بازدید 11363
۵
هند می خواهد برای خرید نفت و گاز پول خوبی خرج کند؛

اگر ایران نجنبد، پول هند به جیب عربستان می رود!

طی دهه آینده، هند می خواهد سرمایه گذاری اش را برای برآورده ساختن نیاز نفت و گاز کشور، ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد. به گفته وزیر نفت هند، این کشور باید تولید گاز طبیعی و نفت خام را افزایش دهد و پس از تصفیه، آن ها را به خانه ها انتقال دهد.
کد خبر: ۷۱۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 15 July 2017
طی دهه آینده، هند می خواهد سرمایه گذاری اش را برای برآورده ساختن نیاز نفت و گاز کشور، ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد. به گفته وزیر نفت هند، این کشور باید تولید گاز طبیعی و نفت خام را افزایش دهد و پس از تصفیه، آن ها را به خانه ها انتقال دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند در مصاحبه با بلومبرگ گفت: "هند در جایگاهی ست که افزایش تقاضا دارد."


اگر ایران نجنبد، پول هند به جیب عربستان می رود!

وی افزود: "مصرف سرانه انرژی ما یک چهارم جهان است. در هند، طبقه ای متوسط در حال ظهور است. سرانه مصرف انرژي در حال افزايش است. بنابراین، ما نیازمند انرژی هستیم. در این میان هیچ راه میانبری وجود ندارد."

در حالی که تقاضا برای نفت در کشور های دیگر یا ثابت است و یا در حال کاهش، صنعت نفت امید زیادی به هند و چین دارد، کشور هایی که تقاضای نفت و گاز آن ها در حال افزایش است. گفتنی ست که این دو کشور روی هم ۴۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

برنامه هند برای افزایش ۳۰۰ میلیاردی سرمایه گذاری بر روی نفت و گاز، قابل مقایسه با برنامه ۳۰۰ میلیارد دلاری آرامکو ی عربستان برای سرمایه گذاری بر روی تولید نفت است که انتظار دارد ظرف چند سال آینده تقاضا برای نفت، عرضه تری را طلب کند.

هند سومین وارد کننده نفت پس از چین و ایالات متحده آمریکا است و در سال گذشته تقریبا ۶۱ میلیارد دلار خرج واردات نفت کرده است.

هفته گذشته ایران اعلام کرد که هند متعهد شده است ۱۱ میلیارد دلار در زیر ساخت های گاز طبیعی و LNG ایران سرمایه گذاری کند.

با افزایش مصرف گاز در هند، این کشور به دنبال تامین نیاز خود از منابع مختلف است. ایران، که از تحریم ها خلاصی یافته است یکی از گزینه های خوب این کشور برای سرمایه گذاری می باشد.

ایران متضمن بازگشت سود خوبی برای سرمایه گذاران هندی ای شده است که حاضر به سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری بر روی گاز طبیعی و زیرساخت گاز مایع طبیعی شده اند.

طبق گفته نارنجرا کومار ورما، مدیر عامل شرکت هندی ONGC Videsh، این شرکت در نظر دارد ۶ میلیارد دلار بر روی میدان گازی فرزاد-B سرمایه گذاری کند و بقیه ۱۱ میلیارد را برای ساخت تأسیسات صادرات گاز طبیعی مایع هزینه کند.

ورما در مصاحبه ای با NDTV گفت: "ما بهترین پیشنهاد خود را به آنها داده ایم. اکنون، تصمیم با آنها ست که موافقت کنند یا خیر."

مدیر اجرایی افزود: "ما به وضوح با مقامات ایرانی راجع به ضرورت میزانی از بازده اولیه صحبت کرده ایم."

ورما می گوید، این شرکت انتظار دارد که بازگشت سرمایه حدود ۱۸ درصد باشد و شرکت های هند می خواهند تمام گاز صادر شده از این پروژه را خریداری کنند.

هند بزرگترین خریدار LNG در جهان است. این کشور از سال 2009 به دنبال ایفای نقشی در زمینه توسعه میدان نفتی فرزاد-B است. تخمین زده شده که ذخایر گازی فرزاد-B تقریبا ۱۹ تريليون فوت مکعب باشد.

تحلیلگران می گویند، در حالی که هند تلاش می کند به جای زغال سنگ و نفت به استفاده از گاز روی آورد، هنوز باید زیرساخت های بیشتری برای واردات گاز مهیا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
"
اگر ایران نجنبد، پول هند به جیب عربستان می رود" همفکرای شما مگه میذارن!!!همین توتال رو چه بامبولی درست کردن چون منافع یک گروهی به خطر افتاده همانها که پروژه رو با 3.5 سال تاخیر چند ملیارد دلار هم پول اضافی گرفتن مگر هند دیوانه است
بله اگه مسئولین نجنبن پول هند بجای اینکه بره تو جیب مسئولین میره تو عربستان
هند برای نفت ایران پولی نمی دهد همان بهتر که هند در معاملات ایران نباشد.
به نظر میرسد خواب بهتر است!!!
هند پول بده نيست ميخواد برنج و ادويه جاش بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار