بازدید 15542
۲

حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده سینما بدرود حیات گفت

او تهیه کنندگی فیلم هایی از جمله «مأموریت تهران»، «اخراجی‌ها 2»، «ریسمان باز»، «مزرعه پدری»، «کارناوال مرگ» و «پرنده بار کوچک» را بر عهده داشت. مرحوم کاسه ساز همچنین افزون بر تهیه کنندگی فیلم سینمایی «کارناوال مرگ»، کارگردانی آن را نیز انجام داد. «آخرین مرحله»، «هور در آتش» و «پرواز در نهایت» فیلم هایی بودند که مرحوم کاسه ساز به عنوان بازیگر در آنها حضور داشت.
کد خبر: ۷۱۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 19 July 2017
حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران، پس از یک دوره طولانی جدال با بیماری سرطان، صبح امروز بدرود حیات گفت.

به گزارش «تابناک»؛ محسن کاسه‌ساز، پسر حبیب‌الله کاسه‌ساز با تأیید خبر فوت پدرش گفت: متأسفانه لحظاتی پیش از بیمارستان با من تماس گرفتند و گفتند که پدر ساعت 7:30 دقیقه صبح به رحمت خدا رفت.حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه سینما بدرود حیات گفت
 
مرحوم کاسه ساز متولد سال 1341 و فارغ‌التحصیل رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشکده‎‎ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر بود. این سینماگر کشورمان از فروردین در بیمارستان بستری شده و وضعیتش با وجود طی روندهای درمانی به علت ابتلا به بیماری سرطان، رو به وخامت نهاده بود.

او تهیه کنندگی فیلم هایی از جمله «مأموریت تهران»، «اخراجی‌ها 2»، «ریسمان باز»، «مزرعه پدری»، «کارناوال مرگ» و «پرنده بار کوچک» را بر عهده داشت.

مرحوم کاسه ساز همچنین افزون بر تهیه کنندگی فیلم سینمایی «کارناوال مرگ»، کارگردانی آن را نیز انجام داد.

«آخرین مرحله»، «هور در آتش» و «پرواز در نهایت» فیلم های بودند که مرحوم کاسه ساز به عنوان بازیگر در آنها حضور داشت.
 
او همچنین به عنوان مجری طرح، مدیر تولید، مدیر تدارکات و سرمایه‌گذار نیز سابقه‎ی فعالیت داشت. از جمله سوابق اجرایی کاسه‌ساز، می‌توان به مديریت توليد و پشتيبانی امور سينمايی وزارت ارشاد، مديرعامل انجمن سينمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هيأت‌مديره‎ی انجمن سينمای جوان ايران، عضویت در شورای عالی جوانان و عضویت در هیأت‌مدیره‎ی شهرک سینمایی دفاع مقدس اشاره کرد. 
 
خانه سینما اعلام کرد که مراسم تشییع این هنرمند فقید، ساعت ۹ صبح روز جمعه سی ام تیر ماه در ساختمان شماره۲ خانه سینما (خیابان وصال، نبش خیابان طالقانی) برگزار می‌شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
انا لله و انا الیه راجعون
خدا رحمتش کنه
خیلی مرد شریفی بودن
این بیماریها در بین هنرمندان و افراد شاخص مشکوک است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل