بازدید 9860

اشتباهات «ظريفِ» صداوسيما

کد خبر: ۷۱۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 22 July 2017
باز هم صداوسیما و باز هم مواجهه چالشی با دولت؛ این بار نوبت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که بار دیگر سوژه صداوسیما برای تخریب دولت شود.
 
به گزارش ارمان، آنچه چهارشنبه از صداوسیما به‌صورت زیرنویس مشاهده شد ابتکار جدیدی بود که هنوز مشخص نشده اشتباهی سهو بود یا عمد!
 
صدا و سیما در اخبار سراسری در ساعت 19 چهارشنبه در حالی که سخنان ظریف را پخش می‌کرد در زیرنویس خود به جای وزیر امور خارجه ایران از تعبیر وزیر امور خارجه آمریکا استفاده کرد.
 
حسن شمشادی، خبرنگار صدا و سیما با انتشار مطلب و عکسی در اینستاگرامش خبر داد که بخش خبری ساعت 19 شبکه یک صداوسیما، شامگاه چهارشنبه 28 تیر در زیرنویس معرفی محمدجواد ظریف، او را وزیر امور خارجه آمریکا معرفی کرده است.
 
این چندمین‌بار است که تلویزیون در نگارش زیرنویس‌های اخبار مربوط به دولت دچار اشتباه می‌شود.
 
چندی پیش نیز شبکه خبر در زیرنویس سخنان رئیس جمهور، اشتباهی بسیار فاحش داشت. در آن زمان پرویز اسماعیلی در شبکه اجتماعی با اشاره به واکنش شبکه خبر نسبت به اشتباه این رسانه در زیرنویس کردن بخشی از سخنان رئیس جمهور در همایش هفته قوه قضائیه که در آن شبکه خبر عنوان کرد: «استفاده از احضار به جای دعوت اشتباه سهوی بوده و دولت بهانه می‌گیرد!» تاکید شده است: اصلا قبول؛ آنکه زیاد اشتباه می‌کند، نباید پشت فرمان بنشیند. در اشتباهات سهوی معمولا عذرخواهی می‌کنند نه اتهام‌زنی. تقاضا برای انعکاس صحیح سخنان رئیس جمهور در رسانه رسمی حق‌الناس است، بهانه نیست.
 
این بار حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور بود که نسبت به اشتباه در زیرنویس جایگاه ظریف با انتشار پست «اعتراض اینستاگرامی، حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما درباره زیرنویس اشتباه شبکه برای ظریف» خواستار عذرخواهی صداوسیما شد.
 
آشنا نوشت: «امیدوارم قصدی در کار نبوده باشد و دوستان سریعا و رسما عذرخواهی کنند و به فرد خاطی هم تذکر جدی داده شود.»
 
در حالی صداوسیما این رویه را در مواجهه با دولت پیش گرفته است که 11 تیرماه معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: «ما هیچ‌موضع مخالفی با دولت ابراز نمی‌کنیم و نداریم.»
 
نکته قابل تامل آنجاست که رئیس سازمان صداوسیما خود به برخی کوتاهی‌ها و اشتباهات این سازمان معترف است چنان‌که 4 تیرماه رئیس سازمان صدا و سیما از «نگاه منفی» بخش خبری بیست و سی به وقایع خبری انتقاد کرد و گفت: «بارها تركش‌های این بخش خبری به ما اصابت كرده و ما باید هربار پاسخگو باشیم كه البته این امر مرسوم در عرصه خبری است. با این حال امیدوارم این بخش خبری به مانند طنز گل‌آقا رفتار كند. زبانی طنزآلود كه هم نقد می‌كرد و هم مخالفان را مشتاق دیده شدن و زیر ذره‌بین بردن می‌كرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
جای سوال است که چرا این اشتباهات فاحش هیچگاه شامل گروه مقابل نمیشود.
گزارشگر صدا و سیما در مورد جلسات همفکری و همراهی و هم پیمانی مقامات کشور میگه که اینها با هم هیچ مشکلی ندارند و همه به اعتلای کشور کمر بسته اند و آخر گزارشش هم موزیک سریال "معمای شاه" میذاره که همه احساساتی بشن و اشک توی چششون جمع بشه

بعد

همکار صدا و سیمایی همون گزارشگر صدا و سیما یه زیر نویس میزنه یه جنگ راه میندازه

بعد

یه همکار صدا و سیمایی دیگه میاد یه گزارش از داخل بخش خبر تهیه میکنه که اینجا اگر اتفاقی میافته از روی عمد نیست و همه تحت فشار کاری هستند.

بعد

دولت هم تذکر میده که دیگه تکرار نشه

بعد

ما میشینیم فکر میکنیم که: ما رو ببین با کیا... با چیا... زمستون سر میکنیم
قرائن حاكي از عمدي بودن ميباشد.
یادش به خیر اون دورانی که ما مدرسه می رفتیم معلم کلاس دوم یاسوم به مامیگفتن تکه ای ازروزنامه را به مدرسه ببیریم وازروی روزنامه کلمات و حروف موردنظر راخط بکشیم البته مربوط به زمانی بود که درتحریریه ها و دستگاه مطبوعات و همچنین رادیو تلویزیون جای آدمهای باسواد بود.وکمترغلط املایی یاانشایی دیده می شد.
آقایون این مسأله جدی کشوره یا اون خانواده هایی که در فقر و بدبختی به سر می برند و از ناعلاجی خودشون و بچه هاشون را به کشتن میدن!!!
تو را به خدا یه کاری بکنید!
اللهم عجل لولیک الفرج..............
شایدهم واقعا اشتباهی درکارنبوده !!!!!!!!!!!!
زیاد مهم نیست چون صدا سیما مدت هاست که باریزش شدید مخاطب و بی اعتمادی عمومی مواجه شده است,اقای ظریف افتخار ایران و و یکی از برجسته ترین دیپلماتهای حال حاظر جهان هستند
صدا و سیما خیلی وقت است که از مردم بریده حالا نوبت دولت است فقط می ماند یک عده خاص که آنان رسانه را و رسانه آنان را بسیار دوست دارند و احتمالا تنها مخاطبش هم آنان هستند مسئولان نمی دانم کی باور خواهند کرد
یه نظرسنجی بکنند ازمردم در مورد صدا و سیما دیگه واقعا از برنامه هاش خسته شدیم ملت دارن میرن دنبال ماهواره
با توجه بسابقهء بد چند ساله این صدا و سیما ، باحتمال قوی این عمل نیز باید عمدی باشد .عمیقا" متاسفم بحال این باصطلاح رسانه ملی !!! مثلا" دارند خدمت میکنند .
تابناک تو هم شدی تریبون دولت !
انصافا صدا و سیما این یکی رو راست گفته. خداییش ظریف بیش از یک وزیر امور خارجه برای آمریکا زحمت کشیده.
شرم هم خوب چیزیه! حرفه ای عمل کردن هم خوب چیزیه!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار