بازدید 16559
آخرین تحولات خاورمیانه؛

هشدار شدیداللحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان/ انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران/حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه

انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران، تلفات سنگین نیروهای یمنی به مزدوران سعودی در «تعز»، هشدار شدید اللحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان، اعلام آمادگی ده هزار تن از گروه های مسلح سوری برای مبارزه با فتح الشام و حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه، از جمله مهم ترین تحولات و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، تمدید حالت فوق العاده در ترکیه نیز نشان از امنیتی بودن فضای سیاسی این کشور پس از گذشت یک سال از کودتا دارد.
کد خبر: ۷۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 July 2017
انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران، تلفات سنگین نیروهای یمنی به مزدوران سعودی در «تعز»، هشدار شدیداللحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان، اعلام آمادگی ده هزار تن از گروه های مسلح سوری برای مبارزه با فتح الشام  و حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه، از جمله مهم ترین تحولات و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، تمدید حالت فوق العاده در ترکیه نیز نشان از امنیتی بودن فضای سیاسی این کشور پس از گذشت یک سال از کودتا دارد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، نمایندگان پارلمان ترکیه برای چهارمین بار پیاپی و به مدت سه ماه دیگر، حالت فوق العاده در این کشو را تمدید کردند.

حالت فوق‌العاده در ترکیه که ابتدا بیستم جولای سال گذشته پنج روز پس از کودتای نافرجام ضد دولت رجب طیب اردوغان این کشور به اجرا گذاشته شد، پیش از این سه بار تمدید شده بود و نمایندگان پارلمان این کشور با آن موافقت کرده بودند.

حالت فوق‌العاده، دست دولت ترکیه را باز می‎گذارد تا مخالفان دولت را از نهادهای مختلف اخراج، مؤسسات و گروه‌های رسانه‌ای را تعطیل یا مدت بازداشت افرادی را که هنوز تفهیم اتهام نشده‌اند، طولانی‌تر کنند.
 
انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران
 
وزیر انرژی و آب افغانستان در پارلمان این کشور، با تأکید بر مشکل آب در این کشور اظهار کرد: استفاده بی‌رویه از منابع و ذخایر آبی توسط همسایگان افغانستان، سبب مشکلات محیط زیستی کشورهای منطقه شده است.

به گزارش جمهور، «علی احمد عثمانی» وزیر انرژی و آب افغانستان در پارلمان این کشور اعلام کرد که برنامه استراتژی ملی آب افغانستان را درباره مدیریت آب و دیپلماسی آبی تهیه کرده است.

وی افزود: در این استراتژی، همه چالش‌ها در راستای ساخت سدها و تأثیرات محیط زیستی در افغانستان و کشورهای منطقه دقیق مطالعه و بررسی شده است.

عثمانی گفت: بنا بر همین استراتژی، ساخت 40 سد در افغانستان دیده شده است، ولی با مشکلات جدی روبه رو هستیم و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری نیست.

وزیر انرژی و آب افغانستان همچنین گفت: دیپلماسی آب در چهارچوب استراتژی ملی آب و با مطالعات محیط زیستی در افغانستان و کشورهای همسایه، آماده شده است.
 
هشدار شدید الحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان/ انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران/حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه
وی بیان کرد: کشورهای همسایه‌ می‌گویند مشکل آب دارند، ولی واقعیت این است که افغانستان هم مشکل آب دارد و استفاده بی رویه از منابع آبی توسط همسایگان ما برای همه مشکلات محیط زیستی به وجود آورده است.

عثمانی اظهار داشت: ایران شش حوزه آبی دارد و ده‌ها سد روی این حوزه‌ها ساخته که شمار زیادی از این سدها روی چهار حوزه مشترک آب با افغانستان ساخته شده است.

ساخت این سدها روی دو حوزه مشترک آبی، سبب خشکاندن سرچشمه آن برای افغانستان شده است، در حالی که ما تنها سد سلما را ساخته‌ایم.

وی تأکید کرد: بر اساس مطالعات این وزارتخانه، مشکلات محیط زیستی ناشی از کمبود آب در ایران و افغانستان، ناشی از مدیریت ناسالم منابع آبی توسط دولت ایران است.

وزیر انرژی و آب افغانستان گفت، حاضر است در این مورد با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو کند.

عثمانی همچنین تصریح کرد: به دیپلماسی فعال برای حل مشکلات آبی با کشورهای همسایه نیاز داریم و برای آغاز گفت‌وگو باید منابع آبی این کشور مشخص شوند.

«عبدالرئوف ابراهیمی»، رئیس پارلمان افغانستان نیز گفت، از طرح‌های وزارت انرژی و آب این کشور حمایت می‌کند.
 
تلفات سنگین نیروهای یمنی به مزدوران سعودی در «تعز»
 
یک منبع نظامی از دفع پیشروی مزدوران سعودی در استان «تعز» و وارد شدن تلفات سنگین به آنها خبر داد.

به گزارش سبا، یک منبع نظامی از دفع پیشروی مزدوران سعودی به سمت پایگاه خالد و جبل الهاملی و خط الحدیده ـ تعز توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر داد.
 
هشدار شدید الحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان/ انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران/حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه
این منبع در عین حال، از ورود هفتاد جسد مزدور سعودی به بیمارستان المخا و ده ها زخمی و همچنین زخمی شدن سه تن از سرکردگان ارشد آنها خبر داد.
 
هشدار شدید اللحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان
 
شورای امنیت ملی ترکیه در جلسه دیروز خود ضمن مخالفت شدید با استقلال کردستان از خاک عراق انجام چنین کاری را اشتباهی مهلک خواند.

به گزارش حریت، شورای امنیت ملی ترکیه در جلسه دیروز خود ضمن اعلام مخالفت خود با استقلال خواهی اقلیم کردستان از عراق که قرار است در ۲۵ سپتامبر از طریق همه پرسی انجام شود، نسبت به پیامدهای بسیار خطرناک این کار هشدار داد.

در بیانیه این شورا که پس از برگزاری یک جلسه شش ساعته قرائت شد، آمده است: تأکید می شود که تصمیم به انجام همه پرسی توسط اقلیم کردستان اجرایی پذیر نیست و این یک اشتباه بسیار مهلک بوده که می تواند منجر به ایجاد عواقب ناخواسته شود.

در جریان این جلسه که به ریاست «اردوغان» برگزار شد، بار دیگر بر حفظ تمامیت ارضی و همبستگی سیاسی عراق به منظور ایجاد ثبات پایدار، صلح و آسایش در منطقه تأکید شد.
 
 هشدار شدید الحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان/ انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران/حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه
گفتنی است، کردستان عراق اعلام کرده که در ۲۵ سپتامبر سال جاری میلادی به منظور نظرسنجی در خصوص استقلال اقلیم کردستان عراق از خاک این کشور، همه پرسی برگزار خواهد کرد.

ایران و ترکیه از مخالفین سرسخت این طرح بوده و پیوسته بر لزوم حفظ اتحاد و تمامیت ارضی عراق تأکید دارند.

اعلام آمادگی ده هزار تن از گروه های مسلح سوری برای مبارزه با فتح الشام
 
رئیس کمیته آشتی ملی سوریه امروز در اظهاراتی اعلام کرد: بیش از ده هزار تن از گروه های مسلح سوری به شرط کمک های روسیه آماده اعزام برای جنگ با گروهک تروریستی فتح الشام (جبهه النصره سابق) در کنار نیروهای ارتش سوریه می شوند.

شیخ «صالح نعیمی» (Saleh Nuaimi) رئیس کمیته آشتی ملی سوریه در این باره به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در صورت کمک مستقیم روسیه، آن ها آماده اند تا علیه فتح الشام مبارزه کنند.

وی ادامه داد: پیشتر فهرستی متشکل از ۶۷۰۰ تن را در این خصوص اعلام کرده بودم؛ اما اکنون این تعداد به ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس کمیته آشتی ملی سوریه ادامه داد: به فرماندهان دستور خواهم داد تا آماده شده و آن ها نیز آماده مشارکت در آزادسازی شهر دیر الزور در سوریه هستند.
 
هشدار شدید الحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان/ انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران/حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه
شیخ «صالح نعیمی» در ادامه افزود: شاید باور نکنید، گروه های مسلح سوری (از استان های حماه، حمص و ادلب) خواستار پایان یافتن جنگ بوده و بیش از ۹۰ درصد از آن ها می خواهند درگیری ها تمام شود. آن ها خواستار اعطای عفو برای بازگشت به زندگی آرام خود هستند.
 
حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه
 
برخی منابع سوری از آغاز حملات نیروهای مورد حمایت ترکیه ضد کردهای مورد حمایت آمریکا در حومه شمالی حلب و نبردی سنگینی که در این مناطق میان طرفین در جریان است، خبر دادند.

به گزارش رأی الیوم، منابع سوری از شروع عملیات گروه های مورد حمایت ترکیه به مواضع گروه های کرد مورد حمایت آمریکا در حومه شمالی حلب خبر دادند.

این منابع بیان کردند: مناطق تحت تسلط نیروهای سوریه دموکراتیک در حومه شمالی حلب و حومه عفرین در حومه شمال غربی حلب، شاهد انفجارهای متوالی ناشی از گلوله باران شدید از سوی نیروهای ترکیه و گروه های مورد حمایت آن است. این گلوله باران همزمان با درگیری های شدید میان کردهای مورد حمایت آمریکا از یک سو و از سوی دیگر با نیروهای مورد حمایت ترکیه در محورهای اطراف روستای عین دقنه واقع در شرق فرودگاه نظامی منگ و در اطراف مرعناز در شمال این فرودگاه است.
 
هشدار شدید الحن شورای امنیت ملی ترکیه در مورد استقلال اقلیم کردستان/ انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران/حمله شدید نیروهای مورد حمایت ترکیه علیه نیروهای تحت حمایت آمریکا در سوریه

منابع سوری افزودند: هدف پیشروی در مناطق تحت تسلط کردهای مورد حمایت آمریکا در این مناطق است و همزمان تبادل آتش سنگین میان طرفین در جریان است و اطلاعاتی درباره تلفات انسانی در این باره گزارش شده است. این درگیری ها پس از تحرکات اولیه نیروهای ترکیه در روزهای گذشته با مشارکت نیروهای مورد حمایت آنکارا صورت می گیرد و هدف تسلط بر مناطق از مارع تا دیرجمال است.

این در حالی است که منابع سوری از پیشروی های جدید کردهای مورد حمایت آمریکا در شهر الرقه خبر می دهند.

همزمان هزاران غیرنظامی از مناطق تحت اشغال داعش به اطراف شهر فرار کرده اند و ائتلاف بین المللی به حملات خود در الرقه ادامه می دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۳
الان فرصت مناسبی است تا با نزدیکی به ترکیه این دو متحد عضو ناتو را در مقابل هم قرار بدهیم
ترکیه عفرین رامی گیره تا کردها رقه رو اشغال نکنن و...
انتقاد تند وزیر انرژی و آب افغانستان از مدیریت آب توسط ایران!!!!
الان وقت انست که ایران و روسیه و ترکیه در سوریه متحد شده و با به خاک مالیدن پوزه پیاده نظام امریکا نقشه تجزیه سوریه را بهم بزنیم
تركيه تمام برنامه هايش با هم تضاد دارد
ترکیه فقط دنبال منافع خودشه و اهمیتی به هیچ کشور دیگری نمی ده
ترکیه بزرگترین حامی تروریسم در دنیا...
پاسخ ها
بدشانس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
هرکسی سنگ خودش رو به شینه میزنه
به وزير آب افغانستان بگويد نزديك 20 ميليون افغاني در ايران بطور قاچاق زندگي مي كنند و از آب آشاميدني ايران استفاده مي كنند باعث تورم سنگين از جمله مسكن نيز شدن تمام خانه ها دربستي همه در اختيار تبعه افغاني مي باشد به قول خودشان كه من با آن زياد سر كار دارم ايران بهتر از كشور اروپايي براي ما مي باشد
افغانستان باعث خشک شدن دریاچه هامون شد و محیط زیست ان را نابود کرد
ما هم باید به ترکیه کمک کنیم
خوب است اقلیم کردستان را اشغال و بین خود و ترکیه تقسیم کنیم .
كار به جاي رسيده اين افغانستانم از ما ايراد ميگيره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار