بازدید 3640

وزنه برداری و کشتی به ورزش های دانش آموزی بازگشتند

کد خبر: ۷۱۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 17 July 2017
قائم مقام سرپرست کل مسابقات دانش آموزی کشور گفت: پس از پنج سال رشته های المپیکی و پر مدال ایران به رشته های دانش آموزی بازگشتند.

به گزارش مهر، حمید صائبی گفت: در آبان ماه سال ۹۵ طبق دستور العمل  شاخص های ارزیابی گرفتن میزبانی در سه بسته به استان ها فرستاده شد.

وی افزود: بسته اول مسابقات دانش آموزی در چهار رشته توپی والیبال، هندبال، بسکتبال و فوتسال و رشته راکتی بدمینتون و شطرنج به صورت مدرسه محور برگزار شده و بازیکنان انتخابی مسابقات شهرستانی، استانی و اکنون کشوری را گذرانده اند.

قائم مقام سرپرست کل مسابقات دانش آموزی کشور اظهار داشت: بسته دوم مسابقات شامل رشته های پایه شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک است که به صورت کانون محور برگزار شده است.

صائبی گفت: سومین مورد نیز به صورت جشنواره بازی های بومی محلی و مشتی پهلوانی و ژورخانه ای برگزار می شود و نفرات برتر هر رشته به مسابقات بین المللی اعزام خواهند شد.

وی افزود:  بعد از این مسابقات نیز یک جشنواره با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به منظور آمادگی و تجربه بیشتر برگزار خواهد شد.

قائم مقام سرپرست کل مسابقات دانش آموزی کشور عنوان کرد: پس از پنج سال رشته های پر مدال و المپیکی وزنه برداری و کشتی آزاد و فرنگی به مسابقات دانش آموزی بازگشته است.

وی از نحوه دادن میزبانی به استان کردستان خبرداد و گفت: از شاخص های دادن میزبانی به استان ها تجربه، توانمندی نیرو های متخصص و امکانات بود که استان کردستان به دلیل اینکه سال های گذشته میزبانی مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه و ژیمناستیک را برعهده گرفته و بسیار خوب از پس این کار بر آمده بود میزبانی این مسابقات نیز به کردستان داده شد.

صائبی گفت: دروازه رسیدن به قله های قدرتمند ورزش گذر از ورزش دانش آموزی است و بسیاری از فدراسیون های نیز به این تشخیص رسیده اند که برای رشد ورزش کشور تعامل با آموزش پرورش جزو نیاز های اصلی است.

قائم مقام سرپرست کل مسابقات دانش آموزی کشورعنوان کرد: دراین مسابقات استعداد های زیادی کشف می شوند که ورزش کشور بسیار کمک خواهد کرد و در این مسابقات نیز مسئولان استعداد یاب فدراسیون برای نخبه گزینی در این رقابت های حضور دارند.

صائبی گفت: اگر گریزی به افتخارات ورزشکاران ایرانی بزنید قطعا شاهد مقام های کشوری و بین المللی در سطح دانش آموزی خواهید بود و این دانش آموزان نیز از ورزشکاران و افتخارات آینده هستند و قطعاً در آینده نام این افراد را خواهیم شنید.

قائم مقام سرپرست کل مسابقات دانش آموزی کشور اظهار داشت: طبق تفاهم نامه میزبانی، مسابقات باید از استاندارد های لازم برخوردار باشد و آموزش و پرورش و هیات استان در این راستا تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: شعار مسابقات سلامت، امنیت و رضایت است و باید در تلاش برای تحقق این شعار در روند مسابقات باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار