بازدید 2855

تورم دو رقمی خرداد چه برسر بازارکالای اساسی آورد؟

تورم دو رقمی خرداد ماه چندان در سفره خانوار بی تاثیر نبوده به گونه ای که این نوسانات قیمت با قدرت خرید خانوارها هیچ گونه سنخیتی ندارد.
کد خبر: ۷۰۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 05 July 2017
تورم دو رقمی خرداد ماه چندان در سفره خانوار بی تاثیر نبوده به گونه ای که این نوسانات قیمت با قدرت خرید خانوارها هیچ گونه سنخیتی ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نرخ تورم در پایان خردادماه امسال با 4 درصد افزایش به 10.2 درصد رسید که براین اساس پس از 12 ماه مجددا دو رقمی شد.

بررسی بازار کالای اساسی و اظهارات مغازه داران حاکی از آن است که تورم دو رقمی خرداد ماه چندان در سفره خانوار بی تاثیر نبوده تورم دو رقمی خرداد ماه چندان در سفره خانوار بی تاثیر نبوده به گونه ای که این نوسانات قیمت با قدرت خرید خانوارها هیچ گونه سنخیتی ندارد.

حال افزایش نرخ تورم و رسیک های موجود در بازار لزوم هوشیاری سیاست گذاران در زمینه مهار تورم را می طلبد.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در خرداد ماه محسوس نبوده است، اظهار داشت: گرچه افزایش نرخ تورم در نوسانات هیچ کالایی بی تاثیرنیست اما به طور کلی قیمت ها تابع عرضه و تقاضا هستند.

به گفته وی در خرداد ماه سال جاری به دنبال افزایش تورم نرخ مرغ و تخم مرغ با نوسانات 5 درصدی قیمت همراه بوده است.

کاهش نرخ میوه و تره بار در خرداد ماه

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه افزایش نرخ تورم تاثیری در روند صعودی قیمت میوه و تره بارنداشته است، اظهار کرد: این درحالی است که در خرداد ماه تمامی اقلام به جز پیاز با کاهش 25 درصدی قیمت همراه بوده است.

رکود بر بازار گوشت گوسفندی حاکم است

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت بازار گوشت بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه 36 تا 37 هزار تومان به مغازه دار و 41 الی 42 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت ها کاهش چشمگیری در بازار نداشته است، افزود: واردات محدود گوشت تاثیری چندانی در قیمت نداشت و تنها به سبب شیوع تب کریمه کنگو رکود بر بازار حاکم است.

بازار اقلام اساسی در چشم انتظاری به سر می برد

قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی  بیان کرد: تا شروع دولت دوازدهم و اتخاذ سیاست های جدید بازار در دوران چشم انتظاری به سر می برد.

وی افزود: علی رغم افزایش نرخ تورم در خرداد ماه، آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار