بازدید 3764

نقدی بر یک تصمیم یا شایعه

کد خبر: ۷۱۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 22 July 2017
امیرحسین زنده دل در سایت انتخاب نوشت: هفته گذشته رسانه منتسب به دولت در گزارشی تحلیلی از ترکیب کابینه آینده گریزی به وزارت اقتصاد زد و با استناد به " حرف و حدیث" های نقل شده از وزیر اقتصاد در چهار سال گذشته و به ویژه اظهارات تحریف شده وزیر اقتصاد توسط یکی از روزنامه ها در سال گذشته سعی در القای این پیام به جامعه کرده است که " طیب نیا خسته و بی انگیزه برای ادامه خدمت است".

معنای ضمنی این فضاسازی از تمایل طیب نیا به وا نهادن منصب وزارت چیزی نیست جز ابراز تمایلات شخصی و آرزوهای سرکوب شده افراد و جریانات پشت پرده برای دستیابی به منصب جذاب وزارت اقتصاد.

تمایل نداشتن دکتر طیب نیا به وزارت نه از سر خستگی یا عافیت طلبی ایشان بلکه پای فشردن بر مواضع اصولی در اموری است که به منافع ملی مربوط بوده و هشدار دادن نسبت به عواقب کارهایی است که از سر غفلت و ناآگاهی یا با فرصت طلبی برخی ها خدای ناخواسته می تواند هزینه هایی را بر زندگی هشتاد میلیون ایرانی تحمیل نماید.

دکتر طیب نیا برای این نگرانی اش آدرس دو نهاد سیاستگذار مهم دیگر را می دهد:

مشکلاتی که در نظام تامین مالی کشور به ویژه سیستم بانکی با آن مواجهیم و به همین خاطر نیازمند یکسری اصلاحات ساختاری در نظام بانکی کشور هستیم.

وزیر اقتصاد خواستار اصلاحات اساسی دیگری هم شده است:

ساختار بودجه دولت نیز دچار مشکلاتی است که حتما باید اصلاحات اساسی در آن انجام بشود.

آقای ضد تورم می گوید:

بدون اصلاح ساختار بودجه دولت نه با تورم می شود مقابله کرد و نه رشد اقتصادی پایدار می توان دست یافت.

مخالفان وزیر اما نه به صلاحیت فنی او می توانند إن قلت وارد کنند و نه کارنامه ۴ ساله اش را می توانند نادیده بگیرند.

او با سیاست هایی که در این ۴ سال در پیش گرفت با کنترل و کاهش تورم از ۴۵ درصد به زیر ۱۰ درصد و رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به مثبت ۸ درصد در پایان دوره وزارتش ثبات و رونق را به اقتصاد ایران برگرداند.

به اذعان همه صاحب نظران عملکرد طیب نیا یکی از نقاط قوت حسن روحانی در انتخابات اخیر بود.

طیب نیا به شهادت طرفداران روحانی جزو فعال ترین وزرا در کارزار سخت انتخابات برای حمایت از رییس جمهور بود.

او به خوبی با انتقاد از شعارهای کارانه ای و یارانه ای رقبای روحانی نسبت به بیدار شدن غول تورم هشدار داد و مردم را از عواقب سیاست های پوپولیستی مخالفان دولت ترساند.

مخالفین علی طیب نیا تنها یک راه برای حذف وزیر قدرتمند دولت داشتند و آن هم خستگی خودش و بی میلی ایشان به ادامه کار.

علی طیب نیا اما امروز با هوشمندی تمام این فضاسازی را خنثی کرد.

او ضمن تکرار نگرانی هایش از ناهماهنگی ها و تاکید بر ضرورت انسجام در تیم اقتصادی کابینه آینده از آمادگی خود برای ادامه خدمت خبر داد. " چالش های جدی دیگری که ما در اقتصاد داریم و حتما باید در قالب یک برنامه منسجم با این چالش ها مقابله کنیم.

مقابله با این چالش ها و اجرای یک برنامه اصلاحات ساختاری، مستلزم وجود یک برنامه منسجم و یک تیم اقتصادی منسجم و یک دولت منسجم است که رییس جمهور بر اساس برنامه هایی که برای چهار سال آینده کشور تننظیم کرده اند، دارند تیم هماهنگ و منسجمی را بررسی می کنند که انشالله بتواند ما را در مسیر دستیابی به این اهداف یاری کند و طبیعی است که همه ما در دولت به عنوان سربازان نظام آماده ایم که در این راستا خدمت کنیم.

بعنوان یک کارشناس فعال و آشنا به وضعیت سیاس
 
ی اقتصادی کشور باید این حقیقت را با صدای بلند گوشزد کرد که جامعه ما دیگر تاب سیاست بازی و فرصت طلبی عده ای دون مایه و همچنین ندانم کاری ها و فرصت سوزی های جاهلانه را ندارد.

اکنون که به برکت حضور شکوهمند مردم پای صندوق های رأی و اعتماد میلیونی آنان به رییس جمهور محترم چهار سال دیگر فرصت حل مشکلات مردم را فراهم ساخته اند باید اجازه داد با تکیه بر تجربه ذی قیمت دولت یازدهم بویژه در حوزه اقتصادی که اکثر قریب به اتفاق صاحب نظران از آن به نیکی یاد می کنند به فضل الهی و همت مسیولین بویژه رییس جمهور محبوب ادامه یابد و اکنون که در نیمه راه خدمت رسانی وزرای کاردان و موفقی همچون دکتر طیب نیا هستیم خللی بوجود نیاید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر