بازدید 13300
۵

انتشار جزئیات پاسخ قطر به شروط سعودی ها

کد خبر: ۷۰۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 04 July 2017
خبرگزاری غیردولتی 'انفراد' کویت به نقل از یک منبع آگاه جزئیات پاسخ قطر به شروط عربستان سعودی، بحرین، امارات عربی متحده و مصر برای از سرگیری روابط این کشورها با دوحه را منتشر کرد.

گزارش ایرنا به نقل از این خبرگزاری غیردولتی کویت حاکی است که پاسخ دوحه به شکل نامه مکتوب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرقطر روز گذشته (دوشنبه) توسط محمد بن عبدالرحمان آل ثانی وزیر خارجه قطر تحویل شیخ صباح الصباح امیر کویت شد.
 
به نوشته خبرگزاری انفراد، قطر آمادگی خود را برای کاهش روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران به شرط پایبندی همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به این امر، اعلام کرد.
 
همچنین قطر در پاسخ خود تاکید کرد که حتی یک تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درخاک قطر حضور ندارند و هدف از درخواست ارایه شده از سوی چهار کشور تحریم کننده قطر در این خصوص مخدوش کردن چهره دوحه در جهان عرب است.
 
برپایه این گزارش، قطر درپاسخ خود درمورد همکاری نظامی و ایجاد پایگاه نظامی ترکیه درقطر تاکید کرد که ترکیه یک کشور مسلمان است و درمعاهده شورای همکاری خلیج فارس بندی دال برممنوعیت ایجاد پایگاه های نظامی قید نشده است.
 
شیخ تمیم درجواب مکتوب خود وجود هرگونه ارتباط میان قطر با گروه های تروریستی مشخص شده ازسوی سازمان ملل را رد و تاکید کرد: کشورش یکی از اعضای فعال در زمینه مبارزه با تروریسم محسوب می شود.
 
عربستان و امارات و بحرین و مصر از15 خرداد روابط خود را با قطر قطع کردند و با نسبت دادن اتهام 'حمایت از تروریسم' به دوحه، قطر را به محاصره زمینی و هوایی خود در آوردند.
 
قطر اتهام حمایت از تروریسم را نادرست دانست و تاکید کرد با موج دروغ ها و افتراهای به راه افتاده که هدف از آن اعمال قیمومیت بر مراکز تصمیم گیری در قطر است، مقابله خواهد کرد.
 
چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط سیزده گانه خود جهت ازسرگیری روابط با دوحه را توسط کویت به قطر اعلام کردند و به دوحه برای اجرای این شروط ده روز ضرب الاجل تعیین کردند که یکشنبه شب هفته جاری این مهلت به پایان رسید و با میانجیگری کویت به مدت 48 ساعت دیگر (تا چهارشنبه) تمدید شد.
 
دوحه شروط یاد شده را 'غیرواقعی، غیرمنطقی، غیرقابل اجرا و ناموزون 'دانست و اعلام کرد: در صورت فراهم آمدن شرایط مناسب آماده مذاکره با کشورهای تحریم کننده است.
 
قرار است وزیران خارجه چهار کشور عربستان سعودی، بحرین ، امارات عربی متحده و مصر فردا(چهارشنبه) در قاهره پاسخ قطر را مورد بررسی قرار دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
چه حالی دادند به ایران! تنها بندی را که پذیرفته
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
چنگ زرگری بوده. شما چه ساده ای.
"قطر آمادگی خود را برای کاهش روابط دیپلماتیک و اقتصادی با ایران به شرط پایبندی همه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به این امر، اعلام کرد"

جالبه، روش همیشگی اعراب در ارتباط با ایران!!!
قطر با ايران قرارداد امنيتي دارد اما ساير كشورها داراي چنين قراردادي نيستند
خوب چرا ایران پیش دستانه با اونا قطع رابطه نکنه
میلیاردها دلار سرمایه گذاری ایران در امارات و بیش از هزار شرکت فعال
اصلا تو این جریان فقط ایران ضایع شد
سعودی به هدفش رسیده
متاسفانه شکست ایران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان