بازدید 6234

نامه ۴ سناتور به تیلرسون درباره توافق هسته‌ای ایران

کد خبر: ۷۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۱ 12 July 2017
چهار نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای روز سه‌شنبه به «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه این کشور از وی خواسته‌اند لحنش را درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تغییر دهد.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن‌پست، نمایندگان جمهوری‌خواه از وزیر خارجه کشورشان خواسته‌اند با عدم تأیید پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای، زمینه‌های بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را فراهم آورند.

«رکس تیلرسون» طبق قانون موظف است هر 90 روز یکبار پایبندی ایران به متن توافق هسته‌ای با کشورهای موسوم به گروه 1+5 را به کنگره آمریکا گزارش کند.

تیلرسون در اولین گزارش خود در ماه آوریل تأیید کرد که ایران به متن توافق هسته‌ای پایبند مانده است. وی علی‌رغم این، ادعاها علیه ایران را تکرار کرد و گفت که این کشور، اصلی‌ترین حامی تروریسم است.

در آن زمان، همچنین دولت ترامپ اعلام کرد در حال انجام بررسی‌هایی درباره برجام است که سیاست واشنگتن درباره پایبندی به این توافق یا خروج از آن را تعیین خواهد کرد.

با نزدیک شدن موعد گزارش بعدی تیلرسون درباره برجام، نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکایی وی را برای متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای تحت فشار قرار داده‌اند.

«تام کاتن»، «تد کروز»، «دیوید پرود» و «مارکو روبیو» در این نامه نوشته‌اند: «ما معتقدیم که وقت برای ایجاد تغییر در سیاست‌ها مدتها سرآمده است.»

«با نزدیک شدن به پایان یک دوره 90 روزه دیگر، منافع آمریکا در صورت در نظر گرفتن هوشیارانه نقض برجام توسط ایران و رفتارهای بی‌ثبات‌ساز و تجاوزکارانه رژیم به بهترین نحو تأمین خواهد شد.»

سناتورهای آمریکایی در بخش دیگری از این نامه گفته‌اند که در حال حاضر اعمال فشار بر ایران در راستای منافع آمریکا است.

در این نامه نوشته شده است: «ایران، کماکان کمپینی متشکل از تجاوزگری منطقه‌ای، حمایت از تروریسم بین‌المللی، توسعه فناوری موشک‌های بالستیک و ظلم به مردم ایران را هدایت می‌کند. تجاوزگری ایران، مستقیماً ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.»

سناتورها همچنین مدعی شده‌اند: «در پرتو این اقدامات، هیچ مبنایی برای تأیید این موضوع وجود ندارد که امنیت ملی آمریکا با ادامه کاهش تحریم‌ها تقویت می‌شود. در واقع، ادامه سیاست فعلی، معادل پاداش‌دهی به ستیزه‌جویی‌های ایران خواهد بود.»

یک سخنگوی «تام کاتن»، سناتور افراطی آمریکایی به واشنگتن‌پست گفته است ترامپ در گفت‌وگویی با این نماینده آمریکایی در هفته گذشته بار دیگر از توافق هسته‌ای با ایران به عنوان «توافقی بد» یاد کرده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی