بازدید 13650

ماجرای دیپورت یک محقق ایرانی

کد خبر: ۷۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 19 July 2017
هفته گذشته خبر بازگرداندن یک محقق ایرانی از بوستون به ایران خبرساز شد. سیدمحسن دهنوی دانش آموخته دکتری بیوشیمی دانشگاه صنعتی شریف است که برای یک پروژه تحقیقاتی در موضوع سرطان با دانشگاه هاروارد به بوستون سفر کرده بود. اما پلیس آمریکا از ورود او با وجود داشتن ویزا ممانعت کرد. خاطره بیش از یک سال حبس دکتر عطاردی استاد دانشکده برق دانشگاه صنعتیدشریف در آمریکا هنوز در خاطر جامعه دانشگاهی هست. جال که دهنوی به ایران بازگشته جویای جزئیات بیشتری از این اتفاق شدیم.

پرده اول: روش درمانی جدید
 
آن طور که سید محسن دهنوی می گوید پنج سال پیش با تز دکتری وارد حوزه پزشکی و سلامت شد؛ نانوبیوتکنولوژی در آنزیم های انسانی. تکنیکی که کاربردهای زیادی در روش های درمانی نوین دارد. با چند نفر از دوستان دکتری  اش بیوتکنولوژی تصمیم گرفتند روی درمان های جدید سرطان کار کنند.
 
بعد از تحقیقات روی این موضوع در دانشگاه شریف یک فرصت پژوهشی در دانشگاه هاروارد برای کار روی این موضوع تعریف شد. هاروارد را می توان سرآمد حوزه ایمیونوتراپی دانست. این یک فرصت بزرگ بود، امکانی برای انتقال یک دانش و فناوری نو در حوزه سلامت که می توانست جان خیلی از هموطنان را نجات دهد.

پرده دوم: ماجرای فرودگاه
 
خبر قانون جدید ترامپ و محدودیت هایش برای اتباع ایران مایه نگرانی  می شود. دهنوی با آن که ویزایش را گرفته با هاروارد از طریق ایمیل مکاتبه می کند تا از شرایط جدید بپرسد. روابط عمومی دانشگاه می گوید مشکلی نیست چرا که شما ویزا دارید.
 
دوشنبه ۱۰ جولای ساعت 5 صبح از فرودگاه امام به دوحه و از آنجا به بوستون حرکت می کند. در فرودگاه بوستون و در کریدوری که برای اتباع ایرانی اختصاص داد شده سوالات افسرها پلیس آمریکا شروع می شود.  دهنوی می گوید افسر  مسئول بعد از چک کردن مدارک یک فرم جلوی به او می دهد تا  مشخصات تکمیلی را بنویسد.
 
اما نکته غیرعادی فرم این است که شناسه و رمزعبور همه شبکه های اجتماعی که عضوشان است را هم می خواهد. دهنوی امتناع می کند. اما با اصرار افسر کرد که این یکی از مراحل قانونی است به اجبار فرم را تکمیا می کند. موبایل و لپ تاپ او هم با رمز ورود از او گرفته می شود.
 
پس از یک ساعت بررسی ماموران از او می خواهند که در مورد یک موضوع توضیح بیشتری بدهد. به او می گویند شما در تلگرام عضو کانال یکی از گروه های دانشجویی مذهبی دانشگاه هستی. دهنوی تایید می کند و تلاش می کند فضای دانشجویی دانشگاه را برای آنها شرح دهد.
 
افسر می رود این بار با چند نفر دیگر که ظاهرا ارشدتر و از اف بی آی هستند باز می گردد. به او می گویند  در دوره دانشجویی عضو گروه های مذهبی بوده است. دهنوی باز هم تایید می کند و این را موضوعی روشن می داند که با  با یک سرچ گوگل هم پیدا می شود.
 
دهنوی به آنها می گوید که در مرحله گرفتن ویزا همه این اطلاعات را ارائه کرده است و اگر موردی بوده می توانستند به او ویزا ندهند. در پاسخ گفته می شود در هر صورت آنها این اختیار را دارند که به هر علتی جلوی ورود او را بگیرند. دهنوی از آنها دلیل موجه یا مکتوب و مستندی می خواهد و می گوید نمی توانید با دلایل کلی مانع شوید.
 
در نهایت به او گفته می شود درست است که او رزومه و کارنامه علمی خوبی دارد، و از طرفی دانشگاه هاروارد هم تایید شده و به او پوزیشن داده شده است. آنها هم می دانند موضوع کاری کاملا بشردوستانه و غیرحساس است، ولی ورود او با پروتکل های امنیتی همخوانی ندارد و نمی توانند به او اجازه ورود بدهند.
 
دهنوی می گوید گفتم اگر تصمیم شما این است من با اولین پرواز به کشورم برمی گردم. در جواب گفته می شود که ممکن  نیست و باید منتظر مجوز و انجام امور اداری باشند تا به او اجازه خروج داده شود.
 
دهنوی را همراه با خانواده که سه کودک خردسال هم عضو ان هستند به یک اتاق کوچک که تنها چند صندلی و یک سرویس بهداشتی داشت هدایت می کنند. دهنوی می گوید نزدیک به سی ساعت در اتاق بودیم. چند بار تقاضا کرم به ما اجازه تماس با خانواده یا وکیل داده شود اما اجازه ای در کار نبود.
 
بچه های کوچک که بیش از دو شبانه روز در هواپیما و فرودگاه سرگردان بودند، حسابی کلافه شده بودند و نگرانی خانواده را بیشتر می کردند. در نهایت این ساعات سخت و پر استرسی در 9:20 شب به پایان می رسد و دهنوی همراه با خانواده با هواپیمای قطری به سمت ایران بازگردانده می شوند. لپ تاپ و گوشی دهنوی را هم توسط پلیس ضبط می شود.

دهنوی می گوید دوره دکتری ام با معدل ۱۸.۷۰ و پایان نامه با درجه عالی در دانشگاه صنعتی شریف تمام شد. دلیل پذیرش گرفتنم در هاروارد هم مقاله های دوره دکتری بود. قبل از آن هم از پن استیت و ام آی تی پذیرش گرفته بودم که شرایط کاری ام اجازه رفتن به آنجا را نداد.  هدف از این کار پروژه و سفر انتقال دانش یک روش درمانی فناورانه به ایران بود که با ممانعت دولت آمریکا مواجه شود. متاسفانه هنوز در کشور ما روش های قدیمی درمان مثل شیمی درمانی و رادیوتراپی رایج است. روش هایی که هم درصد موفقیت پایینی دارند و هم عوارض جانبی زیاد. در روش ایمیونوتراپی به جای استفاده از یک داروی سمی که بافت سالم و ناسالم را با هم تخریب می کند خود سیستم ایمنی بدن تقویت می شود  تا بتواند با سلول های سرطانی مبارزه کند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۹۶
بهتره منطقی و به دور از احساس یکسرس مسائل رو بپذیریم، قیافه ها و پوشش های مذهبی (مثل چادر همسر،

ریش، بستن دکمه ها تا گردن) یکی از مهمترین دلایل عدم پذیرش ایرانی ها مخصوصا در مراحل صدور ویزا و حتی ورود

به کشورهای اروپایی می باشد که این آقا و همسرش هم این مشخصه را داشتند، احتمالا از سهمیه های مذهبی

برای دانشگاه هم استفاده کرده بود، به هر حال اینجا هم می تونه روی تحقیقش کار کنه تا به مرحله کاربردی برسه.
پاسخ ها
محمد
| United Kingdom |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
با وجود اینکه بنده با محسن دهنوی هم سلیقه نیستیم و نبودیم اما ایشون رو از دوران دانشجویی در دانشگاه شریف میشناسم پسر فوق العاده باهوشی بود و بدون سهمیه هم آنده بود حتی رتبه خوبی داشت و میتونست رشته های مهندسی بره اما اول رفت رشته شیمی محض ولی بعد از یک سال ترجیح داد بره مهندسی شیمی و چون معدل خوبی هم داشت با طی روال قانونی و اداری که برای همه وجود داره تغییر رشته داد.
dideban1400
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
جالبه!!!!!! بهتره یه نگاه به تبعه کشورهای حوزه خلیج فارس (بخصوص عربستان) بندازین که با چه قیافه هایی میرن آمریکا و دو سوته ویزا میگیرن بعد این حرفو بزنید
ناش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
کاربر: dideban1400
اون عربها که سه سوته ویزا میگیرند تو مملکت خودشون کاروان های مرگ بر آمریکا ندارند، این آقا عضو فعال بسیج و مخالف ابرقدرتی مثل آمریکا بوده، همین که بهش ویزا دادن تا به خاک آمریکا برسه و حسرت به دل نمونه لطف کردند، ضمنا شترسواری دولا دولا نمیشه!!!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
در پاسخ دیدبان 1400 باید عرض شود که حداقل آتها داعیه مرگ بر این و آن را ندارند.
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
همه روشنفکران عزیزی که نظر داد ه اند الحمدا...ایشان را از نزدیک می شناسند !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
عزیزم خود اونوری ها هم دکمه های لباسشونو تا آخر می بندن که هیچ، روش یه کراوات هم محکم می بندن که یه وقت باز نشه!! اونوقت شما به چادر و لباس گیر دادی؟
مشکلت چیز دیگه ایه!!!
مهران
| Canada |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
آقای به اصطلاح محترم که میگی با سهمیه بوده حتما هاروارد هم سهمیه میدهد نه؟ شما خیلی بی شعوری و البته حسود که نشان دهنده بی سوادیت هست که یه نخبه ایران رو میایی تحقیر کنی
تابناک منتشر کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
خدا لعنتتون کنه ببین بحث رو چجوری ازخوار شدن ایرانی ها توسط امریکایی ها که ویزا نمی دن باوجود قرارداد افتخار افرین برجام به مذهبی بودن دانشمنده عوض کردند.....
مژگان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
در شرایط جدید اخز ویزا به غیر از پدر و مادرها، صراحتا اعلام شده که باید رمز عبور ایمیل ها و ... رو ارائه بدین
مرگ بر امریکا
پس میگفتن در ستاد آقای جلیلی بوده و این حرقا صحت نداره.
بپذیریم که صف اول شعار دهندگان مرگ بر آمریکا با افراد راهی آمریکا تو یک جا نمیتونه جمع بشه.
تا جایی که سایت ها اعلام کردن، ایشون رییس بسیج دانشجویی بودن و مطمئنا خط مقدم همه شعاردهندگان!
حالا اینکه چرا میخوان برن آمریکا و تو این بین تمام اعضای خانواده شون رو هم میخوان ببرن، واقعا جای سوال هست.
چجوری میشه که آدم خودش به جایی فحش بده و بعد خودش دنبال رفتن به همون جا باشه؟!
(تابناک خواهشا چاپ کن)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
متاسفانه اینکه شعار مرگ بر آمریکا بدهی ولی آرزوی رفتن به آمریکا را داشته باشی یک اپیدمی عمومی شده
dideban1400
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
اتفاقا آقای دهنوی هم همینو گفته که چرا موقع ویزا این مسائل بررسی نشده، در ضمن این دستور اسلام هست که علم هرکجا شد یاد بگیرید حتی در بلاد کفر، بهتره دست از این نوع توجیهات بردارید، این حرفتون مثل اینه که مسلمانان سوار هواپیما هم که بلاد کفر ساختن نشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
کاسبی مرگ بر آمریکا و رفتن به دیار کفر به اسم محقق و آن هم به اتفاق کل خانواده که می تواند برای اقامت همیشگی باشد با هم چندان جور در نمی آید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
ادمای 2رو شعار مرگ بر آمرکا میدن که اینور تا میتونن منفعت ببرن بعد با خانواده برن سرزمین کفر که تحقیق کنن برای ما....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
واقعا متاسفم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
شماها می سوزین که زن یک دانشمند ایرانی اینچنین باحجاب هستش.....یاایها الذین امنوا امنوا...
همون بهتر که نرفتی .... این آمریکاییها اگه برا سرطان چیری بارشون بود که پروفسور میرزاخانی الان زنده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
یه جوری از پروزه ایشون نوشتی که انگار قرار بوده ایشون کلا درمان سرطان در ایران رو متحول کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
بعضی اظهار نظر ها فقط نشانه نادانی و جهالت است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
اصلا رشته تحصيلي ايشون چه ربطي به تحقيقات سرطان داشته
اگر می خواهید اطلاع رسانی کنید باید صادق باشید و تمام جوانب را بیاورید ایشان از مسئولین بسیج دانشجویی بوده اند از سهمیه های ویژه نیز استفاده نموده و بنابر این طبیعی است که کشوری که قبولش نداری و هر دم مرگ و بد بیراه نصیبش میکنی از پذیرفتن تو امتناع کند
اولا هر روزه حداقل 1000 پژوهشگر از سراسر جهان به امریکا سفر میکند درنتیجه برای اداره مهاجرت شیطان بزرگ ایرانیها تافته جدا بافته ایی نیستند ثانیا با بهانه های موجه ایی که آنها در دست دارند ساده اندیشی است اگر کسی توقع داشته باشد آنها رفتاری بهتر از این نشان بدهند
سالهاست هزاران ایرانی برای سفر و ورود به کشورهای پیشرفته مشکل دارند. شما چرا مورد بسیجی را تبدیل به خبر کرده اید؟ تابناک پاسخ بده
شعار مرگ بر امریکا برای یک عده نوندونیه !!!
دانشگاه شریف که رشته بیوشیمی نداره!!!!!!
توكه مرگ برآمريكا نقل زبانت و مغزت هستش چرا داري ميري؟؟

مگه نميگي اخه لااقل مرد باش و به عقيدت پايبند
اره بنده خدا با زن و سه تا بچه رفته بود اونجا خیلی اذیت شد فکر کنم چون دسته جمعی رفته بودن سوتفاهم شده بود اگه نه که دکتر کارش درسته
نمیشه که همیشه ما مردم عادی ویزا نگیریم!

یه بار هم این از ما بهتران و آقازاده ها از ورودشون جلوگیری بشه!

تازه چه بهتر! رییس بسیج کجا و کشور شیطان بزرگ کجا؟!

همون ایران بمونن و مردم رو از خدماتشون بهره مند سازند
دکتر جان بقول شما امریکا که برا خانواده ها ناامنه. حجاب و این جور چیزا هم سرشون نمیشه به بچه ها هم تو مدرسه 2030یاد می دن از شما بعیده شما چرا؟
ببخشین نمیشه هم بگی مرگ بر آمریکا و هم بری آمریکا با خانواده و تشکیلات واسه تحصیل
من شخصا با کار آمریکا موافقم
دمشون گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
مرگ بر آمريکاشون واسه سرگرمي ماست ولي خودشون واسه زندگي و کار اونجا سر و دست ميشکنن
ایا معدل ۱۸/۷۰ اان واقعی بوده است یا ازبخاطر ترس ازاو این معدل رابه اوداده اند
این معدل همچی شق ألفمر نیست
در این رشته معدل بالاتر از این‌ هم‌بوده است
ظاهرا آمریکا واسه مردم عادی اخه! والا ظاهرا اینایی که مرگ بر آمریکا رو سه وعده میگن خیلی بیشتر از بقیه دوست دارن برن آمریکا!!!!!!!!! خدا وکیلی خودمون رو بذاریم جای مسئولای آمریکا!!! الان اگه یه دانشجوی آمریکایی که صبح تا شب بگه "مرگ بر ایران" بخواهد بیاد کشورمون راهش میدیم! والا فک کنم اعدامش میکنیم!
تابناک مرگ من مدیونی اگه چاپ نکنی!!
جناب دهنوی ، جای شما آنجا نیست. تفکر شما و امثال شما وضعیت رابطه با آمریکا رو اینطوری رقم زده.
آخه جاکش کجا میخواستی بری؟ چرا آمریکا؟
برادر ارجمند جرا با خانواده ميخواستى به سرزمين كفر والحاد وفحشا بروى كار خدا بود كه ديبورت شدى مرك بر امريكا
چرا اقازاده ها اینقدر علاقه دارند به سرزمین شیطان بزرگ مسافرت کنند,همین جا نمی شد تحقیق کرد؟؟!!!
واقعا نمیدونستم که انقدر ملت کج فهم داریم که ساده ترین مسائل رو هم نمیتونن درک کنن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
شما راست فهمی یعنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
- - - - -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
بله شما عيبتون اينه ملت نميفهمن شما ميفهميد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
باز خوبه بعضی ها کج فهمن ... یه سری از دوستان کلا نافهم هستن و یا خودشونو زدن با نافهمی ... هر چی منفی هم بهشون میدن بازم متوجه نمیشن
ایشان محقق نیست
اگر این آقا آمریکا را شیطان بزرگ و ذشمن اصلی انقلاب میدانذ ذزرز کشور دشمن چیکار دارد؟از طرفی خود کشور ما هم پروتکل امنیتی خاصی دارد وبه هر محققی اجازه نحقیق در کشور نمیدهد خوب آمرکا هم همین قوانین را دارد مخصوصا برای کسی که سالها شعار مستقیم مرگ بر آمریکا داده.ایشون میتونه به یک کشور ذوست مثل عراق-لبنان- افغانستان برای تحقیقات تشریف ببره هم جهاد علمی و هم معنوی بکنه.به ما می رسه آمریکا بده به رئیس بسیج دانشجویی میرسه آمریکا مهد تحقیقه.عجبا!!!
ظاهرا ايشان مسئول بسيج دانشجويي يك دانشگاهي هستن من تعجب نميكنم كه ديپورت شوند . ما بوديم يك نفر خارجي و حتي ايراني مورد مشكوكي داشت هم اين كار ميكرديم ويزا نمي داديم يا منتظر ميشديم وارد بشه و به عناوين مختلف دستگير كنيم .
میترسم اقای دهنوی را هم ترور بیولوژیک کرده باشند.
اگه چند وقت بعد سرطان گرفت مطمئن باشید این کارو انجام دادند.
سی ساعت زمان مناسبی برای آلوده کردن میتونه باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
برو با
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
شما لطفا قرصاتو ترک نکن ... حتما هر روز مصرف کن
تو تمام اجتماعاتی که شما حضور دارید با هدایت شما شعار مرگ بر آمریکا میدهند ، بعد انتظار دارید بهتون ویزا بدن ؟؟
دانشگاه شریف مدرک بیوشیمی نمی ده، تصحیح کنید. متاسفانه امروزه اکثر رشته ها خودشان را به پزشکی متصل می کنند حتی اگر مهندس شینمی یا مکانیک باشند
این همه جا هست که تو بری کار ! کنی همه رو ول کردی آمریکای جهانخوارروگرفتی
میرفتی روسیه دانشگاه پاتریس لومومبا
میرفتی چین،ونزوئلا،...
محقق!!! برجسته!!! مرگ بر آمريكاي جنايتكار
پرده سوم
اين آقا ( طبق عسکهاي منتشر شده ) تجمات رو بهم مي زده و عضو ستاد آقاي جليلي هم بوده !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
احسنت . آفرین به هوش وذکاوتت . تابناک این قسمت ها رو سانسور می کنه که حق به جانب جلوه کنه .
امریکاافرادخاص رامیپذیره که راحت همه چیزش رابفروشه
باتوجه به سوابق غیردرسی این فرد، کاملاً مشخصه که اهدافی جز به اصطلاح تحقیقات هم داشته .!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
می خواسته از نزدیک با آمریکا بجنگه !!!
اگر امروز ملت ایران با بسیاری از کشورهای ریز و درشت مشکل دارند و اگر در میان گذرنامه ها یکی از کم ارزشترین گذرنامه ها برای ایران است و اگر حتی برای رفتن به کشورهای مانند مالزی هم به سختی می افتیم، همه و همه بخاطر عملکرد دهنوی ها است، همانهای که یکی از سرفصلهای کاریشان تصرف شجاعانه سفارتخانه هاست! در دنیا فقط در دوجا سفارتخانه ها را تسخیر می کنند یکی در افغانستان زمان طالبان بود و دیگری در ایران ما با حضور دهنوی ها، چه خوب شد که ایشان طعم بخشی از عملکرد خود و دوستانشان را دیدند و متاسفانه کودکان ایشان هم به مانند کودکان مابقی ملت ایران ایت شربت تلخ را چشیدند. شاید که کمی سرعقل بیایند و بفهمند که حتی اگر پروتکلهای بین المللی را بی ارزش بداند، کافیست به مرام ایرانی که مهمان نوازی است احترام بگذارند و از دیوار سفارتخانه ها که در کشور ما حکم مهمان را دارند بالا نروند!
جالب این است که این محقق چقدر وقت داشته که به همه جا سر بزنه ، تجمعات ، عضو فعال شبکه های اجتماعی . آنوقت چه موقعی وقت تحقیق داشتند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
شب ها درس می خونده !!!
مهاجرستیزی محکوم هست چه ایران ستیزی چه افغان ستیزی .
ونبای بخاطر اعتقادات محدود شوید
نه فرودگاه بوستون و نه فرودگاه دیگه ای در امریکا خط جداگانه برای اتباع هیچ کشوری نداره. همه غیر آمریکاییها یکجا در صف می ایسنتد. ذرضمن در قانون ویزا کاملا ذکر شده که دریافت ویزا به منزله اجاره ورود قطعی نمی باشد. این موضوع در مورد کشور خودمان هم صادق است.
طرف یک عمر ندای مرگبر آمریکا سر داده
حالا پاشده رفته همان کشوری که روزی 10 بار آرزوی مرگش را می کرد
عزیزم همین که گذاشتند برگردی خیلی لطف کردند برات
عیبی نداره ایندفعه با قوت قلب و ایمان کامل ندای مرگبر آمریکا سر میدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
ببم جان آرزوی مرگ کشور آمریکا رو نمی کرده
آرزوی مرگ نظام استکباری و در راس اون آمریکا رو داشته!!!
دریغ از یه جو مغز
از كي تاحالا تحقيق علمي با زن و بچه صورت ميگيره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
پ ن پ زن و بچه رو رها کنه به امون کی؟
من ندیده اطمینان دارم این آقا بدون کنکور وارد دوره ذکترا شده. نوچه احمدی نژاد بوده.
همه تون اينطوري هستين رفتين بمانين
آقا نرو ! آمریکا نرو ! می خوای نفوذ کنی تو آمریکا ؟ نمیشه که نفوذ اونا بد باشه نفوذ ما خوب . همین جا تو ایران فرصت های طلایی برای محققین هست . محیط سالم ، دور از وسوسه های شیطانی و کفر . ما هم در خدمتتون هستیم از دانش شما بهره مند میشیم .
اين افراد ورود و خروجشان به و از دانشگاه، مقالات چاپ شده و مثلا محقق بودنشان در بهترين حالت ميتواند با رانت و سهميه باشد. جريان بورسيه ها كه يادمان نرفته.
اقای ظریف هم تحصیلکرده امریکاست
خب این شد یک نقطه مثبت در رزومه شون که برسن به جاهای بالا بالا !!
خخخخخ
رئیس ستاد بسیج دانشجویی جلیلی بودی داداش
جلیلی انتخاب نشد، حالا هم دستت به جایی بند نی
حیف وقت با ارزش که برای نکوهش علاقه مفرط و عجیب رییس بسیج دانشجویی، مُبلغ قطع رابطه با آمریکا، محقق دانشمند، رییس ستاد انتخاباتی و ... به ادامه تحصیل در بلاد کفر خصوصاً کشور شیطان بزرگ می توان نوشت
سوال من اینه این که دایم رییس بسیج و رییس ستاد جلیلی و رییس ستاد رییسی بوده کی وقت کرده درس بخونه
بهتر وایسا همین جا مرگ بر امریکاتو بگو
انسان از اين همه غرب زدگي وسينه چاكي براي دشمنان اين مملكت كه فقط در يك قلم بيش از 280 مسافر بي گناه هواپيما را به خاك و خون كشيده اااانهم توسط ادمهايي كه ژست روشنفكري به خودشان ميگيرند شرمنده مي شود
هرچند تابناك از تو هم اميدي به درج اين نظر نيست
نه دکترنگاه نکن
ایرانی در ایران بماند
آمریکایی (سیاه و سفید) در آمریکا بماند
یکی منو توجیه بکته چرا کسایی که فریاد مرگ بر امریکایشان گوش فلک را کر میکنه برای رفتن به سرزمین کفر و الحاد از همه مشتاق ترند
رییس بسیج کجا و کشور شیطان بزرگ کجا؟!
اصلا ورودش به دانشگاه هم سهمیه ای بوده
اگر کسی انسان دوست باشد و سلامت انسانها برایش مهم باشد دائما آرزوی مرگ دیگران را نمی کند. همانقدر که آمریکا برای ما دشمن است ما هم دشمن آنها به حساب می آییم پس چیزی که عوض دارد گله ندارد.
اگر کسی انسان دوست باشد و سلامت انسانها برایش مهم باشد دائما آرزوی مرگ دیگران را نمی کند. همانقدر که آمریکا برای ما دشمن است ما هم دشمن آنها به حساب می آییم پس چیزی که عوض دارد گله ندارد.
زمین امریکا غصبی وبه زور اسلحه از سرخ پوستان گرفته شده ودر انجا نمیشه نماز خواند این بسیجی انجا چه کاری داشته مگر عراق ویمن سوریه برای مطالعه وبالا بردن اعتقاد های دینی چه کمبودی دارند که به دیار شیطان بزرگ میرود هزینه وپول بلیط را از کجا اورده برسی تحولات انجا ملیونها دلار پول لازم دارد کدام سازمان تامین کرده
چقدر هم عالی نکنه واقعا انتظار داشتین راهش بدن اینهمه گفتن مریم میرزاخانی چرا به کشورش خیانت کرد و رفت آمریکا بعد عیب نداره این آقایی که صبح تا شب میگه مرگ بر آمریکا بره
بسیاری از این قماش آدما هستند کاسب اند .
می بینم دوستان زیادی جای من نظرات عالی داده اند و تابناک هم چاپیده!!!
دمتان گرم!
اخی دل شما هم برای یونایتد استید تنگ شده .....اونجا کشوربدیه بهتر که برگشتی اقای محقق
كار پليس امريكا درست بوده ....
تازه مي تونست يك مدت هم همين جوري نگهت داره و ازت بازجويي هاي مختلف بكنه به بهانه مرگ بر امريكا گفتن هات . خداييش بهت حال دادن .
رفته اونجا در مورد روشهای درمان سرطان کار کنه و فناوری رو برگردونه ایران.
تقبل الله اخوی .من الله توفیق.دفعه بعد ایشالله گروهی میریم امیای ارژانتین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی