بازدید 2893

خودروهای دیزلی پاک‌ترند یا بنزینی؟

کد خبر: ۷۱۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 21 July 2017
نتایج مطالعه جدیدی که در گزارش‌های علمی منتشر شده اعلام می‌کند، به طور کلی خودروهای دیزلی مدرن آلودگی کمتری نسبت به اتومبیل‌های بنزینی دارند.

به گزارش ایسنا، و به نقل از ای ان ان، از آنجایی که دیزل بسیار پاک‌تر از قبل شده است، تنظیم‌کننده‌های محیط زیستی باید به طور گسترده‌ای تمرکز خود را از خودروهای بنزینی آلوده و دیگر منابع آلودگی هوا تغییر دهند.

«هایز» شیمیدان آمریکایی در دانشگاه "مونترال" می‌گوید: دیزل در بین مردم محبوبیتی ندارد، زیرا شما می‌توانید آلودگی آن را مشاهده کنید، اما واقعیت این است که آلودگی نامرئی که از بنزین اتومبیل می‌آید بسیار آلوده‌تر از دیزل است.

گام بعدی باید تمرکز بر روی بنزین و یا از بین بردن وسایل نقلیه دیزلی قدیمی از جاده‌ها باشد. وسایل نقلیه دیزلی مدرن استانداردهای جدیدی دریافت کرده‌اند که در حال حاضر بسیار پاک می‌باشند، بنابراین اکنون توجه به تنظیم موتورهای دیزلی در جاده‌ها و خارج از جاده‌ها امری مهم است، که باید هدفی جدی باشد.

این مطالعه توسط محققان در سوئیس و نروژ با کمک «هایز» و همکارانش در ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده انجام گرفته که تحقیق اصلی بر روی ذرات کربن خارج شده از اگزوز اتوموبیل است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان