بازدید 5712

واکنش وزیر بهداشت به فوت یک بیمار "ای‌بی"

کد خبر: ۷۱۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 12 July 2017
وزیر بهداشت در واکنش به خبر فوت یک بیمار ای‌بی که گفته می‌شود در بیمارستان پذیرش نشده،‌ گفت: اگر واقعا در این زمینه تخلفی شده و این ادعا درست است، حتما باید به مراجع قانونی شکایت کرده و این موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، دکترسیدحسن هاشمی در حاشیه همایش معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره خبری مبنی بر فوت یک بیمار مبتلا به بیماری ای‌بی که گفته می‌شد در بیمارستان مورد پذیرش قرار نگرفته است، گفت: سالانه 390 هزار مرگ و میر داریم و قرار نیست که درباره همه آنها توضیح دهیم. در حال حاضر حوزه سلامت مردم مشکلات زیادی دارد.  اکنون هم یکی از بیماران فوت و ادعا شده که مورد پذیرش قرار نگرفته است. اگر واقعا این اتفاق افتاده، قانون وجود دارد و حتما باید شکایت کنند. اما نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم و باید اجازه داد دستگاه‌های اجرایی کارشان را انجام دهند.

وی افزود: ما هر بار که جلوی دوربین می‌آییم می‌خواهیم اخبار امیدوارکننده به مردم بدهیم نه اینکه مردم را ناامید کنیم. اگر هم تخلفی رخ داده باید به پزشکی قانونی، نظام پزشکی و قوه قضاییه مراجعه کرده و حتما پیگیری کنید.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان مصرف دارو در کشور،‌ گفت: مصرف ما در مقایسه با دیگر کشورها بالا نیست، اما در مقایسه با استانداردها قضیه فرق می‌کند. در این زمینه دستگاه‌های نظارتی ما باید دقیق عمل کنند و بیمه‌ها خریدهایشان راهبردی باشد و با این کارها میزان مصرف دارو کاهش می‌یابد.

هاشمی گفت: اکنون در بسیاری از خانه‌ها می‌بینیم که اقلام دارویی انبار شده و این موضوع نشان می‌دهد که تجویز و مصرف دارو منطقی نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر