بازدید 4641

قلع و قمع خانه های روستایی توجیه قانونی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اجرای احکام قلع و قمع خانه های روستایی صادر شده در سال های ۷۸ و ۷۹ گفت: قلع و قمع این سازه ها که برای مسکن و سرپناه مردم ساخته شده توجیه اقتصادی و قانونی ندارد.
کد خبر: ۷۱۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 16 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شهروز برزگر در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل سوم بند 12 و اصل 10 قانون اساسی اخطار داد و گفت: براساس بند 12 اصل سوم بر تأمین خودکفایی در علوم و فنون، صنعت و کشاورزی تاکید شده و براساس اصل سوم بر عدم پیریزی اقتصاد ناصحیح و ناعادلانه برای ایجاد رفاه و رفع فقر و محرومیت در زمینه های تغذیه، مسکن، بهداشت تاکید شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در توضیح اصل دهم قانون اساسی گفت: در این اصل آمده خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است و همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مرتبط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

وی افزود: با این حال مشاهده شده وزارت جهاد کشاورزی در مورد برخی از خانه های روستایی که در اراضی کشاورزی با هدف ساخت مسکن ساخته شده شکایت و طرح دعوا مطرح گردیده است، البته قوه قضائیه در سال های 78 و 79 احکام قلع و قمع این سازه ها را صادر کرده است که تا کنون اجرایی نشده است.

برزگر با طرح این سوال که چرا بعداز گذشت 18 سال از زمان صدور این احکام وزارت کشاورزی در دوره کنونی به دنبال اجرای این احکام است گفت: تخریب اراضی و خانه ها در اقصی نقاط کشور که به عنوان مسکن و سرپناه روستاییان است تنها در افزایش میزان حاشیه نشینی تاثیر دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند این سازه ها تا چه میزان موجب ضرر در تولیدات کشاورزی شده و هم اکنون با تخریب آنها چه سودی عاید این بخش خواهد شد./
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان