بازدید 11108

اعلام جزئیات حادثه تیراندازی در پادگان آبیک قزوین

کد خبر: ۷۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 18 July 2017
به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر علی سامانی رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های محترم داغدیده و همچنین مجروحان حادثۀ اخیر در پادگان آبیک قزوین، گفت: بلافاصله بعد از حادثۀ تیراندازی دو اقدام فوری و همزمان صورت گرفت. در اولین اقدام اعزام مجروحان با بالگرد مستقر در پادگان آبیک به مراکز درمانی انجام شد که با همکاری بیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان ارتش از تلفات و جراحات بیشتر جلوگیری بعمل آمد. در اقدام دوم تیم‌هایی متشکل از متخصصان حوزه‌های روان‌پزشکی و بازرسی و همچنین سامانۀ فرماندهی تشکیل و به علل و چگونگی در محل حادثه پرداخته شد.

رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش افزود: ضارب در تاریخ 1/10/95 به خدمت سربازی اعزام و پس از طی دورۀ آموزشی در یکی از پادگان‌های آماد و پشتیبانی نیروی زمینی واقع در استان قزوین مشغول به خدمت شده و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصی طولانی ‌مدت راه دور و کوتاه‌ مدت بهره‌مند شده است.
 
وی یادآور شد: تمامی سربازان در بدو ورود به یگان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند که سرباز یادشده نیز با احراز سلامت روانی به یکان موصوف و امر نگهبانی اختصاص یافته و علاوه بر اینکه فردی با روابط عاطفی و اداری خوب بوده، محیط خدمتی وی نیز از شرایط عادی برخوردار بوده است.
 
رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه سرباز ضارب در حین امر نگهبانی اقدام به تیراندازی کرده، افزود: وی هیچگونه مشکل خدمتی در طول مدت خدمت سربازی با سربازان و فرماندهان تا لحظه وقوع حادثه نداشته اما بررسی‌های اولیۀ پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحۀ در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.
 
سامانی افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، ضارب در حال حاضر زنده است و ریشه‌های این موضوع و دلایل احتمالی برون‌ سازمانی و اجتماعی این اقدام در دست بررسی است.
 
وی ادامه داد: برای ما از دست دادن سه سرباز موضوعی بسیار حائز اهمیت بوده و در راستای اجرای دستورات سلسله‌مراتب، بویژه فرمانده نیروی زمینی، ابعاد مختلف این حادثه در دست بررسی دقیق است.
 
رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش یادآور شد: از لحظۀ بروز حادثه هرگونه اقدام لازم برای بهبود حال مصدومان با حضور فرماندهان ارشد مناطق در منطقۀ نظامی قزوین و بیمارستان صورت گرفته است.
 
امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی با حضور در محل وقوع حادثه و همچنین عیادت از مصدومان، ضمن تسلیت به خانواده های سربازان عزیز با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرده و دستور اکید برای پی گیری موضوع تا حصول نتیجه قطعی صادر کرد.
 
بر اساس آخرین اطلاع واصله، این حادثه سه تن از سربازان نیروی زمینی متأسفانه جان خود را از دست دادند و  6 مجروح حادثه نیز در حال مداوا هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۸
وقتی فیلم تیراندازی و یا حرف از تیر اندازی می شه ناخودآگاه همه افراد مسئله دار را تحریک می کنه از اسلحه استفاده بکنند
چرا از روانشناس در پایگاه ها استفاده نمی کنن؟
رشته روانشناسی نظامی برای همین کار شکل گرفته
انقدر با این ملت سربه سر بگذارید تا همه رو دیوونه کنید . می خواسته انتقالی بگیره ، اجازه ندادن . فرزند من چهار ساله که در یکی از بدترین مناطق محروم خدمت طرح پزشکی رو انجام میده ولی اجازه جابجایی بهش نمیدن در حالیکه بستگان و دوستان و آشنایان آقای وزیر پاشونو از تهران بیرون نگذاشتند . خدا نسل همه ظالمین رو از رو زمین برداره .
تا کی باید شاهد این قانون قدیمی در کشور باشیم؟

چرا هیچکس فکری نمیکند؟

تا کی سلامت روحی جوانان در خدمت باید اینگونه تهدید شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
نه اینکه این بیرون خیلی مفید جامع هستن
دانشجو دکترا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
تا وقتی که مطمئن باشن همه جوان ها به خاک سیاه نشستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
جنون آنی !!!!!!!!! ببین مافوقش چقدر رو مخش رژه رفته که دست به چنین کاری زده
اونایی که خدمت رفتن میدونن چه خبره دیگه واسه ماها نه اخوی
سربازی مخصوصا تو ارتش و نیروی زمینی واقعا زجر اوره ، نه امکانات خوبی نه ارزش و احترامی به سرباز میزارند ، خیلی خشک و بی روح
الان دیگه زمان رضاشاه نیست، با دوربین های مدار بسته میشه امنیت یه پادگان بزرگ را بهتر مدیریت کرد و اینهمه سرباز را به جای گماردن به نگهبانی برای کارهای بهتری استفاده کرد،فقط تعدادی پاسدار برای حفظ امنیت کافیه نه اینکه 90 درصد سربازهای یک پادگان را هر روز بفرستید سر پاسداری که هیچ فایده ای نه برای خودشون و نه امنیت ندارن!
به خدا قسم تمام این حوادث ناگوار که هر چند وقت یک بار شاهدش هستیم و روز به روز هم داره بر تعدادش افزوده میشه ، تنها دلیلش سربازی اجباری هست و بس. چرا واقعاً یک بار برای همیشه سربازی اجباری رو ریشه کن نمی کنید؟ در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا سربازی اجباری حذف شده یا در حال حذف شدنه ، اون وقت ما هنوز تو ایران داریم به سبک دوران بربریت ، جوانان رو به زور میفرستیم سربازی! سربازی که با اجبار راهی خدمت شده ، فکر میکنید اگه جنگی چیزی بشه با جون و دل میجنگه؟! به خدا قسم نه!
شاید بهتر باشه مثل خیلی از کشورها، سربازان حرفه ای استخدام شن؟برای سایر جوونها هم یه دوره کوتاه آموزش نظامی گذاشته بشه واسه روزهای سخت.اینهمه سرباز بیکار تو پادگان ها واسه چیه ؟؟کلی هزینه واسه 2 سال سربازیشون باید انجام بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
کسی زحمتی به خودش نمیده. همه هزینه ها رو هم بر دوش سربازان و خانواده هاشون تحمیل میکنه
بابا مشکل از خودش بوده، بچه های الان که خدمت نمیکنن، البته 2 سال وقتشون تلف میشه ولی اصلا بهشون سخت نمیگیرن مثل قدیما. یا مشکل شخصی داشته یا روحی روانی که البته قبل از اعزام باید تشخیص میدادند. فقط خدا به خانواده 3 نفر کشته شده صبر بده.
اون سرباز بخت برگشته قبل از اعزام به خدمت روانش سالم بوده .
سلام
بنظرم سربازی برای همه پسرها لازم هست چرا که سختیها سربازی در آینده شخص بسیار مهم است و بر اساس یک تحقیق میزان طلاق در بین کسانی که سربازی نرفته اند، سه برابر بیشتر از کسانی هست که سربازی رفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
لطفن این آمار جعلی و ساختگی رو برای خودتون نگه دارید و اگه آمارتون دروغ نیست ، منبع موثقی براش بیان کنید.
بختیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
لطفا شکر زیادی نخورید برای سلامتی شما مضرر هست
لعنت به اجباری
لعنت به رضاخان با این میراث شومش
تلف کردن وقت و عمر جوونای مردم در ازای یاددادن از زیر کار و قانون در رفتن و پیچوندن به اونها در خدمت سربازی
"تمامی سربازان در بدو ورود به یگان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند"

راستگویی چیز خوبیه موارد بالا را بعنوان یک سرباز تایید نمی کنم نه معاینه ای در کاره نه تست روانی و نه ... برای درخواست مشاوره روان شناسی 3 ماه در مرکز استان در نوبت ماندم بعد گفتن اعزام به تهران بعد رفتم تهران گفتن کاری نمیتونیم بکنیم برایت نگهبانی معافت میکنیم
نه از درمان خبریه نه از یک مشاوره خشک وخالی
والا ما که رفتیم خدمت سلامت روانمون رو تخصصی چک نکردن. ۲سال هم با اسلحه پر توی خیابون با شرایط سخت نگهبانی دادیم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
:))
وضعیت اون پادگان عادی بود؟ نصف سربازاش فرار میکنند . لیسانسه ها رو برجک هستند . فقط از یه نفر که اونجا خدمت کرده بپرسید اونجا چه جهنمیه
من بهش حق میدم
امیرسامانی خیلی کارش درسته.تو تیپ 181 فرمانده ما بود.یکی ازبهترین و باسوادترین امرای نیروهای مسلح هستند.
انشالله هرجا که هستند خداوند نگهدارشون باشه
پاسداری واقعا سخته، سختیش کار یکنواخت بودنشه که آدم رو روانی میکنه.
هر عملی را عکس العملی است .....حتماً دوستاش کاری کرده بودن .....ولی خوب مستحق مرگ هم نبودن!
این امیر عزیز در مورد ارتش کدوم کشور صحبت میکند؟؟ واقعا سربازان معاینه سلامت روحی و جسمی میشوند؟؟!!! در ضمن تا مشکلات پرسنل کادر حل نشه این گونه مشکلات خواهد بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار