بازدید 3187

تماس تلفنی سیسی و ماکرون درباره تقویت همکاری و مسائل منطقه

رئیس‌جمهوری مصر روز یکشنبه تماس تلفنی‌ای از همتای فرانسوی خود دریافت کرد.
کد خبر: ۷۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 17 July 2017
رئیس‌جمهوری مصر روز یکشنبه تماس تلفنی‌ای از همتای فرانسوی خود دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر روز یکشنبه گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود داشته و طی آن دو طرف به بررسی تحولات کنونی منطقه‌ و نیز وضعیت لیبی پرداختند.

روسای جمهور مصر و فرانسه در زمینه اهمیت پیشبرد تلاش‌های کنونی جهت رسیدن به حل و فصل سیاسی بحران لیبی که ثبات را به این کشور برمی‌گرداند، تمامیت ارضی، وحدت و یکپارچگی نهادهای ملی‌اش را حفظ می‌کند و همچنین در تقویت تلاش‌های مبارزه با تروریسم در منطقه سهیم می‌شود، به اتفاق نظر رسیدند.

دو طرف همچنین بر اهمیت تداوم هماهنگی رایزنی گسترده میان دو کشور در برابر تعدادی از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک و نیز تداوم تقویت همکاری موجود میان دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

سیسی و ماکرون نسبت به سطح هماهنگی موجود میان دو طرف و تطابق رویکردشان در راستای اولویت‌های اساسی خواسته شده در این مرحله و توافق‌شان برای تداوم رایزنی همیشگی میان دو طرف ابراز خرسندی کردند.

عبدالفتاح سیسی روابط قوی میان مصر و فرانسه را ستود.

وی در ادامه تاکید کرد: بحران‌هایی که همچنان در خاورمیانه وجود دارند مستلزم تقویت تلاش‌های بین‌المللی جهت دستیابی به حل و فصل‌های سیاسی هستند به طوری که مشکلات انسانی ناشی از آن خاتمه یابد و ثابت در منطقه برقرار و زمینه برای بازسازی و تحقق پیشرفت فراهم شود.

طی این تماس تلفنی دو طرف بر ادامه گسترش روابط مصر با فرانسه در زمینه‌های مختلف و تقویت همکاری میان دو کشور در همه زمینه‌هایی که منافع دو کشور و دو ملت را محقق کند،‌ تاکید کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل