بازدید 5667

تکنولوژی فولکس واگن، حرکت ایمن‌تر به سوی آینده

کد خبر: ۷۱۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 17 July 2017
فناوری PWLAN یا شبکه باز محلی بی‌سیم، از جدیدترین سیستم‌هایی است که شرکت آلمانی فولکس‌واگن از سال 2019 خودروهایش را به این فناوری هوشمند مجهز خواهد کرد. اتصال بین خودروها و حرکت آگاهانه‌تر خودروها نسبت به شرایط جاده همیشه خواسته اصلی متخصصان امر حوزه حمل‌ونقل بوده و تنها راه رسیدن به این مهم استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن است.

به گزارش ایلنا، فولکس واگن  به عنوان یکی از غو‌ل‌های خودروسازی جهان با درک این موضوع که «تحقیق و توسعه» است مشخص می‌کند خودروهای آینده دارای چه نوع طراحی بوده و از چه ظاهر و باطنی برخوردار باشند؛ تمامی تلاش خود را در طراحی و ساخت خودروهایی که قدرت فناوری، ایمنی و آسایش حرف اول را در آنها می‌زند به کار گرفته است.
 
 

به کارگیری جدید‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژیک در خودروها، به اندازه‌ی سایر مشخصه‌های محصولی که قرار است وارد بازار شود مهم است. فولکس واگن نیز از این قاعده مستثنی نیست و محصولات خود را به طیف وسیعی از تکنولوژی‌های پیشرفته مجهز کرده است. تمامی تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات این خودروساز در راستای ساخت آینده‌ای سبزتر و ایمن‌تر برای کاربران خود است.

اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به بعضی از  تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات فولکس واگن بیاندازیم باید به  تکنولوژی‌های   I.D. Pilot یا حالت رانندگی خودکار، تکنولوژی کنترل حرکتی، سیستم هوشمند اکو، کمک اضطراری (Emergency Assist) ،ارتباطات بی‌سیم و استفاده از  فناوری PWLAN اشاره کنیم.

از آنجایی که امروزه ایمنی یکی از اولویت‌های اصلی خریداران خودرو به شمار می رود، محصولات فولکس واگن به فناوری‌های پیشرفته کمک اضطراری (Emergency Assist) ، جهت پیشگیری از وقوع تصادفات مجهز شده است.  تکنولوژی کنترل حرکتی نیز یک پیش نمایش از آینده فناوری های داخلی فولکس واگن که همراه با اپلیکیشن های تلفن هوشمند استفاده از خودرو را دوباره تعریف می‌کند.

سیستم کنترل صوتی در خودرو های فعلی بسیار ضعیف عمل می کند. در این بین فولکس‌ واگن قصد دارد با به کار بردن هوش مصنوعی در محصولات جدید خود، سیستم راهنما و کنترل صوتی را به حدی کاربردی برسانند. همچنین ارتباطات بی‌سیم و استفاده از  فناوری pWLAN (شبکه بیسیم عمومی) برای ارتباط خودروها با یکدیگر از جمله تکنولوژی‌هایی است که فولکس واگن با به کارگیری آنها آسایس و امنیت را برای رانندگان خودروهای خود به ارمغان خواهد آورد.

فناوری PWLAN یا شبکه باز محلی بی‌سیم، از جدیدترین سیستم‌هایی است که شرکت آلمانی فولکس‌واگن از سال 2019 خودروهایش را به این فناوری هوشمند مجهز خواهد کرد. اتصال بین خودروها و حرکت آگاهانه‌تر خودروها نسبت به شرایط جاده همیشه خواسته اصلی متخصصان امر حوزه حمل‌ونقل بوده و تنها راه رسیدن به این مهم استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن است. با استفاده از فناوری PWLAN که همانند هات‌اسپات یا نقاط اتصال به شبکه به صورت باز و بدون نیاز به پسورد عمل می‌کند، امکان ارتباط بین خودروها و ارتباط خودروها با مرکزی که امکان ردیابی و کنترل تمام خودروهای هر نقطه را داشته باشد، به وجود می‌آید. این فناوری تا شعاع ۵۰۰ متری کار می‌کند و برای ایجاد ارتباط از شبکه اینترنت بی‌سیم محلی بهره می‌برد. بنابراین، این فناوری و ارتباط برای صاحبان خودرو شامل هزینه‌ نمی‌شود. نظارت بر زمان واقعی ترافیک و اطلاعات در مورد وسایل نقلیه اورژانس از طریق این سیستم به راحتی  امکان پذیر است.

علاقمندان به خودروهای با کیفیت آلمانی که در ایران طرفداران بسیاری نیز دارد اکنون می‌توانند شاهد ورود این خودروها به بازار ایران باشند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان