بازدید 3326

دستگیر سارق دانشجونما

کد خبر: ۷۱۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 15 July 2017
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که با معرفی خود به عنوان دانشجو وارد مراکز دانشگاهی شده و اقدام به سرقت از دانشجویان کرده بود، خبر داد. 

به گزارش مردم سالاری، در پی وصول اخبار و اطلاعات مبنی بر فعالیت یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه در مخفیگاهش واقع در شرق تهران، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی دقیق این مکان واقع در خیابان شهید مدنی و انجام هماهنگی با دادیار شعبه دهم دادسرای ناحیه 4 تهران، به این محل اعزام و در بازرسی از آنجا موفق به کشف مقادیر متنابهی اموال مسروقه از جمله دو دستگاه لپ تاپ شدند. 

با بررسی مشخصات دو دستگاه لپ تاپ کشف شده، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که هر دو لپ تاپ دارای سابقه سرقت بوده و متعلق به یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است. 

با حضور دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی در پایگاه چهارم آگاهی، وی ضمن شناسایی دو دستاه لپ تاپ در خصوص نحوه سرقت اموالش به کارآگاهان گفت: «در روز ۲۵ اردیبهشت۹۶  در داخل کلاس دانشگاه حضور داشتم؛ یکی از لپ تاپ‌ها نیاز به شارژ کردن داشت و به همین علت آنرا به برق وصل کرده بودم و لپ تاپ دوم را نیز به صورت خاموش در زیر آن گذاشته بودم؛ مابین دو کلاس درس بود که برای دقایقی بهمراه دوستان از کلاس خارج شدم اما زمانیکه به کلاس بازگشتم، در کمال تعجب متوجه شدم که هر دو دستگاه لپ تاپ سرقت شده است». 

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات از فروشنده اموال مسروقه اطلاع پیدا کردند که خانم جوانی به نام الهام (متولد 1356) چند روز پیش از عملیات کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی، دو دستگاه لپ تاپ مسروقه را به خریدار اموال مسروقه تحویل داده است. 

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت «الهام. ت» در خیابان شهید مدنی، ضمن دستگیری و انتقال «الهام. ت» به پایگاه چهارم آگاهی در بازرسی از این محل موفق به کشف دهها کارت دانشجویی متعلق به دانشگاه‌های مختلف تهران و همچنین دهها کیف زنانه شدند. 

 الهام. ت که پس از انتقال به پایگاه چهارم پلیس آگاهی چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به دهها فقره سرقت از مراکز دانشجویی و سرقت اموال متعلق به دانشجویان بویژه دانشجویان خانم اعتراف کرد؛ 

وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «زمانیکه دانشجویان دختر قصد ورود به دانشگاه را داشتند، به همراه آنها وارد دانشگاه می‌شدم؛ حتی با آنها در کلاس اساتید حاضر می‌شدم تا زمان مناسبی برای سرقت اموال دانشجویان پیدا شود؛ معمولا دانشجویان در مابین کلاس‌ها، کیف‌ها و دیگر اموال خود را داخل کلاس جا می‌گذارند و خودشان از کلاس بیرون می‌روند و همین زمان، بهترین زمان برای انجام سرقت است؛ بیشتر کیف‌های پول و کارت‌های دانشجویی را سرقت می‌کردم. 

«الهام. ت» در ادامه اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «چند هفته پیش برای سرقت به دانشگاه شهید بهشتی رفته بودم؛ در آنجا بود که توانستم لپ تاپ‌هایی که داخل یکی از کلاس‌ها قرار داشت را به راحتی برداشته و با خود از دانشگاه خارج کنم». 

 "الهام. ت" در خصوص علت سرقت مدارک شناسایی دانشجویان نیز گفت: «مدارک شناسایی دانشجویان را به خاطر آن سرقت می‌کردم که بتوانم از کارت‌های دانشجویی آنها برای تردد در سطح دانشگاه‌های تهران استفاده کنم». 

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت : " متهم در اعترافاتش صراحتا به دهها فقره سرقت از مراکز دانشگاهی اعتراف کرده که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه قلهک، علم و صنعت، کشاورزی کرج، دانشگاه آزاد واحد جنوب، دانشکده پرستاری دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد واحد شمال، دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد واحد جنوب، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه آزاد رودهن، دانشگاه الزهرا، دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد واحد تهران و.... اشاره کرد». 

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان این خبر گفت: «از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه کنند». 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل