بازدید 10469

احتمال تجدیدنظر در اعزام حجاج

کد خبر: ۷۱۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 22 July 2017
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم صدور ویزا از سوی عربستان برای دیپلمات‌های ایران جهت استقرار در ایام حج علیرغم تعهدات پیشین گفت که در صورت اجرایی نشدن این وعده، ایران در مورد اعزام حجاج تجدید نظر خواهد کرد.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اعزام دیپلمات های ایرانی پیش از آغاز مراسم حج امسال جزیی از توافق ایران و عربستان بود. چراکه به د لیل قطع رابطه دو کشور ما اکنون نیروی دیپلمات مستقر در عربستان نداریم. اما نیاز است که برای ایام حج ارتباطات دو کشور به صورت رسمی و سیستمی برقرار شود. بنابراین قرار بود دیپلمات هایی از ایران در زمان حج در عربستان مستقر شوند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: البته تا ۸ مرداد که اولین پرواز حجاج انجام خواهد شد این زمان باقی است و ما امیدواریم این کار انجام شود. چرا که بخشی از تعهد عربستان است و وزارت خارجه هم این موضوع را دنبال می کند. ما امیدواریم عربستان به تعهد خود عمل کند چراکه در این صورت طلیعه عمل به تعهداتی است که وزارت کشور و وزارت خارجه عربستان داده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: دولت ایران در تلاش است که این تعهد طرف مقابل عملی شود و ما بتوانیم پروازها را به موقع انجام دهیم اما اگر عربستان به این وعده خود عمل نکرد و بنای انجام این کار را نداشت در این صورت موضوع اعزام حجاج را بررسی مجدد خواهیم کرد و تصمیم مقتضی را اتخاذ می کنیم.

جعفرپور اضافه کرد: فعلا بنا بر تداوم توافقاتی است که انجام شده و تغییری در برنامه اعلامی ایجاد نشده و معنایش توقف اعزام حجاج نیست. امیدواریم وزارت خارجه و نظام سیاسی عربستان هم به این تعهد عمل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۵
خدا
پدر شما را بیامرزد حاجی نفرستید و پول بی زبان ایرانی را در حلقوم وهابیت نریزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
بله پول بی زبان را بهتر است در حلقوم اهالی پاتایا و انتالیا بریزید. نمی دانم چرا هر وقت حرف دین خدا می شود یادمان می افتد که پول بی زبان را هدر ندهیم
آقا نفرستید این بندگان خدا رو. اگه خدای نکرده اتفاقی افتاد چه نهادی پاسخگو هست ؟
بهتر .....
واقعا دیگه چطوری بایستی با ما رفتار کنن ولی باز اصرار به رفتن داشته باشیم !!!
فقط ميشود گفت :متأسفم براي مسولين مربوطه .
اعتماد به قول وهابیون و فرستادن حجاج به عربستان در حکم گروگان دادن اتباع ایرانی به عده ای تروریست آدم کش است. اصرار سازمان حج به اعزام حجاج در شرایطی که عربستان رسما با ایران دشمنی می ورزد آزمودن تروریستها به بهای جان و مال ناموس حجاج ایرانی است.
بررسی مجدد میکنید و بعدا اعلام میکنید که حجاج اعزام میشوند ، حتی بدون آنها !!! و اصلا از اول هم قرار نبوده که دیپلمات ها در مراسم حج حضور داشته باشند !!!
بابا جوووووون مردم نميرن ............
چرا اينقدر اصرارررررررررررررررررررررر ميكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
اي بابا مردم دارند دست و پا ميشکونند براي رفتن مرد حسابي 85 هزار نفر اسم نوشتن و دارند ميرن
ناشناس
| China |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
شما از پیش خودتون صخبت کنیذ لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
شما از طرف خودت حرف نزن وقتی اطالع نداری همون پاتایا رو برو
با نام خدا.

با سلام و تحیات .
برای اینجانب جای بسی تعجب است که دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود اینکه عربستان صعودی اینهمه جنایت مرتکب شده یا شاید ما اطلاعات کافی نداشته باشیم اینقدر در قبال عربستان صعودی ضعف نشان میدهد!.........تا کنون ما خیلی مورد ظلم این کشور واقع شدیم از مجلس شورای اسلامی نیز در تعجبم ..............ما با عراق 8 سال جوانمردانه جنگیدیم ........اگر آمریکا ورود پیدا نمیکرد ایران در پایان برنده جنگ بود و صدام حسین معدوم ...... را جمهوری اسلامی ایران باید محاکمه میکرد . غرامت جنگ نیز به ملت ایران داده نشد .............در صورتی که دنیا به این نتیجه رسیده بود که متجاوز عراق است . ایران باید تا آخرین لحظه دادگاه لاهه را ول نمیکرد . و آن آمریکای جنایتکار آدم کش را ........................
عده ای مأمور مخفی انگلیس و آمریکا در عربستان، ایران و احتمالاً در منطقه از سالها قبل در تلاشند با انواع تکنیکهای ساده تا پیچیده خصومت بین دو دولت را بین ملتهای دو کشور الغاء نموده و گسترش دهند سپس با ایجاد حادثه حتی شاید بدتر از حوادث دو سال قبل برای حجاج، بهانه ایدآل را برای شروع یک جنگ دیگر را نه تنها بین دوکشور بلکه دستکم بین کشورهای جنوب خلیج فارس و ایران تحمیل نمایند.
هر عقل سلیمی می داند که روابط بین دو کشور حتی بین دو ملت به هیچ وجه از وجوهها مناسب اعزام حجاج ایرانی به عربستان سعودی نیست؛
همه جهان میدانند ولیعهدی که بزودی بر تخت خواهد نشست فردی ماجراجو و اهل خطر کردنِ غیر مدبرانه است.
آنانی که اصرار دارند که حجاج ایرانی را در این شرایط بحرانی بین دو کشور به کشور عربستان سعودی اعزام کنند، نشانه های مشکوک و قابل تأملی را از خود بروز می دهند.
بسمه تعالی
واقعا ما خانواده حجاج نگران هستیم لطفا مسولین گرامی در فکر باشند
حج که اصول دین نیست ، یکی از فروع دین است آنهم در صورت مستطیع بودن افراد . علمای طراز اول ایران باید به مردم
تفهیم کنند که در شرایط حاضر ، استطاعت بدنی و روحی به استطاعت مالی ارجحیت دارد . نباید جان و مال و ناموس
حجاج ایرانن ملعبه دستان پلید آل سقوط و مزدورانش باشد
آقا تورو خدا بیشتر از این خوار و ذلیلمون نکنید
تجاوزهاي زنان و2جوان ايراني ازطرف عربستانيهافراموش شده است حالارسيده نوبت به حجاج ايراني و................................................................................................................................................................................................................................
خفت و خواری تا کجا؟
خوب یه کم فیتیله خواهش و تمنا و التماستون رو از عربستان ببرید بالاتر
شاید بهتون ویزا داد
امیدوارم به خاطر حج امسال هم یه داستان دیگه پیش نیاد

آخه چند بار باید یه فاجعه اتفاق بیفته تا ما متنبه بشیم ؟؟؟
هر سفر حج توسط ایرانیان= خرید اسلحه، گشته شدن کودکان بی گناه
حج با مچ بند و انگشت نگاری ؟؟!!!اینهمه کارشکنی عربستان و اصرار مسیولین بر اعزام با هر خفت و خاری (مچ بند و انگشت نگاری )واقعا چرا؟؟!!!!
اعتماد به وهابیون وسلفیها یعنی اعتماد به اسراییل و آمریکا همه جرثومه های کثیفی هستند که اعتمادبر آنها خطاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل