بازدید 15397
۲
نخستین اظهارات امیر قطر پس از آغاز بحران با چهار کشور عربی؛

تلاش ها علیه قطر از پیش برنامه ریزی شده بود/ محاصره کنندگان باید روش انتقامی خود را عوض کنند/ تشکر از همه کشورهایی که آسمان خود را به روی خطوط هوایی قطر گشودند/ آماده گفت وگو برای حل بحران هستیم

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، جمعه شب در نخستین سخنرانی پس از آغاز بحران روابط این کشور با چهار کشور عربی به رهبری عربستان، ضمن عادی توصیف کردن وضعیت داخلی قطر، آمادگی کشورش را برای حل و فصل بحران از طریق مذاکره اعلام کرد.
کد خبر: ۷۱۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 22 July 2017
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، جمعه شب در نخستین سخنرانی پس از آغاز بحران روابط این کشور با چهار کشور عربی به رهبری عربستان، ضمن عادی توصیف کردن وضعیت داخلی قطر، آمادگی کشورش را برای حل و فصل بحران از طریق مذاکره اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، امیر قطر در سخنانی که زنده از شبکه های ماهواره ای پخش شد، تأکید کرد: در ارزیابی مرحله ای که در آن قرار داریم، با عقلانیت سخن می گوییم و برای آینده نیز برنامه ریزی می کنیم.

امیز قطر گفت: روند ابراز همبستگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. این روند سبب ناامیدی آنانی شده که به دلیل نشناختن مردم قطر، عکس این قضیه را تصور می کردند.

شیخ تمیم افزود: قطر با تروریسم می جنگد، نه به این دلیل که می خواهد دیگران را خشنود کند، بلکه برای این که به جنگ با تروریسم اعتقاد دارد.

امیر قطر گفت: قطر با برخی همسایگانش اختلاف دارد؛ اما ما در حال تلاش برای تحمیل دیدگاه هایمان بر دیگران نیستیم.

وی  با اشاره به اینکه روشن است تلاش ها علیه قطر پیشتر برنامه ریزی شده بود، گفت: اکنون زمان حل اختلافات از طریق مذاکره است.

وی افزود: از قطری ها خواسته شده اقتصاد را به روی سرمایه گذاری بگشایند.

شیخ تمیم بن حمد خاطرنشان کرد: مردم قطر  برای دفاع از حاکمیت و استقلال قطر، خودجوش ایستادگی کردند.

امیر قطر در بخش دیگری از اظهارات خود تأکید کرد: وضعیت امروز به گونه ای است که هر کسی در قطر زندگی می کند سخنگوی کشور شده است.
 
 

وی افزود: با افتخار درباره روند قابل توجه اخلاقی ملت در برابر تبلیغات تحریک آمیز و محاصره کشور سخن می گویم. ویژگی مردم قطر این است که در خود صلابت در مواضع و شهامت را با هم جمع کرده اند.

امیر قطر از مردم قطر خواست، اوضاع را درک کنند و گفت به دولت دستور داده است موانع سرمایه گذاری و پروژه های توسعه را برطرف کند.

امیر قطر عنوان کرد: باید این کشورها روش انتقامی خود را عوض کنند و دیگر به چنین اقداماتی روی نیاورند، ما خواهان سیاست های درهای باز در اقتصاد در قبال همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه هستیم.

شیخ تمیم با اشاره به اینکه از نقش ترکیه و همه کسانی که دروازه های منطقه ای خود را هنگام محاصره قطر به روی ما گشودند، قدردانی می کنیم، گفت: مرحله ای که قطر در آن قرار دارد برای رفع نواقص و تصحیح اشتباهات بسیار مهم است.

وی افزود: ما از میانجیگری امیر کویت قدردانی می کنیم و قطر از ابتدای بحران از این نقش حمایت کرده است و هر گونه راه حلی باید به حاکمیت قطر احترام بگذارد و چیزی برای ما دیکته نشود.

وی بدون ذکر نام ایران، از همه کشورهایی که آسمان خود را بر روی خطوط هوایی قطر گشودند نیز تشکر کرد.

امیر قطر در مورد حوادث اخیر مسجدالاقصی نیز گفت: به ملت فلسطین درود می فرستم. حوادث قدس باید انگیزه ای برای اتحاد باشد.

شیخ تمیم یادآور شد: در سیاست خارجی با برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتفاق نظر نداریم، ولی تلاش نمی کنیم نظر خود را به دیگری تحمیل کنیم.

وی تأکید کرد: با وجود محاصره، زندگی در قطر به صورت طبیعی جریان دارد.
عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی از اواسط خرداد ماه گذشته با اعلام آنچه حمایت قطر از تروریسم خواندند، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.

این کشورها در مراحل بعدی تحریم های گسترده ای علیه قطر اعمال کرده و از آن کشور خواستند برای عادی شدن روابط و بازگشت شرایط به قبل از قطع روابط سیزده شرط تحریم کنندگان را عملی کند.

قطع روابط با ایران، خروج نظامیان ترکیه از قطر و قطع حمایت قطر از گروه هایی مانند اخوان المسلمین در صدر درخواست های چهار کشور تحریم کننده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
بتده از بدو تولد تا کنون در امارات زندگی میکنم..کلا ذکر نام ایران برای مردم این کشورها عیب محسوب میشه و تا میتوانند نه نامی از ایران و نه نامی از ایرانی به میان می آورند...
پس چطور با اين وضعيت آنجا زندگى مىکنى
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل