بازدید 6183
۱

یک خبر خوب برای سپرده‌گذاران «کاسپین»

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شامگاه سه‌شنبه متقاضیان طرح سوال از رییس جمهور با وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس دفتر رییس جمهور، معاون پارلمانی رییس جمهور و همچنین جمعی از اعضای هیات رییسه مجلس گفت: در این جلسه راهکارهایی برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۰۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷ 04 July 2017
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شامگاه سه‌شنبه متقاضیان طرح سوال از رییس جمهور با وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی، رییس دفتر رییس جمهور، معاون پارلمانی رییس جمهور و همچنین جمعی از اعضای هیات رییسه مجلس گفت: در این جلسه راهکارهایی برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین به تصویب رسید.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طبق جمع‌بندی‌های صورت‌گرفته در این جلسه مقرر شد مبالغ پرداختی به سپرده‌گذاران فارغ از اینکه چگونه و بر چه مبنا محاسبه می‌شود، به صورت علی‌الحساب باشد. همچنین مقرر شد در اولین فرصت بعد از تسویه تا 50 میلیون تومان، پرداخت تعهدات تا 100 میلیون تومان هم شروع شود.

وکیلی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر این جلسه مقرر شد مستند پرداخت علی‌الحساب به سپرده‌گذاران در اختیار آنها قرار گیرد به این معنا که یا در دفترچه آنها قید شود یا به هر نحو در اختیارشان قرار گیرد که مبالغ پرداخت‌شده قطعی نیست و علی‌الحساب است. بر این اساس به هر میزان دارایی شناسایی شود به طور طبیعی متعلق به سپرده‌گذاران خواهد بود.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: در مصوبه‌ای دیگر مقرر شد مبنای بدهی به سپرده‌گذار، قرارداد سپرده‌گذار باشد و بر مبنای مفاد آن به هر میزان دارایی شناسایی شود باید تسویه صورت گیرد و نباید رقمی به عنوان سود و امثالهم از حقوق مردم حذف شود.

وی همچنین ادامه داد: آخرین مصوبه جلسه امروز هم شفافیت و ارائه مستند به سپرده‌گذاران مبنی بر علی‌الحساب بودن مبلغ پرداختی حداکثر ظرف سه روز آینده بود که باید عملیاتی شود. یعنی هر سپرده‌گذار که ظرف سه روز آینده برای دریافت مبالغ مورد تعهد مراجعه می‌کند، باید مستند قید علی‌الحساب را تحویلش دهند.

وکیلی همچنین خاطرنشان کرد: آنچه در جلسه امروز مورد جمع‌بندی قرار گرفت، قدم‌های خوب و رو به جلویی است اما کافی نیست. البته اراده لازم بین مجلس و دولت مبنی بر حل مشکل مردم شکل گرفته و عزم دولت نیز حل این مسئله است. مجلس هم بر نظارت و استیفای حقوق مردم مصمم است.

این عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه این جلسات با محوریت کمیسیون اقتصادی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه این جمع‌بندی قدم خوبی است اما کافی نیست، ترجیح متقاضیان طرح سوال از رییس‌جمهور این است که مسیر را تا اجرای این مصوبات که به امضای دکتر سیف رییس کل بانک مرکزی رسیده ادامه دهند و ان‌شاءالله شاهد حل و فصل این موضوع باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: آنچه در جلسه امروز به تصویب رسیده، فرمولی برای سپرده‌گذاران موسسات فرشتگان و کاسپین است و برای بقیه موسسات هم تمهیدات لازم برای شناسایی اموال در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه، وکیلی، کاتب و پزشکیان از اعضای هیات ریسه مجلس، پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، قاضی‌پور، انارکی، ذوالنور، وقفچی و برخی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
41 میلیون توو حسابم بود که هفته گذشته مسدود شد.
واسم پیامک اومد که به من 31 میلیون تعلق می گیره.
فرمول محاسبه بانک مرکزی : سودهایی که از 1 شهریور 1394 از موسسه گرفته ایم کسر می کنن. از باقیمانده موجودی نیز 10% کسر میشه (کسی نمی دونه چرا؟) اون چیزی که میمونه رو 2-3 ماه دیگه پرداخت می کنن.
******* دفترچه فرشتگان باطل و دفترچه جدید کاسپین چاپ میشه *******
این پرداخت ها علی الحساب محسوب میشه. یعنی به محض شناسایی اموال فرشتگان ، فروخته و به سپرده گذاران پرداخت میشه. ممکنه چند ماه یا چند سال طول بکشه !!!!!!
نتیجه گیری:ملت رو گیر آوردن واقعاً
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر