بازدید 4056

برجام جایگاه سیاسی ایران را ارتقا داد

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برجام ابعاد مختلفی دارد که در اقتصادی خیلی موفق نبود اما در بعد سیاسی باعث ارتقا جایگاه کشور در جهان شد.
کد خبر: ۷۱۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 17 July 2017
عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اجرای دو ساله برجام را ارزیابی کرد و گفت: سند توافق هسته ای را باید در ابعاد مختلفی از جمله، سیاسی، اقتصادی و شرایط و جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا مورد بررسی قرار دهیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش اقتصادی، انتظار ما از برجام خیلی بیشتر بود اما به دلیل بدعهدی اتحادیه اروپا و آمریکا شاهد عدم همکاری و همراهی بانک های بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور هستیم.

وی گفت: اما در سایر ابعاد به دنیا ثابت شد جمهوری اسلامی خلاف صحبت های بوش و ترامپ کشور یاغی نیست، اهل مذاکره، تبادل نظر و تفاهم با دنیا است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در تاریخ مذاکرات در این سطح انجام نشده بود، توضیح داد: تا مذاکرات هسته ای کشورهایی که ادعای قدرت در جهان داشتند با کشوری که با آن نه در جنگ بودند و نه برای ترک مخاصمه پای میز مذاکره هسته ای ننشسته بودند، به عبارتی کشورهای مدعی قدرت تحت عنوان گروه 1+5 با ایران مذاکره کردند که نشان دهنده اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است.

یوسفیان ملا تاکید کرد: به نوعی به جهان ثابت شد که ایران پای میز مذاکرات افرادی می رود که به تک تک آنها ادای قدرت بیشتری دارند.

وی به شرایط بعد از امضای برجام اشاره کرد و گفت: با امضای برجام از نظر بُرد سیاسی، منافع و آثار بسیاری برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد، به نوعی که شاهد هستیم مذاکرات  متعددی در گوشه کنار دنیا از جمله آمریکای لاتین، اروپا و خاورمیانه شکل می گیرد که به واسطه توافق هسته ای شکل می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال همه انتظاری که از برجام رد بعد اقتصاد و رونق تولید داشتیم برآورده نشده است اما تاکید داریم نه مخالفان آن را شکست بزرگ جلو دهند و طرافداران همه مسائل را به این توافق گره بزنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان