بازدید 3751

واردات گندم به کشور ممنوع است بجز...

وزارت جهاد كشاورزي با تاكيد بر ممنوع بودن واردات قطعي گندم به كشور اعلام كرد: براساس قانون امور گمركي ورود موقت براي فرآوري و صادرات مجدد بلامانع است.
کد خبر: ۷۱۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 20 July 2017
وزارت جهاد كشاورزي با تاكيد بر ممنوع بودن واردات قطعي گندم به كشور اعلام كرد: براساس قانون امور گمركي ورود موقت براي فرآوري و صادرات مجدد بلامانع است.

به گزارش شبکه خبر، مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي گفت: با افزايش توليد و خودكفايي كشور در محصول راهبردي گندم،واردات قطعي گندم از سوي وزارت جهاد كشاورزي ممنوع اعلام شد و اين ممنوعيت ادامه دارد.
 
اين گزارش با اشاره به ذخاير 8.5 ميليون تني گندم در ابتداي سال 96 و همچنين خريد نزديك به هفت ميليون تن گندم كشاورزان در سال جاري افزوده است: با افزايش توليد و ذخاير گندم كشور، امكان صادرات اين محصول و فرآورده هاي آن نظير آرد نيز فراهم شده است.
 
اين گزارش در ادامه با اشاره به اين كه براساس ماده 51 قانون امور گمركي (ورود موقت براي پردازش) ورود موقت كالا يك رويه تجاري بوده كه در زير گروه صادرات دسته بندي مي شود، افزود: هدف اصلي از ورود موقت كالا ايجاد ارزش افزوده، اشتغال و ارزآوري جهت توسعه صادرات كالاهاي غير نفتي است و براساس قانون امور گمركي واردكننده گندم در قبال سپردن وثيقه متناسب با ميزان واردات و همچنين ارائه تعهد مبني بر عدم نفوذ گندم وارداتي به بازار داخل و صادرات آن، بر مبناي ظرفيت صنايع داخلي مجوز دريافت مي كند.
 
پیش از این برخی از نمایندگان کشور از احتمال سودجویی برخی از افراد بانفوذ در زمینه گندم خبر داده بودند. 

در حال حاضر دولت گندم را بصورت تضمینی به قیمت هر کیلوگرم 1300 تومان می خرد اما قیمت این کالا در خارج از کشور 700 تومان است و چنانچه این افراد با نفوذ به واردات گندم به کیلویی کمتر از 700 تومان اقدام کنند، می توانند آن را به دو برابر قیمت به دولت بفروشند.

این نمایندگان معتقدند از آنجایی که سطح زیر کشت گندم در کشور افزایش چندانی نداشته، چند برابر شدن میزان گندمی که به دولت فروخته می شود شک برانگیز است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل