بازدید 4229

افرادی که بیشتر در معرض سرطان پروستات اند

کد خبر: ۷۱۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 16 July 2017
محققان دریافتند که قد و وزن بر روی خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌گذارد، مردان بلند قامت‌تر به ازای هر ۱۰ سانتی‌متر اضافه قد و با وزن سنگین، بیشتر در معرض خطر بیماری سرطان پروستات قرار دارند.

به گزارش فارس، به نقل از Techtimes.com، سرطان پروستات بعد از سرطان پوست دومین سرطان شایع در مردان است؛ درحال حاضر، محققان دریافتند که قد و وزن بر روی خطر ابتلا به سرطان تأثیر می‌گذارد، این گروه از دانشمندان معتقدند مردان بلند قامت‌تر و سنگین وزن‌تر بیشتر در معرض خطر بیماری سرطان پروستات قرار دارند.

یک تیم از محققان دریافتند که احتمال بروز سرطان پروستات در میان مردانی که از لحاظ فیزیکی قد بلندتری دارند، زیاد است؛ به طور مشخص، دانشمندان دریافتند که خطر ابتلا به سرطان پروستات و مرگ و میر ناشی از آن، با افزایش بین 17 تا 21 درصدی به ازای هر 10 سانتی‌متر همراه است.

علاوه بر این، محققان همچنین چاقی را عامل خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان پروستات می‌دانند؛ در این مطالعه از دو شاخص نسبت دور کمر به باسن (WHR) و شاخص توده بدنی (BMI) استفاده کردند؛ آنچه آنها متوجه شدند این بود که هر افزایش قد اضافی 10 سانتیمتری در WHR با افزایش 13 درصدی خطر ابتلا به سرطان پروستات و 18 درصد افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان پروستات همراه است.

اساسا، مردان قدبلندتر که دارای شاخص توده بدنی و دور بدن بیشتری هستند، از خطر ابتلا به سرطان پروستات بدخیم و مرگ ناشی از آن، بیشتر رنج می‌برند.

طی 13.9 سال مطالعه، در میان 141،896 مرد شرکت کننده در این مطالعه، 7،024 نفر از آنها در معرض سرطان پروستات تشخیص داده شدند؛ 726 نفر از آنها، سرطان پروستات از نوع وخیم‌تری داشتند و 934 مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز ثبت شد.

نتایج مطالعه نشان می‌دهد که رابطه بین چاقی و سرطان پروستات بسیار پیچیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان