بازدید 33568

تصویب نهایی پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی

کد خبر: ۷۱۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 21 July 2017
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تصویب نهایی پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان، از موافقت تمامی مراجع تصمیم‌گیرنده با این پیشنهاد خبر داد و گفت: طرح توزیع مواد مخدر دولتی مشابه آن‌چه پیش از انقلاب انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین تصمیمات درباره نحوه اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: بنابر مصوبه کمیسیون در آخرین جلسه، درباره کسانی که هم‌اکنون به‌خاطر جرائم مواد مخدر مقرر کردیم اگر جرمشان حمل، توزیع یا نگهداری تریاک تا زیر ۱۰۰ کیلوگرم بود، یا همین جرائم را درمورد تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی تا مقدار کمتر از ۲ کیلوگرم یا حمل و نگهداری آن تا زیر ۵ کیلوگرم باشد، درصورتی که سوءپیشینه موثر نداشته باشند، اعدامشان به حبس درجه یک تبدیل می‌شود.

او با تاکید بر عطف به ماسبق شدن این اصلاحات جدید در قانون مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: همچنین کسانی که از این به بعد مرتکب چنین جرائمی شوند، برای تولید و توزیع مواد صنعتی ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی یا حمل و نگهداری ۳ کیلوگرم از همین نوع مواد مخدر با حکم اعدام مواجه می‌شوند.

پیشنهاد توزیع دولتی مواد مخدر با هدف انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تصویب پیشنهاد دیگری در جلسه اخیر این کمیسیون درخصوص توزیع دولتی مواد مخدر اعلام کرد: ‌ باتوجه به تاکید ویژه‌ای که در سیاست‌های کلی نظام بر لزوم انقطاع رابطه معتادان و قاچاق‌چیان صورت گرفته است، مقرر کردیم دولت مواد مخدر رقیق در اختیار معتادان قرار دهد تا این عزیزان بتوانند به‌تدریج ترک کرده و بجای آن‌که جلب قاچاق‌چیان مواد مخدر شوند، به‌سمت نظام آمده و از طریق مجاری رسمی نیاز خود را برطرف کنند.

روند اجرایی شدن پیشنهاد توزیع مواد مخدر دولتی

نماینده اصولگرای رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نهایی شدن روند تصویب این پیشنهاد در کمیسیون قضایی و حقوقی در پاسخ به سوالی درباره این‌که دولت قرار است چه نوع مواد مخدری در اختیار معتادان قرار دهد، گفت: درواقع این مواد مخدر شامل‌‌ همان متادون و موادی رقیق‌تر از مواد مخدر پیشین می‌شود و اختیار تصمیم‌گیری درباره آن نیز برعهده آیین‌نامه‌ای که قرار است، توسط وزارت دادگستری و سازمان مبارزه با مواد مخدر به‌صورت مشترک تهیه شود و پس از تصویب هیات وزیران امکان اجرایی شدن خواهد یافت.

طرح توزیع مواد مخدر دولتی مشابه آن‌چه پیش از انقلاب انجام می‌شد است

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاوت این مصوبه با آن‌چه پیش از انقلاب به‌صورت توزیع کوپنی مواد مخدر انجام می‌شد، گفت: آن طرح اشکالی نداشت و طرح جدید نیز تقریباً‌‌ همان چیزی است که پیش از انقلاب انجام می‌شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به سوال دیگری که آیا جایگزینی برای مواد مخدر صنعتی در این پیشنهاد درنظر گرفته شده است، گفت: تصمیم‌گیری در این مورد نیز در‌‌ همان آیین‌نامه اجرایی انجام خواهد شد و هدف ما این است که رابطه معتادان و قاچاق‌چیان را منقطع کنیم.

موافقت تمامی مراجع تصمیم‌گیرنده با پیشنهاد توزیع موادمخدر دولتی

نوروزی در پایان و درپاسخ به سوالی درباره میزان توفیق این طرح پیشنهادی و همچنین این‌که آیا مراجع تصمیم‌گیر خارج مجلس با آن موافقت دارند، گفت: قطعاً شاهد موفقیت آن خواهیم بود و این درحالی است که نمایندگان همه مراجع و قوای دخیل در این مسئله در جلسه کمیسیون قضایی مجلس حضور داشتند و همگی نظر مثبت داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۵۲
به به وکلای ملت دم تان گرم دست مریزاد این چه کاری است که می کنید؟
نکنه در حالت خماری قوانین می نویسید؟!!!
فکر خوبی است اگر محکم و کنترل شده و تحت شرایط استوار و پخته ای اجراء شود و یقین اگر 5 مفسده و زیان داشته اباشد ؟ 5000 عدد محسنات خواهد داشت
کاربسیار خوب و مثبتی است !!!
چون قاچاقچیان از پرداخت مالیات فرار می کنند این کار باعث می شه هم دولت یک منبع درامد داشته باشد ودست قاچاقچیان قطع بشه
وهم به نحوی از بخش خصوصی توزیع کننده مواد مالیات دریافت کنند!!!خخخخخخ
کار درستیه . ماریجوانا هم اگه شامل بشه بسیار بهتر میشه . بخوایم یا نخوایم تعداد زیادی مصرف می کنند و پولش تو جیب قاچاقچیان میره که می تونن با توزیع مواد ناسالم حتی خطرات شدید تری رو ایجاد کنند . البته پول بسیار زیادیه و طبیعیه که قاچاقچی ها و توزیع کننده های عمده و حامیانشون مخالفت شدید بکنن و نگذارند . با مالیاتش دولت می تونه کارهای خوبی رو انجام بده . اگه طرفداره این نیستی که پولش تو جیب قاچاقچی ها بره و ترجیج میده جوون ها با مواد ترور نشن و پولش تو جیب دولت بره که دولت بتونه کارهای خوب باهاش بکنه چاپ کن . اگه راس میگی . چون هرچقد هم لا پوشونی بکنی همه می دونن که درصد بالایی مصرف کننده ماریجوانا موجوده و کار دیگه از لاپوشونی گذشته .
جالبه
عجیب است پس از 40 سال تازه برگشتیم به روشهای قبل
بازار خوبیه .. واردش بشید..
بعد از اینهمه ضرر و ... نتایج فاجعه بار سیاستهای مبارزه با مواد مخدر!!!! تازه داریم با افتخار سیاستی که 50 سال پیش اجرا میشده رو خرامان خرامان اجرا میکنیم!!!
تازه فهمیدیم که این سیاست درست بوده و نتایج تحقیقات و آمارها!!!!!!!!؟؟؟؟!!!!! نشان میدهد که باید توزیع مواد مخدر دولتی اجرایی شود یا.......
میدانستیم ...
این همه معتاد که بدلیل ناخالصی مواد مخدر به کام مرگ و .... کشیده شدند
این همه پول و سرمایه واقعاً نجومی که به جیب قاچاقچیان مواد مخدر سرازیر شد.
چه سرمایه هایی که از دست رفت و چه جانهایی که به فنا رفت
.
.
بهتر نیست که دست از لجبازی برداریم و هر آنچه که اصلح است رو (بدون تعصب و بداندیشی) برای میهن انچام دهیم
اما رفع اشتباه از هر جا باشه درست است
باز هم دمتان گرم که بالاخره دست از لجبازی برداشتید
خوبه والا
واقعا نمایندگان به جای ایجاد اشتغال و حل مشکلات پایه ای سوق یافتن جوانان به مواد مخدر ، دنبال دولتی کردن اعتیاد و ایجاد فسادهای جدید می باشند . بعد از ۶۰ سال تازه به دوره توزیع مواد مخدر کوپنی رسیده ایم . نمایندگان عزیز و عصاره فضایل ملت واقعا مچکریم؟!
این کمیسیون مثلا تخصصی این اعدادو از کجاشون درآوردن؟؟؟
اگرم به این حرفها میگید توفیق خب اگر آزادش کنید که توفیقتون بیشتره
آفرین
اگه قراره معتاد به مواد سنتی مانند تریاک .متادون استفاده نه همون تریاک بهتره تریاک رو با تریاک ترک میکنن متادون به مراتب بدتره
))))) مواد مخدز دولتی .... عزیزان معتاد )))
"مقرر کردیم دولت مواد مخدر رقیق در اختیار معتادان قرار دهد تا این عزیزان بتوانند به‌تدریج ترک کرده" چقدر استفاده از کلماتی که بار معنایی بالایی داند دم دستی و بی ارزش شده که به هر کس و ناکسی لفظ "عزیز" اطلاق میشه. راننده خاطی عزیز- معتاد عزیز-سارق عزیز-ولگردان عزیز-......
به هر نفر چقدر تریاک و قیمت دولتی آن چفدر خواهد بود و ازکی شروع میشه
تاسف آوره که تنها راهکارتون همون ایده ی چهل سال قبله!
کار خوبیه
عجب!!!!
خیلی اشتباه است، قاچاق چیان افراد جدیدی را معتاد می نمایند و تضمینی وجود ندارد که مواد توسط آنها پخش مجدد نشود.
با سلام
اين يك تصميم بسيار عاقلانه هست و علاوه بر انقطاع رابطه معتاد و قاچاقچي موجب به دست آمدن امار و اطلاعات دقيقي درباره معتادان و كنترل وضعيت اعتياد و آسيبهاي ديگر خواهد شد
صد هکتار باغ مناسب برای کشت خشخاش فوری فروشی !!!!
این طرح که از طریق کلینیکهای ترک اعتیاد اجرا میشود ،لیکن بوسیله عوامل دست اندرکار که در کلینیکها مشغول به کار هستند،تحویل بعضی عطاریها میشود و روز از نو روزی از نو.آدمهای امین و درستکار جهت نظارت دقیق پیگیریهای مستمر جهت قطع دست سودجویان میتواند در اجرای این طرح مفید باشد ،لیکن چون متاسفانه اغلب افراد در هر صنفی آلودگی دارند ،بعید به نظر میرسد موفقیتی بدست آید.
با این وضعیت ایران تبدیل به هلند میشه
اگر این طرح ،درست انجام گیرد ،و مورد سؤ استفادهٔ توزیع کنندگان قرار نگیرد ،ودولت ،به آن به چشم درآمد زایی نگاه نکند ،واز رقیق ،و مقیق بحثی نگردد ،وطبق نیاز معتادان که در موقع ثبت نام برای نوع ،ومیزان ،آن ،بیان میگردد ،اجرا شود ،وبه کمیسیون حقوق بشری سازمان ملل هم گفته شود ،که با اینکه دولت مدیریت ،مواد مخدر ،ومدیریت اعتیاد را در کشور بعمل می آورد ،دیگر نیازی به قاچاق نیست ،وهر کسی این عمل را انجام دهد به حبس ابد با اعمال شاقه ،وبدون عفو محکوم میگردد ،یقینن طی مدت زمان حداکثر دو نسل اعتیاد در ایران به صفر میرسد
تریاک ازاد شد ؟؟؟؟؟
یک ادم نود ساله که تریاک مصرف مکنه چطور امید به ترکش داشتباید در اختیارش قرار گیرد
یعنی چی؟
خون شهدای نیروی انتظامی چی شد؟
یکهو بگین مواد مخدر ازاد!
مگه این اقایون توی مرز میجنگن که اینطوری برای خودشون قانون تصویب میکنن؟
بخدا خون شهدا گریبان اینها رو مگیره؟
بخدا شهدای نیروی انتظامی مظلوم هستن!
چه عجیبه که روز به روز داریم به سیاست های گذشته برمیگردیم و تاییدشون میکنیم واقعا چرااااا
چه جوری باید ثبت نام کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجب قانونی تصویب کردن
واقعا چه کسی این پیش نهاد را داده است
واقعا ک ... هیچ چیز سر جاش نیس ن دولت ن ملت ن قانون ن مقررات ن شهدا و ن ............
خیلی عالی هست با این طرح معتاد مواد اصل وحتی اگه رقیق باشه بهتر از تریاک قاچاقی است که هردستی که میگردد آشغال وسرب اضافه کنن
توزیع مواد مخدر دولتی ؟؟؟؟؟ این چه قانون یه ؟؟ کجاش با انسانیت و یا با دین می خونه ؟؟؟
بيجن داداش مرگ من باشو برو ببين كجا تل دولتي ميدن ‍ژود بيا
در حال حاضر این بهترین طرح جهت جلوگیری بخاطر اعتیاد بیشتر
خووبه، ارزون باشه همه مشتری میشن!
به به چشمام روشن چند روز دیگه گمرکم راه میندازن به بهانه اینکه دست خاله هارو از این کار کوتاه کنن
خوبه دیگه میتونیم خشخاش هم کشت کنیم یه جور درآمد غیر نفتیه
به جای مخدر........جلسات NAکه .....جان من وامثال مثل من را نجات داده ....
این کار بسیار خوبی هست هم به نفع اقتصاده
اتفاقا بسیارکارخوبیست
بابااعتیاد توجه به اینکه اعتیاد یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما هست و جلوگیری از آن هم سبب روی آوردن به مواد مخدر صنعتی شده.این اصلاحیه بسیار خوب است و بیدرنگ سببنتیجه مثبت در جامعه مبشه.و افسوس میخوریم بابت اینکه باید سال ها پیش این طرح اجرا میشد.
این طرح ضررش خیلی بیشتر از سودشه و باعث تنش در جامعه میشه اونم با جامعه سواستفاده گر ما
طرح خوبی است لطفا دراسرع زمان اجراشود
اگر کنترل دقیق شود طرح بسیار خوبی میباشد
کار خیلی خوبی است
نوش دارو بعد مرگ سهراب
چند ساله دارن توزیع میکنن البته با الکل رقیق میکنن تا پدر کبد رو درست حسابی در بیاره !
فکر بدی نیست چون هم به نفع دولت است
خیلی کار خوب و به موقعی بود چون دارن هر آشغالی را به عنوان تریاک با قیمت نجومی به خورد مردم میدن سودش هم تو جیب امریکا و قاچاقچی ها میرود ولی با این سیاست درست میتوان اولا تریاک سالم به دست معتادین رساند امارشون را دانست وبرای درمانشان سیاست گذاری کرد واقع بین باشیم با تعصب کاری درست نمیشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل