بازدید 3526

تظاهرات مغربی‌ها و درخواست برکناری وزیر کشور

هزاران شهروند مغربی با برگزاری تظاهراتی در رباط پایتخت این کشور همبستگی خود را با اعتراضات «حراک الریف» در شمال مغرب اعلام کردند.
کد خبر: ۷۱۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 17 July 2017
هزاران شهروند مغربی با برگزاری تظاهراتی در رباط پایتخت این کشور همبستگی خود را با اعتراضات «حراک الریف» در شمال مغرب اعلام کردند.

به گزارش فارس، تظاهرات‌کنندگان مغربی که یکشنبه‌شب بنا به دعوت «جبهه الشعبیه من أجل الکرامة والعدالة الاجتماعیة» (جبهه مردمی برای کرامت و عدالت اجتماعی) به خیابان‌ها آمده‌ بودند با سر دادن شعارهایی آزادی زندانیان سیاسی و برکناری وزیر کشور را خواستار شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات توزیع عادلانه ثروت و تحقق خواسته‌های اجتماعی و اقتصادی شهروندان و عدم برخورد امنیتی با اعتراضات در کشور را خواستار شدند.

از اکتبر گذشته شهر الحسیمه و تعدادی از شهرها و روستاهای منطقه الریف شاهد اعتراضات مستمر است و تظاهرات‌کنندگان خواستار توسعه این مناطق و مبارزه با فساد هستند.

به گفته «مصطفی الخلفی» سخنگوی دولت مغرب تا کنون 176 نفر از معترضان بازداشت شده‌اند.

تظاهرات در این منطقه پس از آن شروع شد که حدود 8 ماه پیش یک ماهی‌فروش دوره‌گرد در شهر الحسیمه سعی داشت ماهی‌های خود را از دست پلیس بگیرد که در داخل کامیون کشته شد و همین مسئله باعث آغاز تظاهرات‌های مردمی در این شهر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار