بازدید 2902

انتقاد از گسترش بافت های منفک از شهرها

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه بی توجهی به بافت های فرسوده گسترش بافت های منفک از شهرها را منجر می شود، گفت: علاوه بر ارایه تسهیلات کم بهره باید روند بروکراسی اداری برای احیای بافت های فرسوده نیز کاهش یابد.
کد خبر: ۷۱۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 08 July 2017
عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بافت های مختلفی در درون شهرها وجود دارد اما اولویت توجه به بافت فرسوده بر کسی پوشیده نیست، گفت: به لحاظ اینکه اکثر بافت های فرسوده در مراکز شهری قرار دارند و با مشکل‌های عدیده ای از حیث مقاومت و استحکام رو به رو هستند، باید مورد توجه ویژه از حیث نوسازی واقع شوند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی به بافت های فرسوده مشکلات عدیده را رقم می زند، افزود:  برای حفظ هویت شهری و همچنین به لحاظ نجات شهر از همه تهدیدهایی که ممکن است رخ دهد، باید نسبت به احیای بافت فرسوده اهتمام ورزید.

حسین زاده گفت: قطعا در روند توسعه شهری، بازسازی، بهسازی و نوسازی بافت های مختلف شهری باید به بافت فرسوده از حیث ارایه تسهیلات کم بهره و تسهیل شرایط اعطای وام ها توجه ویژه ای شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بی توجهی به بافت های فرسوده گسترش بافت های منفک از شهرها را منجر می شود، گفت: برای اینکه جمعیت مستقر در بافت های فرسوده از این بافت ها خارج نشده و با توجه به توان مالی در حاشیه شهرها استقرار پیدا نکنند، باید شرایط بهسازی این واحدها با تسهیلات و معافیت های مختلف فراهم شود.

حسین زاده با بیان اینکه تنها راه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین نیست، افزود: روند ارایه و در اختیار قراردادن تسهیلات نیز امر مهمی است که متاسفانه امروزه درگیر بروکراسی اداری بسیار شده است.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت های فرسوده مشکلات بسیاری را در پی دارد، تصریح کرد: مداخله در بافت فرسوده زمان بر بوده و مجریان را با مسائل و موضوعات مختلف درگیر می کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تسهیل در انجام امور اجرایی و کاهش بروکراسی اداری مهم ترین نقش را در نوسازی بافت های فرسوده ایفا می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل