بازدید 19380

توضیح ارتش درباره واقعه مرگبار پادگان "آبیک"

روابط عمومی ارشد نظامی ارتش در منطقه قزوین اطلاعیه‌ای درباره حادثه خونین کشته و زخمی شدن 9 سرباز در پادگان آبیک ارائه کرد.
کد خبر: ۷۱۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 17 July 2017
روابط عمومی ارشد نظامی ارتش در منطقه قزوین اطلاعیه‌ای درباره حادثه خونین کشته و زخمی شدن 9 سرباز در پادگان آبیک ارائه کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی ارشد نظامی ارتش در منطقه قزوین آمده است: «عصر امروز در اثر سهل‌انگاری سرباز وظیفه از منطقه نظامی آبیک قزوین و نیز تیراندازی ناگهانی، سه نفر از سربازان وظیفه فوت کردند و پنج نفر نیز مجروح شدند. اقدامات فوری درمانی برای بهبود حال مجروحین در دست اجراست. اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌گردد.»

در یک اقدام جنون آمیز سرباز وظیفه پادگان آبیک در قزوین امروز با سلاحی که در اختیار داشت، اقدام به تیراندازی به سوی هم خدمتی های خود کرد که بر اثر این تیراندازی سه سرباز جان خود را از دست دادند و شش تن دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

گفته می شود، سرباز ضارب پس از تیراندازی اقدام به خودزنی کرده که به علت وخامت شدید، وی به بیمارستان منتقل شده است.

شنیده ها حاکی از آن بود که سرباز ضارب به علت آنچه گفته می شود که با درخواست انتقالی وی موافقت نشده، اقدام به تیراندازی کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۰
بیگاری گرفتن از جوانان مردم را به اسم خدمت !!! پایان بدید
درباره علت بگید. این هم شد بیانیه؟
جای تاسف داره.کاش مسئولین یکم با شرایط روحی و فرهنگی جوانان آشنا باشند.سربازان امروز دهه هفتادی هایی هستند که با نسل های قبلی فرق دارند.نمیشه مثل گذشته با قوانینی که واسه چند دهه قبل هست ازشون انتظار خدمت داشته باشند.
سهل انگاری !!!!!!!!!!!
اول میگویید سهل انگاری بعد میگویید بعلت ناراحتی!؟ یا نوشته خودتان را نمیخوانید یا معنای سهل انگاری را نمیدانید.
متاسفانه پرسنل کادر برخلاف قانون عمل کرده و سربازان را اذیت می کنند و کسی نیست که رسیدگی کند
متاسفانه شیوه سربازی در ایران مربوط به صد سال پیشه و همه افراد بدون درنظر گرفتن تواناییشون تحت فشارهای روحی و جسمی مختلف قرار میگیرن که شاید از تواناییشون خارج باشه ،بهترین کار ارتش حرفه ای هستش که آقای محسن رضایی هم در گذشته اون رو مطرح کردن
آخه تا به کی باید فرزندان این مرز و بوم مشمول اینگونه خدمت اجباری بشوند ، چرا با کم لطفی باعث سخت شدن دوران گذر ایام سربازی میشوید ، این اعزام نیرو و خدمت در غربت به چه معناست ، اساسا" چرا برای تغییر نظام خدمت سربازی فکر موثرری نمیشود ، بهتر نیست یگان ها از عناصر زبده تخصصی و کادر استفاده کنند تا هم راندمان عمل واحد ها بالاتر برود و هم اشتغال دائم بوجود بیاد . همه ما کم و بیش با جو پادگان ها و نوع برخورد برخی آشنا هستیم ، طبیعی است بنا به مشکلات و حساسیت ها و تربیت و استحکام روحی جوانان در یک سطح نباشند ، واقعا" پاسخ خانواده های آن سه سرباز متوفی چه خواهد بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پنهان کاری دردی را دوا نمیکند؟ مگر سربازها با اتتقالی وی مخالفت کرده بودند؟ چقدر خوب است شفاف بیان نمودن ،تا هم از اینگونه اقدامات بشود جلوگیری کرد ،وهم اعتماد مردم را جلب نمود تل در مواقع لزوم یاور باشند ،نه سر بار ؟،،،
واقعا متاسفم.






نگو سرباز بگو برده










نگو فرمانده بگو اربات.
از مسیولین اون پادگان یک سوال دارم ، اگر فرزند خودشون هم بود با درخواست انتقالیش مخالفت می کردند ؟
علت اش هر بی سواد رییس و فرمانده می کنند نمی داند کار و نظام اداری چیه به خاطر آنست
بهتر است سربازان وظیفه قبل از اعزام به خدمت از لحاظ روانی و روحی توسط روانشناسان مجرب معاینه شوند و در صورت سلامت روانی به خدمت اعزام گردند تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.
تو را بخدا نظامی های محترم رفتارتان را با وظیفه ها تغییر بدهید . این بچه ها برده نیستند که اینطوری رفتار میکنید . که انقدر فشار به روح و روانشان میاورید که این چنین اتفاقاتت تلخی روی میدهد . خداوند به خانواده بازماندگانشان صبر بدهد . در مرزبانی نیروی انتظامی که وا مصیبت ها .
صرف دلخواه نگری به انجام خدمت در یک مکان دلخواه و عدم تحقق آن به هر دلیل میتواندتوجیه گر این اقدام جنو.ن آمیز و به مخاطره انداختن و گرفتن جان خود و دیگران باشد ؟

در زمانه جنگ تحقق چنین دلخواه نگری هم میسور است . مقایسه روحیات و قوام فکری جوانان زمانه جنگ با این جوانان امروزی قابل تعمق نیست .
فقط خداوند میداند که بر سرباز های ارتش چه ظلمی حاکم است.من با وجود اینکه ستوان دوم وظیفه بودم،اما آنقدر فشار بر من زیاد بود که به فکر خودکشی افتادم.بارها و بارها سربازهای عادی و زیر دیپلم را دیدم که خودزنی کردند.بعضی هم به مواد مخدر پناه میبرند.
شبکه جهل خبر چیزی نگفت.
عذاب دنیا و اخرت رو برای خودش خریده

تو جامعه ما کنترل خشم صفره
باید فرمانده را میزد نه همرزمهاشو
سربازی اجباری و تحقیرآمیز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل