بازدید 6369

هوانیروز کمر منافقین را برای همیشه شکست

کد خبر: ۷۱۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 21 July 2017
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: در هشت سال دفاع مقدس، بالغ بر ۳۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام دادیم که این نشان دهنده ایثار و ازخودگذشتگی مهندسان پرواز و خلبانان ماست.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر یوسفعلی قربانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ضمن تاکید بر اینکه هوانیروز یکی از یگان های متحرک و قدرتمند ارتش است، گفت: فرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بقیه ارتش های دنیا انقلابی بودن آن است و هوانیروز نه تنها متعلق به تمام نیروهای مسلح کشور، بلکه متعلق به مردم و اسلام است.

وی گفت: در زمان انقلاب هر جا که پایگاه هوانیروز وجود داشت به صفوف مردم پیوست و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرد.

قربانی افزود: هوانیروز در سال ۵۸ در مناطق شمال غرب و جنوب غرب در کنار سایر رزمندگان توانست غائله های بسیاری را خاموش کند و در این بین ۶۰ هزار ساعت پرواز داشت که در آن ۴۴ نفر از بهترین مهندسان و خلبانانش به شهادت رسیدند.

وی گفت: با شروع جنگ تحمیلی با اینکه ما تجربه جنگ کلاسیک نداشتیم اما در کمترین زمان با یگان های تجهیزات محور توانستیم با تیم های آتشی که در سراسر منطقه جنوب غرب و غرب به وجود آوردیم جلو یگان های زرهی دشمن را بگیریم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر ۳۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام دادیم که این نشان دهنده ایثار و از خودگذشتگی مهندسان پرواز و خلبانان ماست، تقریباً هیچ عملیاتی وجود ندارد که هوانیروز در آن نقشی نداشته باشد.

قربانی گفت: از جمله مجموعه عملیات افتخارآفرین هوانیروز می توان به والفجر ۸ اشاره کرد که در آن بالگردهای کبرای ما یک هواپیمای مدرن عراقی را سرنگون کردند و یا عملیات مرصاد که آخرین عملیات هشت سال دفاع مقدس بود، برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که سپهبد شهید صیاد شیرازی هم در آن نقش پررنگی ایفا کرد.

وی افزود: این عملیات بعد از قطعنامه ۵۹۸ اتفاق افتاد و رژیم بعث عراق که بارها منتظر نقض این قطعنامه بود بالاخره به این فکر افتاد که با استفاده از نیروهای منافقینی که در اختیار داشت سناریوی جدیدی طراحی و از سمت غرب کشور به ما حمله کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در این زمان بود که با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز زمین گیر و تار و مار شدند. در این عملیات بالگردهای هجومی ما نیروهای سپاه و بسیج را پشت نیروهای بعث و منافقین پیاده کردند و در اولین حمله بالگردها انبار مهمات آنها از بین رفت.

قربانی افزود: نتیجه عملیات مرصاد برای منافقین ۵۰۰۰ کشته بود و همه می دانیم که بعد از این عملیات، کمر منافقین برای همیشه شکست و دیگر هیچ وقت نتوانستند به موقعیت قبلی خود برگردند.

وی در پایان گفت: بعد از دفاع مقدس هم هوانیروز همچنان به پشتیبانی از مرزها ادامه می دهد و در راستای بومی سازی تجهیزات نظامی اقدامات موثر و ارزشمندی انجام داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر