بازدید 4338
مقامات آمریکایی:

ترامپ احتمالاً پایبندی ایران به برجام را تأیید می‌کند

ک مقام ارشد آمریکا گفت که انتظار می‌رود دولت ترامپ بار دیگر تأیید کند ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند است که به منزله حفظ فعلی توافق هسته‌ای خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 14 July 2017
یک مقام ارشد آمریکا گفت که انتظار می‌رود دولت ترامپ بار دیگر تأیید کند ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند است که به منزله حفظ فعلی توافق هسته‌ای خواهد بود.
 
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، مقامات دولت ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفته‌اند که واشنگتن به احتمال بسیار قوی باز هم تأیید خواهد کرد که ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما حاصل شد، پایبند است. به این معنی که رییس جمهور دونالد ترامپ، دست کم فعلاً با توافقی که زمانی وعده داده بود آن را پاره خواهد کرد، موافق و همراه است.

دولت ترامپ موظف است هر 90 روز یک بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را مورد تأیید قرار دهد و مقامات آمریکایی می‌گویند که انتظار می‌رود رییس جمهور بار دیگر این کار را انجام دهد. هرچند غیرقابل پیش‌بینی است و می‌تواند نظر خود را در لحظه آخر تغییر دهد.

به گفته این مقامات آمریکایی، ترامپ در حال سرمشق گرفتن از رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا است که گفته بود ماندن در توافق هسته‌ای بهترین راه راستی‌آزمایی پایبندی ایران است.

دونالد ترامپ بارها توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داده و در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز گفته بود که از این توافق کناره‌گیری خواهد کرد.

وی ماه آوریل در پیامی در توئیتر نوشت که ایران باید به دلیل توافق وحشتناکی که کشورش با تهران امضا کرده است، ‌قدردان باشد.

یک مقام آمریکایی گفت که قصد ترامپ برای تأیید برجام بیشتر یک نیاز است تا آنچه رییس جمهور مایل است انجام دهد. توافق هسته‌ای در حال حاضر توسط شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه مورد بازبینی قرار گرفته و انتظار می‌رود که این بررسی‌ها تا پایان تابستان تکمیل شود.

به گفته این مقام آمریکایی، به نظر می‌آید که دولت در حال حرکت به سمت سیاست تقویت اجرای برجام و برنامه‌ریزی برای زمان پایان این توافق و همزمان مقابله با سیاست‌های ایران در منطقه،‌ مسأله حقوق بشر و آنچه واشنگتن حمایت تهران از تروریسم می‌خواند، است.

اما یک مقام دیگر گفت که تأیید دوباره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی دولت به این معنی نیست که رییس جمهور توافق را پس از آن کنار نخواهد گذاشت.

این مقام آمریکایی گفت:‌ وی (رییس جمهور) توافق هسته‌ای را دوست ندارد، او فکر می‌کند که این یک نقطه ضعف بزرگ برای امنیت ملی آمریکا است. اکنون سوال این است که آمریکا چه زمانی و به چه طریق از توافق بیرون خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، سی‌ان‌ان، تصمیم به تأیید دوباره پایبندی ایران به معنی این است که این کشور همچنان از رفع تحریم‌ها طبق توافق هسته‌ای بهره‌مند خواهد شد اما جمهوری‌خواهان از رییس جمهور خواسته‌اند که تأیید نکند ایران به تعهداتش عمل می‌کند.

تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه به فاکس نیوز گفت: قانونی که کنگره برای مسئول دانستن ایران تصویب کرد از وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهد تا ثابت کند که حفظ توافق به نفع امنیت ملی آمریکا است. اگر من رییس جمهور یا وزارت امور خارجه بودم به سادگی این کار را نمی‌کردم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی