بازدید 3996

شایسته سالاری موجب دیده شدن ظرفیت‌زنان می‌شود

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس ضمن تاکید بر توجه به شایسته‌سالاری در استخدام‌ها و جذب نیرو، گفت: رفع موانع بر سر راه استفاده از ظرفیت زنان و توجه به شایسته‌سالاری موجب تحقق عدالت جنسیتی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 16 July 2017
زهرا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص رویکرد عدالت جنسیتی دولت، گفت: رویکرد عدالت جنسیتی در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده و شاخص‌هایی برای تحقق این رویکرد در نظر گرفته شده است، در حقیقت در این قانون سعی شده از عملکرد کلیشه‌ای در حوزه زنان فاصله گرفته شود تا این شاخص‌‌ها به بهترین نحو محقق شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  یکی از محورها و شاخص های عدالت جنسیتی به موضوع استخدام ها و جذب نیرو مرتبط است، متاسفانه تاکنون در استخدام‌ها کمتر به ظرفیت زنان توجه شده به نوعی که زنان در موقعیت‌های نزدیک به عدالت جنسیتی هم قرار نگرفتند.

وی با تاکید بر توجه به معیار شایسته‌سالاری در استخدام‌ها و جذب نیرو، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه کمتر امکان جذب نیرو به ویژه در دستگاه‌های دولتی وجود دارد اما در هر حال برای جذب نیرو باید به مسئله شایسته سالاری توجه شود، زیرا در این شرایط اگر به جنسیت هم هیچ توجهی نشود به خودی خود ظرفیت زنان در معرض توجه قرار خواهد گرفت.

سعیدی معتقد است: زنان در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در حوزه حرفه‌آموزی، تحصیلات و پژوهش‌ها داشته‌اند از این رو شایسته قرار گرفتن در موقعیت های شغلی مختلف هستند، در حقیقت اگر مانعی بر سر راه استفاده از ظرفیت زنان قرار نگیرد، عدالت جنسیتی محقق می‌شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، گفت: عدالت جنسیتی چیزی نیست که در کوتاه‌مدت بتوان به آن دست یافت، دستگاه‌های اجرایی مختلف و در راس آنها دولت باید ضمن سیاست‌گذاری ها و برنامه‌های اجرایی به ظرفیت زنان توجه داشته باشد، در واقع دولتمردان اگر معتقد به تحقق عدالت جنسیتی و نه برابری جنسیتی باشند، جایگاه زنان در جامعه ارتقا پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره استخدام زنان در دستگاه‌‌های دولتی گفت: اگر روزنه‌ای در استخدام دولت وجود داشته باشد، سعی می‌کنیم حقوق زنان حتما در آن در نظر گرفته شده و نمی‌گذاریم حق زنان در استخدام‌‌های دولتی نادیده گرفته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار