بازدید 5085

جزییات ایجاد ۸ هزار شغل توسط یک سازمان

کد خبر: ۷۱۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 20 July 2017
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برنامه این سازمان سرمایه گذاری به میزان 60 هزار میلیارد ریال در این بخش است که در این پیوند، هشت هزار شغل به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، منصور معظمی پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی اسفراین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از برجام 28 موافقت نامه خارجی امضا شد که هشت مورد آن به قرارداد تبدیل شده است.

وی گفت: این قراردادها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، فولاد سازی و کشتی سازی است.

وی با بیان اینکه اکنون 37 پروژه در دست انجام داریم، گفت: هرچند قانون گذار تکلیف خاصی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مشخص نکرده است اما، هم اکنون 25هزار میلیارد ریال پروژه در نقاط محروم در حال ساخت داریم.
 
معظمی با بیان اینکه نقش سازمان سازمان گسترش ایجاد بنگاه و بنگاه داری نیست گفت: به دنبال آن هستیم که اگر جایی بخش خصوص تمایل به سرمایه گذای ندارد اما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک با بخش دولتی است از آن حمایت کنیم.

*خصوصی سازی ها باید به اهلش واگذار شود


رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بحث خصوصی سازی واحدهای تولیدی زیر مجموعه این سازمان گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزات اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند واگذار شود.
معظمی با اشاره به آماده شدن طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین برای بهره برداری در سال جاری افزود : با بهره برداری از این طرح 100هزار تن به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود.
وی گفت: شرکت لوله گستر اسفراین طرحی با نام تولید لوله های CRA دارد که سازمان گسترش ونوسازی صنایع آن را تامین اعتبار کرده است و هم اکنون منتظر پی گیری مسئولان مربوطه برای آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

*واردات لوله های که تولید داخل دارد ممنوع است


معظمی با اشاره به مشکل طلب شرکت لوله گستراز شرکت نفت گفت: این شرکت 160میلیارد تومان از شرکت ملی نفت طلب دارد که انتظار می رود شرکت نفت به پرداخت تعهدات خود هر چه زودتر عمل کند.
 
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از تولیدات داخلی و خرید از داخل در صنایع همچون تولید لوله های بدون درز شرکت لوله گستر اسفراین گفت: ابلاغ ممنوعیت واردات لوله های که در داخل تولید می شود از سوی وزارت صنایع و معادن انجام شده است.

معظمی افزود: معتقدیم وقتی توان تولید در داخل است بی انصافی است که از بیرون واردات داشته باشیم.

رئیس و اعضای کمیسیون حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و شماری از معاونان وزارت صنعت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران از مجتمع صنعتی اسفراین، شرکت لوله گسترو سه واحد صنعتی کیمای صبا، آذین فورج و تراش قطعه دقیق در این شهرستان بازدید و مشکلات را بررسی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها