بازدید 6139
قیمت نفت:

افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای بنزین

روز چهارشنبه قیمت نفت، افزایش یافت. افزایش تقاضا برای بنزین علت افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه گزارش شده است، اما با این وجود افزایش تولید از سوی برخی از تولید کنندگان اوپک موجب شده است که هنوز نگرانی ها راجع به عرضه بیش از تقاضا ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۷۱۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 19 July 2017
روز چهارشنبه قیمت نفت، افزایش یافت. افزایش تقاضا برای بنزین علت افزایش قیمت نفت در روز چهارشنبه گزارش شده است، اما با این وجود افزایش تولید از سوی برخی از تولید کنندگان اوپک موجب شده است که هنوز نگرانی ها راجع به عرضه بیش از تقاضا ادامه داشته باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته،  ۲۱ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۹.۰۵ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۶.۵۰ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت نفت با افزایش تقاضا برای بنزین

موسسه نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، در حالی که در هفته منتهی به ۱۴ جولای موجودی نفت آمریکا ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافته است و به ۴۹۷.۲ میلیون بشکه رسیده، موجودی بنزین این کشور ۵.۴ میلیون بشکه کاهش داشته است.

افزایش تقاضا می تواند موجب بهبود بازار گردد، اما با این وجود تولیدی نفت سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) همچنان بالاست و علت آن تولید کشور های لیبی و نیجریه می باشد که از قرارداد کاهش تولید اوپک معاف شده اند.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. اما با این حال قیمت هردو شاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت از آن تاریخ به بعد سقوط بیشتری داشته است.

گروه بانکی BNP Paribas گفته است: "در حال حاضر تولید روزانه نفت در لیبی بیش از 1 میلیون بشکه گزارش شده است، و این در حالی ست که بارگیری نفت نیجریه در ماه آگوست به بیش از ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است."

یکی از منابع سعودی روز سه شنبه گفته است که عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت متعهد شده است تا به عرضه و تقاضا در بازار تعادل بخشد.

به گفته این منبع: «ما امیدواریم که افزایش تولید لیبی و نیجریه با تنظیم عرضه سایر کشور ها همسو شود. اما تاکید می کنیم که باید با دیگر تولید کنندگان و این دو کشور )برای تعادل بازار( همکاری کنیم.»

در این میان اکوادور نیز به عنوان یکی از تولید کنندگان کوچک اوپک روز سه شنبه اعلام کرد که تولید نفتش را ۲۶ هزار بشکه در روز کاهش نخواهد داد. این میزان کاهش، چیزی ست که در قرارداد کاهش تولید اوپک به توافق رسیده است. اکوادر دلیل این امر را کسری بودجه کشور اعلام کرده است.

وزیر نفت این کشور اعلام کرده است که به ۶۰ درصد از میزان ذکر شده در توافق پایبند خواهد ماند و تولید کشور را در سطح ۵۴۵ هزار بشکه در روز نگاه خواهد داشت.

هردو شاخص نفتی در هفته گذشته حدود ۵ درصد به نسبت پایین ترین نرخشان در هفته رشد داشتند و این بیشتر به دلیل گزارش آژانس بین المللی انرژی مبنی بر افزایش شتاب در رشد تقاضا، افزایش رشد واردات در چین، و همچنین کاهش موجودی نفت آمریکا بوده است.

به عنوان نشانه ای از افزایش تقاضا، آمار های روز دوشنبه نشان می دهد که نیاز نفت خام پالایشگاه های چین در ماه ژوئن بسیار افزایش یافته است و به بالاترین سطح ثبت شده نزدیک شده است.

بنا بر آمار بیکر هیوز، در هفته منتهی به ۱۴ جولای حفاران آمریکایی تنها ۲ دکل به تعداد دکل های فعال این کشور افزوده اند و در مجموع تعداد دکل های آمریکا به ۷۶۵ عدد رسیده است، طبق آمار، میانگین افزایش دکل در طول چهار هفته گذشته ۵ عدد بوده است که کمترین سرعت رشد را از ماه نوامبر داشته است.

تحلیلگران می گویند که افزایش مستمر تولید نفت توسط آمریکا و همچنین افزایش تولید کشور هایی که از توافق کاهش تولید نفت معاف شده اند، یعنی لیبی و نیجریه، موجب شده است که تلاش اوپک برای تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، دست کم تا این لحظه، با شکست روبه رو باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار