بازدید 4067

اتمام کار پیش نویس قرارداد بازطراحی راکتور اراک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی از آماده شدن پیش نویس قرارداد باز طراحی راکتو اراک با چینی ها خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 16 July 2017
علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت بازطراحی آب سنگین راکتور اراک اظهار داشت: برای باز طراحی راکتور اراک شرکت ایرانی وارد عمل خواهد شد و مطالعات این مسئله به صورت مشترک با شرکت چینی انجام می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل باید قرارداد و تفاهمنامه ای با این شرکت منعقد شود، اما در حال حاضر شرکت چینی نیازمند آن است که مجوز همکاری با ایران را از سازمان انرژی اتمی کشورش کسب کند.

وی گفت: با این حال پیش نویس قرارداد باز طراحی نهایی شده است و چند نوبت درباره مفاد آن بین ایران و چین مذاکراتی صورت گرفته است اما به صورت قطعی این قرارداد امضا نشده است.

این نماینده مجلس در خصوص شرکت ایران مسئول بازطراحی عنوان کرد: این شرکت زیر نظر سازمان انرژی اتمی کشور کار می کند و کاملا ایرانی است، شرکت ایرانی مسئول اصلی بازطراحی است و شرکت چینی به عنوان مشاور در این بازطراحی حضور دارد.

رحیمی در خصوص زمان اجرایی شدن باز طراحی راکتور اراک گفت: اول باید شرکت چینی مجوز لازم را از سازمان انرژیاتمی کشورش کسب کند و بعد قرار داد امضا و نهایی شود تا وارد فاز مطالعاتی و عملیاتی آن شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی با اشاره  تاخیر چین در پیشبرد قرارداد باطراحی راکتور اراک اظهارداشت: این تاخیر به روند دولت چین بر می گردد و اگر احساس شود تاخیر غیرطبیعی است سازمان انرژی اتمی کشور باید مذاکرات مستقلی و با فوریت با چینی ها داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل