروزی داشته باشند و برق بیشتر تولید کنند و امکاناتشان و نیروگاهایشان را افزایش دهند از کولر گازی نمی توان استفاده کرد چون هزینه برق بسیار زیاد است و عرضه برق کم است چرا به صنعت تولید برق رسیدگی نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
با سلام،متاسفانه تکنولوژی ساخت ژنراتورهای نیروگاهی و ترانسفورماتورهای قدرت در کشور وجود ندارد. تقریبا تمامی سفارشات به شرکت زیمنس آلمان داده شده و حداقل چهار سال تا تحویل زمان خواهد برد.
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
دقیقاً بعد از خوندن تیتر خبر "توافق نمایندگان آمریکا برای تحریم ایران"، چرایی تولید کم برق به ذهن من هم رسید. آقاااا دمت گرم، ولی داری اشتباه میزنی هاااا
چه خبر از ظریف و عرقچی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این تحریمها تازه اولشه!!! جای بسیار نگرانی دارد!!! اگه به حرفهای رهبر در چند سال گذسته در مورد انواع تحریمها خوب گوشش می کردین و پیشبیمیهاشو خوب توجه میکردین، دیگه از این کاتمنتها نمی زدین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
بچه گانه است اگر فکر کنیم توافق هسته ای بدون موافقت رهبر انقلاب به نتیجه رسید
نوش جان کاسبان برجام
قابل توجه شیفتگان وازخودبیخودشدگان ومدافعان برجام !!!
تحریمها ملت مظلوم رادربرنگیرد بهتراست کاسبان تحریمها تحریم شوندبهتراست
هردم از این باغ بری میرسد،نو بری میرسد..
خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج
مردم عزیز ایران امریکا با لطف خدا وشما مردم غیور هیچ غلطی نمی تواند بکند همان بچه هشت سال دفاع مقدس و فرزندان انها هستن امریکا هرچه دارد از جهان اسلام دارد خود هیچی ندارد انشاا بلطف خدا تا در اینده نزدیک مردم امریکا از دست مسولین مغرور خود خلاص می شوند
جناب آقاي روحاني ..... لطفا تحويل بگيريد ! آيا هنوز مدعي هستيد كه برجام نقض نشده است؟؟؟
تحریم ها چه ربطی به ظریف و عراقچی دارد
از زمان اومدن این ترامپ تروریست فقط ۱۵هزار نفر با اسلحه در آمریکا کشته شدن ولی این یارو صبح بلند میشه مو و پشم هاش بلوند میکنه و راجع به چندتا کشته تو لندن عربده میزنه بعد چند تریلیارد کاغذ به اسم دلار چاپ میکنه اسمش رو میزاره اقتصاد ٫ اگر دنیا واحد پول جهانی راه بندازه اون موقع امریکایی پای توریست رو باید لیس بزنه و مشکل چرت و پرت گفتن یه مشت فسیل مثل مکین یا ترامپ در مورد ایران یا بقیه دنیا حل میشه فعلا ایران باید رایزنی کنه و ارز جهانی رو راه بندازه
ما که با امریکا نه مناسبات تجاری داریم ،ونه مناسبات دیپلماتیک ،هر چقدر دلش میخواهد تحریم کند تا تحریمدانش به ترکد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر