بازدید 4852

دومینوی گرانی مصالح به بازار مسکن و اجاره بها می رسد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از رشد بی سابقه نرخ مصالح ساختمانی در کشور، گفت: تنظیم و کنترل قیمت در بازار مصالح ساختمانی و همچنین برخورد قاطع با خانه های خالی از سکنه می تواند نرخ مسکن و اجاره بها را تعدیل کند.
کد خبر: ۷۱۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 16 July 2017
یوناتن بت کلیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رشد بی سابقه نرخ مصالح ساختمانی در کشور، گفت: با ادامه این رویه باید منتظر تاثیر پذیری بازار مسکن و اجاره بها از رشد قیمت مصالح باشیم.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسکن در شرایط فعلی نیازمند در نظر گرفتن سازوکاری برای ایجاد ثبات در بازار است، افزود: ضعف نظارت ها منجر به رشد قیمت مصالح ساختمانی شده که اگر با ورود به موقع دستگاه های نظارتی همچون سازمان تعزیرات همراه نشود، به طور حتم تاثیر منفی بر بازار مسکن و اجاره دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی بهانه تراشی ها از جمله بیشتر شدن هزینه حمل و نقل علت افزایش نرخ مصالح ساختمانی است، تصریح کرد: باید بدانیم که رشد قیمت ها در حوزه مصالح ساختمانی همچون دومینو به نرخ مسکن و اجاره بها می رسد از این رو قبل از سرایت گرانی به بازار مسکن باید در نطفه خفه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید علت افزایش نرخ مصالح ساختمانی مشخص شود، گفت: دامن زدن به رشد قیمت مصالح ساختمانی از سیاست هایی است که می تواند رکود موجود در بخش مسکن را تشدید کرده و به عنوان سیاستی تنبیهی در قبال افزایش ساخت و ساز قرار بگیرد.

بت کلیا با تاکید بر ضرورت تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه از سوی دولت، افزود: در شرایط فعلی بهترین راهکار برای کمک به بازار مسکن تنظیم قیمت ها در بازارهای موازی آن است تا به این ترتیب رشد قیمت ها محدود شود.

دلالی در حوزه مسکن به رشد نرخ ها دامن زده است

وی ادامه داد: قیمت مصالح ساختمانی و همچنین دلالی در حوزه مسکن دو عامل مهمی است که به رشد بی ضابطه نرخ ها در بازار منجر شده و خانه دار شدن بسیاری از اقشار جامعه را غیرممکن می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از خانه های خالی در کشور اجازه تنظیم قیمت در بازار مسکن را از مسئولان سلب کرده اند، تصریح کرد: متاسفانه مالکان خانه های خالی با نصب پرده در واحدهای خالی خود تظاهر به زندگی در این خانه ها کرده و با عدم پرداخت مالیات وضع بازار را هر روز بدتر می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تنظیم قیمت در بازار مصالح ساختمانی و همچنین برخورد قاطع با خانه های خالی از سکنه می تواند نرخ مسکن و اجاره بها را تعدیل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل