بازدید 11608
۱
انتقاد از دولت ترامپ به «واتیکان» رسید؛

نشریه واتیکان: دولت جدید آمریکا و استیو بنن به دنبال ژئوپلتیک آخرالزمانی

مشاور مورد اعتماد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در مقاله‌ ای در یکی از نشریات رسمی واتیکان به شدت از دیدگاه‌های مذهبی نزدیکان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده‌ است.
کد خبر: ۷۱۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 17 July 2017

مشاور مورد اعتماد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در مقاله‌ ای در یکی از نشریات رسمی واتیکان به شدت از دیدگاه‌های مذهبی نزدیکان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده‌ است.

به گزارش «تابناک»؛ در این مقاله، استیو بنن، مشاور معروف ترامپ پیرو «ژئوپولتیک آخرالزمانی» و مذهبیون حامی دانلد ترامپ افرادی نامیده شده‌اند که با ترویج دیدگاه‌های بیگانه‌هراسی و اسلام‌هراسی می ‌خواهند دیوار بکشند و به تبعیدهای جمعی برای پاکسازی اقدام کنند.

می‌دانیم که ترامپ چندی پیش، ورود اهالی شش کشور مسلمان نشین را به آمریکا ممنوع کرده و برنامه‌ای برای ساخت دیوار در مرز مکزیک دارد.

مقاله با نام «بنیادگرایی انجیلی و تمامیت‌گرایی کاتولیک: یک اتحاد کلیسایی غافلگیرکننده» در یک سیر تاریخی از شیوه تلفیق دین و سیاست در میان مسیحیان انجیلی ـ که گروهی از پروتستان‌ها هستند ـ و کاتولیک‌ها در آمریکا انتقاد می‌کند و می‌گوید، این جریان با هیولاسازی از مخالفان به دنبال نوعی از حکومت مذهبی است.

مقاله دو نویسنده مشترک دارد؛ آنتونیو اسپادارو سردبیر نشریه که از مشاوران نزدیک پاپ است و فرانسیس فیگوئرا اسقف پرسبیترن آرژانتینی.
نشریه واتیکان: دولت جدید آمریکا و استیو بنن به دنبال ژئوپلتیک آخرالزمانی 

همان طور که انتظار می‌رود، مقاله، اشاره‌ها و تلمیح‌های مکرری به داستان‌های کتب مذهبی مسیحیت دارد. از نظر نویسندگان مقاله، انگیزه هیأت حاکمه تازه آمریکا از فروش سلاح، منافع اقتصادی و سود مادی نیست، بلکه آن‌ها جنگ را به فتوحات قهرمانانه داود نبی تشبیه می‌کنند.

در این دیدگاه مانوی (نویسنده ورود این اعتقادات به مسیحیت را مرتبط با آیین مانوی می‌داند) تجاوز نظامی مشروعیت الهی پیدا می‌کند و آن‌ها پیشوایانی هستند که اصول انجیلی را برای آن جستجو می‌کنند و متون مذهبی را خارج از ساختار متنی خود به کار می‌برند.»

در قسمتی از مقاله گفته می‌شود که بنیادگرایان انجیلی که حامیان سرسخت دونالد ترامپ هستند، حتی از وقوع فجایع طبیعی استقبال می‌کنند و نه تنها به تخریب محیط زیست بی‌توجه هستند، بلکه آن را در راستای دیدگاه‌های مذهبی خود می‌دانند.

آنها طرفداران محیط زیست را مخالفان مسیحیت می‌دانند! ریشه این اعتقاد آن‌ها به فهم تحت اللفظی از حکایات آفرینش در کتاب پیدایش می‌رسد که برای انسان جایگاه سلطنت بر سایر مخلوقات قائل شده ‌است و مخلوقات باید همواره تابع اراده انسان‌ها بمانند.

فاجعه‌های طبیعی، تغییرات دراماتیک آب‌وهوایی و بحران‌های جهانی محیط زیستی به عنوان هشدارهایی تلقی نمی‌شوند که باید ما را به بازنگری در اصول خود رهنمون کنند. برعکس آن‌ها به شکل کاملا متضادی این وضعیت را تفسیر می‌کنند: این وقایع نشانه‌هایی هستند که فهم غیرتمثیلی آن‌ها از بندهای پایانی مکاشفات یوحنا را تأیید کرده و امید آن‌ها برای پیدایش «یک بهشت جدید و یک زمین جدید» را برآورده می‌کند.

نویسنده ریشه این اعتقادات جدید را در تلفیق عقاید مسیحیت انجیلی و کاتولیک در آمریکا جستجو می‌کند. کشیش‌های تأثیرگذار در این جریان مذهبی و آثار آن‌ها را معرفی کرده و از نورمن وینست پیل کشیش نخستین مراسم ازدواج دونالد ترامپ به عنوان یکی از رهبران تأثیرگذار این جریان نام برده می‌شود.

به هر حال خطرناکترین دورنمای این اتحاد کلیسایی عجیب به دیدگاه‌های بیگانه‌هراس و اسلام‌هراسی مربوط می‌شود که دیوارها و تبعیدهای پاکسازانه می‌خواهند. واژه «اتحاد کلیسایی » به یک پارادوکس تبدیل می‌شود؛ به یک «اتحاد برای نفرت».

مقاله با این عبارت پایان می‌یابد: نباید فراموش کنیم که داعش هم نوعی سیاست الهی را ترویج می‌کند، با اعتقادات مشابهی مبنی بر نیاز به تحقق هر چه سریع تر آخرالزمان. پس تصادفی نیست که اسامه بن لادن به جورج بوش لقب «جنگجوی صلیبی بزرگ» را می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
هر کسی از ظن خود شد یار من.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر