بازدید 4109

تأیید پایان حمایت «سیا» از معارضان سوری

کد خبر: ۷۱۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 22 July 2017
یک ژنرال ارتش آمریکا تأیید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است به نقشه سازمان سیا برای تجهیز و تعلیم گروههای معارض سوری پایان دهد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، یک ژنرال ارتش آمریکا تأیید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است به طرح و برنامه «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا- سیا (CIA)- برای تجهیز و تعلیم برخی از گروه‌های معارض سوری که در حال نبرد با «بشار اسد» رئیس جمهور کنونی سوریه هستند، پایان دهد.

این ژنرال ارتش آمریکا تأکید کرد که این تغییر در خط مشی هیچ ارتباطی با بهبود روابط با روسیه ندارد.

«ریموند توماس» ژنرال ارتش آمریکا و رئیس مرکز فرماندهی عملیات ویژه اظهار داشت که این تصمیم «برمبنای ارزیابی این برنامه» اتخاذ شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که ژنرال ریموند توماس در همایش امنیتی «آسپن« (ASPEN) در ایالت کلورادوی آمریکا گفته بود که «دست کم طبق آنچه که در مورد این برنامه و تصمیم برای پایان دادن به آن می دانم، این تصمیم به هیچ عنوان به منزله دادن باج به روسها نیست».

طی هفته گذشته، منابع دولتی ناشناس در آمریکا به رسانه های متعدد خبری گفتند که تصمیم برای پایان دادن به برنامه تجهیز و تعلیم معارضان صوری تاحدودی به دلیل تمایل دولت ترامپ به برقراری روابط بهتر با روسیه گرفته شده است.

بنابر گزارشها، ترامپ هفته ها پس از نشست خود با «مایک پومپئو» مدیر سیا و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی دستور خاتمه این برنامه را صادر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار