بازدید 4512
در کنفرانس خبری در پایان نشست گروه ۲۰

اردوغان: اجازه نمی‌دهیم عراق تقسیم شود

رئیس جمهور ترکیه طی کنفرانس خبری در پایان نشست گروه ۲۰ تاکید کرد که این کشور اجازه تقسیم عراق و تشکیل دولت کُرد در شمال عراق را نخواهد داد.
کد خبر: ۷۱۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 08 July 2017
رئیس جمهور ترکیه طی کنفرانس خبری در پایان نشست گروه ۲۰ تاکید کرد که این کشور اجازه تقسیم عراق و تشکیل دولت کُرد در شمال عراق را نخواهد داد.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری در پایان نشست گروه بیست در هامبورگ آلمان گفت: با وجود تلاش بسیار برای مبارزه با تروریسم نتوانسته ایم جلوی حملات تروریستی را بگیریم و هیچ کشور و هیچ منطقه ای از خطر تروریسم در امان نیست و همه کشورها باید بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: ما سال گذشته شاهد حملات تروریستی بسیاری بودیم، حملاتی که کل جهان را به لرزه درآورد و باید با تروریسم مبارزه کنیم.

اردوغان در ادامه سخنانش تاکید کرد: پ ک ک و دیگر سازمانهای وابسته به آن، از طرف اروپا حمایت مالی می شوند و این بسیار خطرناک است. کسانی که در کشور ما خون مردم را ریختند، مورد حمایت طرف های خارجی هستند. کشورهای غربی پناهگاه امنی برای این تروریست ها محسوب می شوند و این مایه نگرانی مردم ما است.

اردوغان همچنین گفت که همه پرسی استقلال کردستان عراق برای جدایی از این کشور گامی دردناک بوده و امیدوار هستیم که کردستان عراق از این اقدام عقب نشینی کند چون وحدت این  کشور برای ما بسیار مهم به شمار می‌آید نمی‌توان اجازه تقسیم عراق را داد.

وی افزود: سیاست‌های ما بر اساس تعصبات قونی و دینی نبوده و به کسی اجازه نمی‌دهیم که مرزهایمان را تهدید کند و اجازه تشکیل دولت کردی در شمال سوریه را نیز نخواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: امنیت و استقرار خلیج فارس اهمیتش از امنیت و ثبات ما کمتر نبوده و امیداوریم که به یک راه حل معقول در کمترین زمان دست یابیم و تاکید می‌کنیم که کسی از اختلاف برادران در خلیج فارس سودی نمی‌برد.

وی همچنین تاکید کرد: اتهامات علیه قطر را ناعادلانه می‌دانیم و تحریم‌ها علیه این کشور صحیح نبوده وباید به حق حاکمیت این کشور احترام گذاشته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر