بازدید 47395

چند ده میلیون پول بدهید، در دانشگاه علوم پزشکی ایران مدرک بگیرید!

اکنون دانشگاه علوم پزشکی ایران با چراغ سبز مسئولان وزارت بهداشت در حال بنا نهادن رسم جدیدی است که شاید به زودی در سایر دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه های مطرح کشور نیز تکرار شود؛ شرایطی که دیگر دلایل محدود و خاص انتقال یا میهمانی را رعایت نخواهد کرد و با اخذ مبالغ چند ده میلیون تومانی از متقاضیان، جذابیت های فراوانی برای جذب متقاضی ایجاد می کند و متقاضیان مستحق را نیز قربانی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 12 July 2017
چند ده میلیون پول بدهید، در دانشگاه علوم پزشکی ایران مدرک بگیرید!هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران در یکی از آخرین تصمیم های خود و در رابطه با شرایط انتقالی و میهمانی دستیاران مقاطع تخصصی ابلاغیه ای صادر کرد که هرچند غیرقانونی نیست، شائبه های فراوانی دارد و به نگرانی های فراوانی دامن زده است؛ ابلاغیه ای که گویا آغازی بر درآمدزایی از طریق قانونی است که جز موارد محدود و ضروری ضرورتی به اجرا ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ در ابلاغیه جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه با شرایط جدید انتقالی و میهمانی دانشجو از سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به این دانشگاه، آمده است که از این پس به دانشگاه اجازه داده می شود، از دستیاران مقاطع تخصصی خود که در این دانشگاه میهمان می شوند، ماهانه دو میلیون تومان دریافت شود.

در این ابلاغیه همچنین در رابطه با دانشجویانی که متقاضی انتقال به این دانشگاه هستند، آمده است: به دانشگاه اجازه داده می شود از دستیاران تخصصی که به منظور تکمیل دوره تحصیلی به این دانشگاه منتقل می شوند، برای دوره های جراحی سالانه 40 میلیون تومان و برای دوره های غیر جراحی سالانه 30 میلیون تومان گرفته شود.

هرچند آنچه در این ابلاغیه جدید به آن اشاره شده، روندی قانونی را پیموده و به تأیید رسمی هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی ایران رسیده است، تأمل در حاشیه های این ابلاغیه شائبه هایی را مبنی بر شکل گیری برخی بی عدالتی ها در این زمینه ایجاد می کند؛ شائبه هایی که صد البته قوانین بالادستی هم اجازه بروز و ظهور آنها را داده است.

نیک می دانیم که شرایط میهمانی و انتقالی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر تحت شرایط خاص و تنها برای تعداد محدودی از داوطلبان قابل اجراست؛ داوطلبانی که بر اساس شرایط زندگی به این امکان ها نیاز دارند و در صورت تحقق نیافتن آن در زندگی شخصی با چالش رو به رو می شوند.

برای مثال، دانشجوی دختری را تصور کنید که همسر و فرزندش در تهران زندگی می کنند و او اکنون در یکی از استان های دیگر کشور مشغول به تحصیل است. در این شرایط، منطقی است که با رعایت شرایط لازم، این دانشجو برای رعایت حال خانواده اش به شهر محل زندگی و کار همسر منتقل شود و در این فرایند اخذ وجه نیز نه ضرورت دارد و نه منطقی است.

جدا از این مثال، دانشجویی را تصور کنید که احتمالا برای مشکل درمانی یا پزشکی که خود یا خانواده اش با آن درگیر هستند باید در شهر دیگری باشد و لذا ناچار است برای تحقق این مسأله به دنبال اخذ موافقت دانشگاه مبدأ برای انتقال یا میهمانی است.

در چنین شرایطی، گرفتن وجه مالی از داوطلبانی که به امکان انتقال یا میهمانی نیاز مبرم دارند، چندان منطقی نیست، به ویژه که می دانیم تا سال گذشته نیز برای موضوع انتقال یا میهمانی دستیاران پزشکی در هیچ یک از دانشگاه های کشور، از داوطلبان وجهی دریافت نمی شد.

اکنون دانشگاه علوم پزشکی ایران با چراغ سبز مسئولان وزارت بهداشت، در حال بنا نهادن رسم جدیدی است که شاید به زودی در سایر دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه های مطرح کشور نیز تکرار شود؛ شرایطی که دیگر دلایل محدود و خاص انتقال یا میهمانی را رعایت نخواهد کرد و با گرفتن مبالغ چند ده میلیون تومانی از متقاضیان، جذابیت های فراوانی برای جذب متقاضی ایجاد می کند و متقاضیان مستحق را نیز قربانی خواهد کرد.

چند ده میلیون پول بدهید، در دانشگاه علوم پزشکی ایران مدرک بگیرید!

در چنین شرایطی آن دانشجوی نیازمندی که برای مشکلات خاص خود مجبور به امر انتقال یا میهمانی بود و تا سال 95 از پرداخت هرگونه مبلغی معاف بود، ناچار است فارغ از شرایط مالی شهریه بپردازد و چه بسا به دلیل مشکلات مالی از این امکان بی بهره بماند.

از آن سو، چه بسا دانشجویانی که اصلاً شرایط خاص انتقال یا میهمانی را ندارند ولی تمکن مالی پرداخت هزینه های اعلام شده برای انتقالی را دارند، تشویق شوند تا از این امکان برای برهم زدن عدالت فضایی آموزشی که بر اساس آزمون سراسری برای آنها رقم خورده، بهره ببرند و در دانشگاه های معتبر کشور ادامه تحصیل دهند.

جدا از دانشگاه علوم پزشکی ایران، بررسی ها از کارشناسان آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این باره حاوی اطلاعاتی است که شائبه های مطرح را تقویت می کند.

یکی از کارشناسان بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به خبرنگار «تابناک»، در رابطه با جزئیات انتقال و میهمانی دستیاران تخصص های پزشکی گفت: این درست است که انتقال و میهمانی شرایط خاصی دارد، اما همه این شرایط، منوط به معبر کمیسیون مربوطه در دانشگاه است و این کمیسیون می تواند بر اساس سلیقه با انتقال یا میهمانی دستیاری که حائز شرایط لازم است، مخالفت و با دستیاری که شرایط لازم را ندارد، موافقت کند.

این کارشناس آموزش شهید بهشتی افزود: از سال 95 وزارت بهداشت اجازه دریافت شهریه از دستیاران انتقالی و میهمان را صادر و ما نیز همانند دانشگاه علوم پزشکی ایران، این شرایط را اعمال خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار «تابناک»، که پرسید: آیا این امکان برای شما هزینه دارد که می خواهید آن را از متقاضی دریافت کنید، ادامه داد: هزینه ای برای ما ندارد؛ اما وقتی وزارت بهداشت چنین امکانی را ایجاد کرده است، مطمئناً کسی از پول بدش نمی آید و از این فرصت استفاده می کند.

بر اساس آنچه رفت، فرایندی که به ظاهر قانونی است و ایرادی بر آن وارد نیست، در صورت بی توجهی مسئولان مربوطه به یک پدیده ناعادلانه آشکار بدل خواهد شد و ضمن تضییع حق متقاضیان محق انتقالی و میهمانی دستیاری دانشگاه ها، افراد متمکن را برای استفاده از این فرصت به رغم نداشتن صلاحیت، ترغیب خواهد گرفت.

از سوی دیگر، کمیسیون های پذیرش متقاضیان انتقالی و میهمانی نیز با توجه به امکان جدید کسب درآمد که در قانون جدید به آن اشاره شده، ترغیب خواهند شد تا صرف نظر از شایستگی و صلاحیت ها به جذب حداکثری بپردازند و به این مسأله نگاه درآمدی هم داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۴
اولا اگه اینجوری میگی که فقط باید بچه های تهران انتقالی یا مهمانی بگیرند آخه طفلکا کم تمام امکانات کشور رو تصاحب کردند، دانشگاه های برتر کشور به هیچ وجه نباد جای افراد بی استعداد و کند ذهن باشه چه از نوع بومی تهران یا بچه پولدار اینا قراره فردا متخصص بشن و به اعتبار مدرکشون که از دانشگاه معتبریه میان و ما و خانوادمون رو به کشتن میدن.
این موضوع که جدید نیست. دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سال گذشته بابت پذیرش دانشجویان مهمان و انتقالی این چنین وجهی دریافت می کنه.
وای بر حال روز دانشگاهاودانشجویان ما که همه چیز را با پول ورابطه حل وفصل میکنند واین ظلم بزرگی هست در حق کسانی که دود چراغ خورده وسالها از عمرشان را در راه علم صرف نموده قربانی نداری وبی پولی باید بشوند وفرصتهای بهترا برای پولدارها بدهند واین یعنی تبعیض نژادی واپارتاید اشرافی خدای عادل کجا واین خلاف کاریها کجا؟
متاسفم برای دولت و کشوری که به جای آنکه درامد در اختیار کارافرینان و مهندسان و اهالی صنعت آن باشد ، هرچه ثروت کشور است در جیب پزشکان ریخته است ، مردم دیر خواهند فهمید در دوران روحانی چه جیب هایی در وزارت بهداشت پر شد و مردم هزینه آن را از چه راه هایی دادند .
از جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و نیز کمیسیون محترم بهداشت مجلس شورای اسلامی درخواست داریم به موضوع دانشگاه ایران ورود کنند . سوء مدیریت شدیدی در این دانشگاه وجود دارد در تمامی ارکان .
نگاهی دقیق به نحو گزینش های کاملا نادرست اعضای هیئت علمی طی 4 سال گذشته داشته باشید .
همه چيز شده پولكي و عدالت كم رنگ!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
عدالتي وجود ندارد كه بخواهد كم رنگ شود
چیز جدیدی نیست . در سال 70 در دانشگاه شهید بهشتی این مورد شخصا در زمان ریاست دکتر غ دیدم . دکتری که عضو هییت علمی بود میگفت . "چقدر چک بکشم پسرم بدون کنکور در رشته پزشکی درس بخواند"
آیا با پول می توان سواد را خرید و پزشک حاذقی شد؟!! این تصمیمات که مدتی است در پردیسِ دانشگاه ها هم اجراء می شود بسیار بسیار خطرناک است و مستقیما با سلامت مردم ارتباط دارد. به عبارت بهتر آی پولدارها پول بدهید تا فرزندانتان پزشک شوند!!
اینطوری افرادپولدار برای قبولی دردانشگاههای درجه 1 انگیزه بالایی نخواهندداشت وپول مشکل پذیرش دردانشگاههای درجه 2و3و...رابرایشان حل می کند.
این وزارت بهداشت چه در آمد هایی دارد
انوقت آموزش وپرورش بدبخت که اینها را پرورش می ده حق دریافت شهریه نداره حتی از افغانی ها ..‌‌
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
كي ميگه نداره ، برو بررسي كن ببين چه پول هايي كه از مردم بدبخت نمي گيرند ، فرزند خود بنده مدرسه دولتي علامه حلي درس مي خواند ، براي ثبت نام حدود 6ميليون از بنده پول گرفتن ، شما بورسيه هاي زمان رژيم ستنم شاهي را نگاه كن چه كساني واز چه اقشاري بودن ، حالا ببين بچه هاي چه كساني بورس مي شوند ، در زمان رژيم ستم شاهي يك مدرسه ملي بود كه مبلغ ناچيزي بابت خدمات خاص دريافت مي كرد همين آقايان آبروي همه رابردند كه آموزش و پرورش در قانون اساسي رايگان است ، حالا ببين مدارس غير انتفاعي سال 13 - 14 ميليون از مردم پول مي گيرند كسي صدايش هم در نمي ايد.
ایران به بادرفته
متاسفانه شرکتهایی هستند که با دریافت پول پزشکان عمومی را به صورت صوری دانشجوی تخصص در کشور خارجی معرفی کرده و آنها را مهمان تخصص در دانشگاه های داخل کرده و امتحان تخصص را دور میزنند!!!!
اگه ثروت جامعه درست تقسیم میشد، الان وضع همه مردم جامعه خوب بود. کار سختی نیس، فقط یکم کافیه به دیگر افراد جامعه مون هم فکر کنیم!
عدالت فقط این نیس که همه برن دانشگاه! مگه تا حالا این همه فارغ التحصیل داریم باهاشون چیکار کردیم؟
کاش میشد که بعد از شاه مملکت یه جور دیگه ساخته میشد. افراد نظامی قدرت سیاسی نداشتن! قدرت اقتصادی نداشتن!
یعنی میشه این پول حلال در اورد چی بشه !!!! این سرسفره خونواده !!! اهل خونه چی بار بیان !!! یعنی میشه به اینها گفت .....
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
بابا كدام حروم ، كدام حلال ، من به اين نتيجه رسيدم اگه اينها واقعيت داشت وضع مملكت ما اين نبود ، با يكمي فكر به راحتي به اين نتيجه ميشه رسيد ، چون به خلوت مي روند آن كار ديگر ميكنند شده حكايت مملكت ما
در ایتدای راه اندازی پردیس های بین الملل خودگردان علوم پزشکی در کشور آقایان مسئولان و هیات علمی دانشگاهها فرزندان خود را با معدل های 12 و 13 و رتبه های کنکور بالای 50000 در رشته های پزشکی جای دادند. مدارکش موجود است. یک بررسی کنید نمونه اش پردیس بین الملل علوم پزشکی یزد. یاد تاریخ افتادم اشراف ، بازاریان ، پیشه وران و...
به جای این کارها ظرفیت پذیرش پزشکی و تخصص را چه پولی و چه غیر پولی افزایش دهند ملت دربه در تخصص ها و سونو و سایر نیازمندی های بهداشتیند
نظام آموزش عالي ورشكسته
متأسفانه این روند و روحیه کاسبکاری در تمامی دانشگاهها باب شده. دانشگاهها به سمت درآمدزایی به هر قیمتی و با انجام هر کاری سوق پیدا کرده اند از اخذ پولهای کلان از دانشجویان متقاضی انتقالی و مهمانی گرفته تا پذیرش پولی دانشجو تحت عنوان پردیس دانشگاهی. متأسفانه قاطبه این دانشجویان هم مایه و توان لازم برای تحصیل در آن رشته را ندارند و نهایتاً مدرک هم میگیرند و روانه بازار کار میشوند.
خبر خوب برای رفوزهه ها
هیچی دیگه اینام بعد فارغ التحصیلی میرن سراغ زیرمیزی گرفتن
کجا زندگی می کنی شما که انتقالی رو محدود به افرادی با شرایط خاص می دونی
ورودی ۸۶ نفره دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۴۰ نفر رسیده از بس که انتقالی گرفته شده
مگر این که شرایط خاصو بند پ در نظر بگیری
دانشگاه های ایران بطور کلی دچار افت شده اند
البته این رقم ها برای پزشک متخصص پول خرد حساب می شود.

با تعرفه های جدید و سیاست های سالهای اخیر وزارت بهداشت به طور متوسط دریافتی یک پزشک متخصص در همان اوایل فارغ التحصیلی حدود ۳۰ تا ۵۰ برابر حداقل حقوق ایران است. به همین دلیل ایران بهشت پزشکان متخصص است و جهنم بقیه رشته هاست.
یادم میاد سالها قبل دانشجو بودم بخاطر بیماری استخوان زانو با چوب زیر بغل راه میرفتم با انتقال به شهر خودم که درجه پایین تری هم نسبت به دانشگاه خودم داشت موافقت نکردن و مجبور به انصراف از تحصیل شدم بعد از درمان طولانی و گذشت چند سال مجددا کنکور دادم و دوباره خواندم و ده سال عقب افتادم... ده سال...
بااین دکتر های سهمیه ای وقلابی که باخرید سئوالات کنکور زورکی مورک گرفته اند بیماران باید بمیرند چرا دولت به این امر مهم رسیدگی نمی کندتا کی باید مردم قدای بیوجدانی عده ای فاسد وپول پرست شوند
دانشگاه علومزشکی ایران از هر نظر به خصوص از لحاظ مدیریتی و رسیدگی به امور دانشجویی یکی ضعیف ترین دانشگاههای کشور است!!!
بخصوص برای کسانی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغوا به تحصیل هستند!!
دانشکده توانبخشیش به عنوان قطب توانبخشی کشور داره ازش گرفته میشه و به جاش پاساژ ساخته میشه! بر خلاف سایر دانشگاههای دیگه عیدی دانشجوای دستیاریش یهویی قطع شد!خوابگاه به دانشجوای دکتری نمیدن که هیچ!حتی بر خلاف سایر دانشگاههای دیگه از دادن کمک هزینه 150 تومانی برای خوابگاه خودگردانم ممانعت کرده!پولایان نامها، طرحهای تحقیقاتی رو که نمیدن!از این ورم متاسفانه سلف دانشکده ها تو تابستون بسته شده در حالیکه دانشجوهای تحصیلات تکمیلی براییگیری کارهای تحقیقاتی در دانشکده ها حضور دارند!!!خواهشا یکی بگه کلا رییس دانشگاه و معاونین ایشون به خصوص چه تسهیلاتی به دانشجوها دادن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دوستان توجه کنید
؛عیدی دانشجوای دستیاریش؛
فکر کنم ما توی دانشگاههای دیگه رسما دنبال حمالی هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران که خیلی هم از یک پزشک متخصص بیشتر تلاش کرده و درس خوانده آن هم نه درس ها حفظی و امتحانات تستی هیچ کمک هزینه ای دریافت نمی کنه بعد شما میگید عیدی تون قطع شده و از اون طرف می گید دانشگاه علوم پزشکی به دانشجو رسیدگی نمی کنه!!!
شما ها از همان دوران دانشجویی از ملت طلبکارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
همین که گفتید دانشجوی دکتری تهران خیلی از پزشک متخصص بیشتر تلاش کرده نشون دهنده کم سوادی و کم هوشی شماست
سلام ،با تشكر الاطلاع رساني ،اما اين مطلب مورد جديدي نيست متاسفانه تمامي دانشكاههاي علوم بزشكي مشهور اينكونه بول هاي بي حساب مي كيرند فرزن من با رتبه ٥٤ در يكي از رشته هاي توان بخشي ارشد براي مهمان شدن در دانشكاه علوم بهزستي هر ترم تحصيلي حدود دو ميليون تومان برداخت كرد ،زهي خيال باطل براي علم و دانش و قانون .
پزشکان دارن به فقیر شدن ملت سرعت میدن
واقعا انگار جیب پزشکان شبیه یک حفره بی انتها هست که هیچ وقت پر نمی شود.
پزشکان قدرتمند شده و ناز می کنند و این امپراطوری مافیایی را ایجاد می کنند.
در کشورهایی که انحصاری یرای رشته پزشکی وجودنڍارد این مشکلات کمتر است و به طور طبیعی این پزشکان هستند که ناچارند برای جذب مردم رقابت کنند و در حد نوکر و کلفت در خدمت بیماران معدود خود باشند.
پس برای رفع این مشکل ابتدا باید تعداددانشجو وظرفیت رشته پزشکی را افزایش داد . پزشکان بااعمال قدرت ونفوذ نمیگذارند تاتعداد پزشکان جدید ومتخصصان افزایش یابد.رازقدرت وثروت نامشروعشان قربانی کردن منافع 80میلیون مردم بینوا برای رسیدن به ثروت افسانه ای است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
دقیقا
اینها با مافیایی که درست کرده اند جلوی افزایش پزشک متخصص را گرفته اند.
نقد منصفانه ایست.
نفری می شناسم همین پارسال بجاش یه نفر دیگه رفت امتحان کنکور داد در رشته پزشکی ارومیه قبول شد زحمت رفت وامد به ارومیه رو بخودش نداد ودر رشته پزشکی دانشگاه آزاد تبریز داره درس می خونه چند سال بعد انشالله سوگند نامه بقراط رو قرائت می کنند وبه جرگه پزشکان متخصص 17 شهریور تبریز افزوده می شوند نگران نباشید اون موقع ماهم باید میوه رو نوی پلاستیک سیاه ببریم که اگه چشم همسایه نداری بیفته حرام میشه!!!!
متاسفانه انتقالی ها خیلی ظالمانه و بی منطق انجام میشه ، من شیراز پزشکی میخونم وقتی میبینم با رتبه 300 اومدم دانشگاه و کنار کسی میشینم که با 1500 اومده و هیچ تلاشی نکرده و حالا هم تلاش نمیکنه واقعا دلسرد میشم ، فقط پول و پارتی کارا رو درست میکنه
با بودن ،پردیس های دانشگاه ،اکنون میتوان در هر رشته که دوست داشته باشی تحصیل نمایی ،فقط پول لازم دارد ،یعنی پول دارها بدون مشکل در رشته های مورد علاقه ،ودرآمدزا ،میتوانند تحصیل کنند ،پس نگران نباشید ،؟،،
بعداز اينهمه بحث برسي وزارت بهداشت ثابت كرد ثروت بهتره
با توجه به اینکه بیش از62درصد داوطلبان کنکور سراسزی را رشته تجربی تشکیل می دهد وبا استعدادترین دانش آموزان به رشته تجربی می روند اما پذیرش رشته های پزشکی نسبت به چند سال قبل تغییری نکرده شایسته است پذیرش رشته های پزشکی حداقل دوبرابر شود وبچه های بیشتری درانشگاه های پزشکی دولتی (نه پولی وپردیس) پذیرفته شوند اگر پذیرش پولی افزایش یابد بچه های مستعد کارگران ومعلمان وکشاورزان و...باید قید رشته پزشکی رابزنند......
لطفا مجلس ورود کند وبا تصویب قانون به این هرج ومرج پایان دهد
از فامیلهای ما رفتن فیلیپین با دیپلم ردی دندانپزشک شدن برگشتن دارن خداتومن پول درمیارن.وااسفاهاااا
براي حل معضلات دريافتيهاي بيكران پزشكي در ايران بايد:
١. تعداد متخصص ها زياد شوند
٢. ماليات متناسب با درآمد
تا جلوي فساد گرفته شود
اکثر بیماری ها خودساخته اند؛ به این صورت که بیماری را از طریق انتشار ویروس در جامعه می پراکنند و سپس برای درمان آن دارویی می سازند که بیماران با خرید دارو جیب ایشان را پر کنند.
پزشکی بیش از حد در ایران بزرگ شده است؛ به تربیت پزشک باید بر پیشگیری سرمایه گذاری بیشتری کرد و این به وسیله ی استخدام دامپزشکان و مهندسین صنایع غذایی و نظارت بسیار بیشتر ایشان بر بخش تغذیه کشور میسر می شود.
ناگفته نماند که پزشکی علم نیست و جز در چند حیطه معدود چون جراحی و درمان های سرپایی توفیق چندانی در سایر حیطه ها به دست نیاورده است، مثلا درمانی برای اکثر بیماری های مهلک نمی شناسند، جز دارو درمانی که تنها سرعت آن را کاهش می دهد.
اساتید دانشگاه می توانند بچه هایشان را در هر دانشگاهی که قبول شده اند به دانشگاه خودشان انتقال دهند یعنی یک رانت برای خودشان در نظر گرفته اند .اصلا این چه رانتی هست که شرکت نفت یا بانکها به کارمندان داده اند که بتوانند بچه هایشان را جای خودشان بگذارند یا شهرداری ها به کارمندان خودشان زمین بدهند بانکها به کارمندان خودشان وامهای بدون یا کم بهره بدهند چرا هر کی در هرجا فکر میکند مالک انجاست این با عدالت جور نیست پس کارمندان دیگه که مثلا در اموزش و پرورش هستند اینجور امتیازات را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
والا آموزش پرورش هم بچه های خودشون را استخدام میکنند
خود بنده برای ورود به دانشسرا رقیبی را ازنظر علمی و مصاحبه پشت سر گذاشتم اما اون چون باباش مستخدم مدرسه بود جای منو آشغال کرد
ویزیت های نجومی .... هزینه های سرسام اور طبابت ... چه زمانی طرح مالیات از پزشکان می خواهد اجرایی شود؟برای درمان فراموشی یک فرد مسن به یک کلینک خصوصی در خ زرتشت شرقی پ 33 رفتیم ،که مطب پزشکان ان مملو از دانشجویان کارورز بود. 40000 ویزیت این پزشکان بود و 120000 تومان بابت یک تست 15 دقیقه ای روانشناسی که توسط یک دانشجو گرفته شده از ما گرفتند. در حقیقت برای حداکثر 30 دقیقه تشخیص در مان ؟؟؟که خودش کمک به علم پزشکی و اموزش دانشجویان بود 160000 تومان از ما گرفتند.....ایا واقعا نظارتی وجود دارد؟
مگه تا حالا چطوری میرفتن دانشگاه علوم پزشکی که از حالا پولی شده .
واقعا ملت بدبختی هستیم در آماری که سال گذشته منتشر شد ایرانیان در ردیف اول تنهای دکترا بودند و این مدرک فروشی که بوده و حالا علنی شده پس بخاطر این است که با کره شمالی برابری میکنیم
لطفا وقتی بی سواد هستید نظر بیخودی ندید پردیس فقط تا رتبه 2000 پذیرش پزشکی دارند اگه همش پولکی بود الان نصف ایران جراح بودن
واقعا همچین چیزی وجود داره؟ علوم پزشکی مشهد هم هست؟ شرایطش چجوریه؟ شرط معدل داره؟
یعنی میشه بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی خوند؟
واقعا همچین چیزی وجود داره؟ علوم پزشکی مشهد هم هست؟ شرایطش چجوریه؟ شرط معدل داره؟
یعنی میشه بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی خوند؟
ولي فكر نميكنم همچين دانشگاهي وجود داشته باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار