بازدید 2902

دیدار سفیر ایران در عراق با هیأتی از حزب «اتحادیه میهنی کردستان»

سفیر ایران در عراق در اربیل، علاوه بر دیدار با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان با یک هیأت از حزب اتحادیه میهنی کردستان دیدار کرد.
کد خبر: ۷۱۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 17 July 2017
سفیر ایران در عراق در اربیل، علاوه بر دیدار با «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان با یک هیأت از حزب اتحادیه میهنی کردستان دیدار کرد.

به گزارش فارس، یک هیأت از سفارت جمهوری اسلامی ایران و کنسولگری این کشور در اربیل با هیأتی از دفتر سیاسی حزب «اتحادیه میهنی کردستان» دیدار کرد.

در پایان این دیدار و طی یک کنفرانس خبری مشترک، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد و «عدنان مفتی» عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان نظرات خود در خصوص این دیدار را بیان کردند.

سفیر ایران در عراق ضمن ابراز رضایت از سفر به منطقه کردستان و دیدار با اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، گفت: دیدار خوبی داشتیم و گفت‌وگوهایی درباره روابط فی ما بین انجام شد.

سایت رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان با انتشار این خبر نوشت: مسجدی در ادامه خشنودی خود از افزایش سطح روابط میان اتحادیه‌ میهنی با جمهوری اسلامی ایران را ابراز و اشاره‌ کرد: این دیدار در حالی انجام گرفت که هیأتی از اتحادیه میهنی کردستان نیز به قصد دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی راهی تهران شده‌اند.

از سوی دیگر، عدنان مفتی عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان اظهار داشت: در نشستی دوستانه دو طرف در شفافیت کامل در خصوص روابط اتحادیه میهنی کردستان و به طور کلی منطقه کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرده و مواضع و دیدگاه‌های خود را در این زمینه اعلام کردند.

کرد‌پرس نیز با انتشار این خبر به نقل از وی نوشت: جمهوری اسلامی ایران در آینده نیز همانند گذشته، همکار ما خواهد بود کما اینکه در مبارزه با استبداد و حل مشکلات منطقه کردستان همراه ما بوده و امیدواریم این دیدارها تداوم داشته باشد.

دیروز همچنین، «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق از ایرج مسجدی و هیأت همراه وی استقبال کرد و در دیدار میان طرفین، ایرج مسجدی تاکید کرد که‌ تهران تمام تلاش خود را برای حل اختلافات بغداد – اربیل به‌ کار خواهد بست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل