بازدید 4196

هشدار درمورد ضرر چند ده میلیارد دلاری حملات سایبری جهانی

یک شرکت انگلیسی امروز (دوشنبه) در گزارشی هشدار داد حمله سایبری بزرگی در ابعاد جهانی می‌تواند منجر به ضررهای هنگفت اقتصادی با میانگین 53 میلیارد دلار شود.
کد خبر: ۷۱۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 17 July 2017
یک شرکت انگلیسی امروز (دوشنبه) در گزارشی هشدار داد حمله سایبری بزرگی در ابعاد جهانی می‌تواند منجر به ضررهای هنگفت اقتصادی با میانگین 53 میلیارد دلار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این عدد با خرابی‌های یک بلای طبیعی بزرگ نظیر طوفان سال 2012 سندی در آمریکا قابل مقایسه است.

شرکت مشهور به "لویدز آو لاندن" در این گزارش که با مشارکت شرکت "سای‌ینس" تهیه کرده به بررسی ابعاد احتمالی ضررهای اقتصادی یک حمله هکری فرضی به یک ارائه کننده سرویس‌های کلاود و حملات سایبری به سیستم‌های اپراتوری کامپیوتر تحت مدیریت شرکت‌های تجاری سراسر جهان پرداخته است.

این در حالی است که شرکت‌های بیمه تلاش زیادی می‌کنند تا هزینه‌های آسیب‌پذیری بالقوه مربوط به حملات سایبری را به دنبال افزایش خطرات سایبری و افزایش توجه به بیمه‌های سایبری برآورد کنند.

یکی از چالش‌های بزرگ این حوزه فقدان اطلاعات مربوط به سوابق است که براساس آن بیمه کنندگان می‌توانند فرضیه‌هایشان را پایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت لویدز آو لاندن به رویترز گفت: از آنجا که حوزه سایبر، مجازی است کار خیلی سختی است که بفهمیم در یک حادثه بزرگ چه میزان ضرر وارد خواهد شد.

در همین حال براساس اعلام شرکت سای‌ینس هزینه‌های اقتصادی حمله به یک ارائه کننده کلاو از مرز هشت میلیارد دلار ضرری که باج‌افزار واناکرای در ماه مه در جهان برجای گذاشت، بیشتر خواهد شد. همچنین هزینه‌های اقتصادی شامل اخلال‌گری در کار تجارت و تغییرات سیستم‌های کامپیوتری نیز می‌شوند.

این گزارش بعد از آن منتشر می‌شود که دولت آمریکا نسبت به حملات هکری به بخش‌های انرژی و هسته‌ای در آمریکا به شرکت‌های صنعتی هشدار داد.

در ماه ژوئن ویروسی تحت عنوان "نات‌پتیا" در ابتدا با آلوده کردن سیستم‌هایی در اوکراین به شرکت‌های تجاری سراسر جهان گسترش یافت. این ویروس باعث اختلالات در فعالیت‌های بندری،‌ شرکت‌های حقوقی و کارخانه‌ها شد.

شرکت سان‌ینس می‌گوید: ویروس نات‌پتیا باعث ضرر اقتصادی 850 میلیون دلاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها