بازدید 3265

نبض جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته

تاکید عربستان بر کاهش عرضه جهانی نفت، اظهارات وزیر نفت کویت درباره توازن بازار تا پایان مارس 2017، کناره گیری اکوادور از توافق جهانی نفت و حضور لیبی در نشست اوپک و غیراوپک از مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.
کد خبر: ۷۱۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 19 July 2017
تاکید عربستان بر کاهش عرضه جهانی نفت، اظهارات وزیر نفت کویت درباره توازن بازار تا پایان مارس 2017، کناره گیری اکوادور از توافق جهانی نفت و حضور لیبی در نشست اوپک و غیراوپک از مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، یک منبع صنعتی آگاه به سیاست نفت عربستان اعلام کرد: این کشور متعهد است که با همکاری ابرتولیدکنندگان نفت جهان، رشد تولید نفت نیجریه و لیبی را جبران و مازاد عرضه جهانی نفت را مهار کند. 

به گفته این مقام آگاه، عربستان بر تعهد خود برای تثبیت بازار نفت تاکید دارد و می خواهد مطمئن شود که این بازار به طور کامل به توازن رسیده است.

وی افزود: چنانکه صادرات نفت این کشور از هفت میلیون بشکه در روز در ماه آوریل، به روزانه 6 میلیون و 924 هزار بشکه در ماه مه کاهش یافت.

**وزیر نفت کویت: بازار نفت تا پایان مارس 2017 متوازن می شود

رویترز به نقل از «عصام المرزوق» وزیر نفت کویت گزارش داد: اگرچه بازگشت توازن به بازار جهانی نفت بیش از حد انتظار طول خواهد کشید اما مازاد عرضه تا پایان ماه مارس 2017 میلادی مهار خواهد شد و اکنون، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موظف به انجام اقدامات بیشتری برای کاهش عرضه نفت هستند.

به گفته المرزوق، لزومی به برگزاری نشست فوق العاده اوپک پیش از گردهمایی برنامه ریزی شده در ماه نوامبر نیست، زیرا روند اجرای توافق کاهش تولید مطلوب است؛ باید تا پایان ژوئیه صبر کرد و منتظر میزان سطح ذخیره سازی ها شد. 


**کناره گیری اکوادور از توافق جهانی نفت

به گزارش روزنامه گواردین، اکوادور نخستین کشوری است که به علت کسری بودجه، اعلام کرده است که دیگر از توافق کاهش تولید نفت سازمان اوپک تبعیت نمی کند.

با اینکه این کشور آمریکای جنوبی تعهد کرده بود 26 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود بکاهد (که رقم بسیار کوچکی در مقایسه با مجموع کاهش تولید اوپک است)، کارلوس پرز، وزیر نفت اکوادور از تصمیم این کشور برای افزایش تدریجی تولید نفت از این پس خبر داد. 

**لیبی در نشست اوپک و غیراوپک حضور می یابد

رویترز به نقل از «مصطفی صنع الله» رئیس شرکت ملی نفت لیبی (ان او سی) گزارش داد: قرار است نماینده ای از این کشور به نشست اعضای سازمان اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو که 22 ژوئیه (31 تیرماه) در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود، اعزام شود. 

به گفته صنع الله، پیش از هرگونه تصمیم درباره توافق کاهش تولید، عواملی که سبب بهبود و احیای تولید نفت لیبی می شود و همچنین شرایط ویژه سیاسی و اقتصادی این کشور با کمیته فنی که مشتمل بر 6 کشور اوپک و غیراوپک است، به بحث گذاشته خواهد شد.
نشست وزیران اوپک 24 ژوئیه (دوم مرداد) خواهد بود. 

**برداشت از بزرگترین میدان گازی نروژ رکوردشکنی می کند

به گزارش بلومبرگ، در پی افزایش تقاضای گاز از سوی انگلیس، قرار است تولید این سوخت پاک در بزرگ ترین میدان گازی نروژ، «ترول»، که استات اویل بهره بردار آن و دارنده 40 درصد از مجموع ذخایر گازی این کشور است، در سال جاری میلادی به بیشینه میزان خود برسد.

انگلیس که مشتری بزرگ گاز نروژ محسوب می شود، قصد دارد همه نیروگاه های برق با خوراک زغال سنگ را تا سال 2025 میلادی تعطیل کند و افزون بر این، احتمال می رود که تولید گاز انگلیس از میدان های دریای شمال کاهش و در پی آن وابستگی به واردات این سوخت پاک افزایش یابد.

**سطح ذخیره سازی نفت آمریکا یک و نیم میلیون بشکه افزایش یافت

به گزارش رویترز، آمار رسیده از موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که سطح ذخیره سازی نفت ایالات متحده در هفته منتهی به 14 ژوئیه (23 تیرماه) با یک میلیون و 600 هزار بشکه افزایش به 497 میلیون و 200 هزار بشکه رسیدخه است.

تحلیلگران بیش از سه میلیون بشکه کاهش را پیش بینی کرده بودند که سطح ذخایر گازوئیل آمریکا نیز در این مقطع پنج میلیون و 400 هزار بشکه کاهش یافت، در حالی که 665 هزار بشکه افت پیش بینی شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار