بازدید 1709

تجمع گسترده جدایی‌طلبان جنوب یمن در عدن

هزاران تن از جدایی طلبان جنوب یمن عصر روز جمعه در غرب عدن تجمع کرده و در تظاهراتی گسترده به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این جنبش شرکت کردند.
کد خبر: ۷۱۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ 08 July 2017
هزاران تن از جدایی طلبان جنوب یمن عصر روز جمعه در غرب عدن تجمع کرده و در تظاهراتی گسترده به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس این جنبش شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، تظاهرات گسترده حامیان "جنبش جنوب" با حضور رهبران "شورای انتقالی جنوب" که از سوی مسئولان محلی ایجاد شده و با دولت منصور هادی تعاملی ندارد، برگزار شد. در راس رهبران این جنبش عیدروس الزبیدی، استاندار سابق عدن و هانی بن بریک، معاون وی و دیگر رهبران جدایی طلب جنوب یمن حضور داشتند.

الزبیدی در جمع حاضران گفت: بزرگداشت هفتم ژوئیه با دو اتفاق متضاد مصادف شده است، اول سالگرد نفوذ نظامی به جنوب یمن و اشغال آن در سال 1994 میلادی و دومی سالگرد آغاز انقلاب آزادی خواهانه جنوب در سال 2006 میلادی و این تداخل نمادی است که ساختار عمیق فرهنگی و پایداری نیروهایمان را به نمایش می‌گذارد.

استاندار سابق عدن دولت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را مسئول اخلاقی و قانونی بازی با جان شهروندان و محرومیت‌شان از خدمات اصلی و شکست در این راه دانست و تاکید کرد، هرگز به سکوت در برابر این وضعیت تاسف بار ادامه نخواهد داد و با حمایت ائتلاف عربی کنترل مناطق جنوبی را به مردم آن برمی‌گرداند.

عیدروس در ادامه اعلام کرد که "شورای انتقالی جنوب" فعالیت سازمان‌ها و گروه‌های "تروریستی و افراطی" از جمله اخوان المسلمین، القاعده، داعش و حوثی‌ها را در تمامی استان‌های جنوب ممنوع کرده است و این شورا گام‌های لازم برای مقابله با آنها را با مشارکت کشورهای عضو ائتلاف عربی اتخاذ خواهد کرد.

وی در ادامه از کشورهای عضو شورای امنیت، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و کشورهای عضو شورای همکاری خیلج فارس خواست با تحولات سیاسی ایجاد شده در جنوب یمن تعامل مثبتی داشته باشند.

عبدالعزیز المفلحی، استاندار عدن پیش از این تجمع گفت: برگزاری فعالیت‌ها و همایش‌هایی جهت ابراز خشم نسبت به این مناسبت‌های تاسف بار حق مردم است و مردم جنوب حق دارند که فعالیت‌هایی را به شکل مسالمت آمیز داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار