بازدید 3838

سایه مجلس بر اجرای مصوبه مدیریت مشترک حوزه زاینده‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره مشکلات حوزه آب چهارمحال بختیاری و اصفهان گفت: برداشت‌های غیرقانونی آب یکی از معضلات منطقه است که دولت و مجلس با همکاری هم رسیدگی می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 15 July 2017
مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به استان های چهارمحال بختیاری و اصفهان گفت: این سفر با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات آب منطقه انجام شد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حوزه آب منطقه کشاورزی چهارمحال و بختیاری که و شرق اصفهان تنش هایی ایجاد شده که پیگیری ها از گذشته آغاز شد لذا کمیسیون به منظور بازدید میدانی از منطقه و ادامه روند پیگیری ها، سفری به منطقه داشت و راهکارهایی ارائه شد.

وی در ادامه به ابراز نگرانی و ناراحتی کشاورزان اشاره کرد و اظهار داشت: در منطقه اصفهان آب بر اساس برخی حق آبه هایی که در گذشته به ثبت رسیده توزیع می شود اما در نهایت به دلیل کمبود آب، به برخی مناطق شرق و جنوب اصفهان آبی نمی رسد و مردم منطقه که صرفا کشاورزی می کنند اکنون درآمدی نداشته و دچار مشکلاتی شده اند.

صفاری نطنزی در ادامه با بیان اینکه در این سفر بر رعایت حق آبه ها تأکید شد، عنوان کرد: مقرر شد دستگاه های مربوطه مانع برداشت های آبی شوند که خلاف قانون است و توزیع به گونه ای باشد که اگر آبی که وجود دارد یکسان توزیع شود و اگر کمبودی هست برای هر دو طررف دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: از گذشته حق آبه های تاریخی در منطقه وجود داشته و وزارت نیرو نیز با هماهنگی شورای عالی آب مصوبه ای دارد که دو سال قبل به تصویب رسیده اما مفاد 9 ماده ای آن هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: منطقه غرب چهارمحال و بختیاری و شرق اصفهان منطقه ای کوهستانی است که رودخانه ای از لابلای دره های آنها می گذرد لذا به طور کامل نمی توان حوزه رودخانه را کنترل کرد و در قسمت هایی به صورت بدون مجوز برداشت های غیرقانونی صورت می گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کمیته امنیت آب در این کمیسیون تشکیل شده تا با همکاری وزارت نیرو مصوبه فوق را اجرایی کنید، خاطرنشان کرد: این مصوبه درباره مدیریت مشترک حوزه زاینده رود است که دو نماینده مجلس از چهارمحال و دو نماینده از اصفهان همچنین استانداران این دو استان و نماینده کشاورزان در آن حضور دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان