بازدید 5012
درگیری‌های شدید در شرق پایتخت

ادامه نبرد ارتش سوریه در محورهای صحرا

منابع سوری از ادامه نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری در محورهای صحرا و درگیری‌های شدید در محور عین ترما-جوبر در شرق پایتخت خبر دادند.
کد خبر: ۷۰۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲ 03 July 2017
منابع سوری از ادامه نبرد ارتش سوریه با تروریست‌های تکفیری در محورهای صحرا و درگیری‌های شدید در محور عین ترما-جوبر در شرق پایتخت خبر دادند.

به گزارش تسنیم در دمشق،‌ از صبح امروز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و گروه‌های تروریستی در محور «عین ترما-جوبر» در شرق پایتخت جریان دارد و مواضع تروریست‌ها هدف حملات سنگین هوایی و توپخانه‌ای قرار دارد.

یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت: نیروهای ارتش عملیات غافلگیرکننده‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در شهرک «زملکا» در تلاش برای پاکسازی نقاطی بین جوبر و زملکا آغاز کرده‌اند.

در شرق سوریه هم نیروهای ارتش سوریه، نبردهای صحرا را با کمک همپیمانان خود در دو محور دنبال می‌کنند: محور اول از شرق از سمت میدان‌های نفت و گاز آراک و الهیل در شمال شرقی شهر تدمر جایی که ارتش به شدت با تروریست‌های داعشی درگیر است و البته دستاوردهای روزافزونی در این محور کسب می‌کند. ارتش همچنین سمت نقطه  به «حمیمة-الضلیعیات» پیشروی می‌کند که نزدیک‌ترین نقطه ارتش به سمت دیرالزور است که 90 کیلومتر از آن فاصله دارد، ارتش به دنبال آغاز  عملیات شکستن حلقه محاصره دیرالزور است.

محور دوم،‌در حومه السلمیه در شرق حماه است، جایی که نیروهای ارتش به عملیات خود ادامه داده و همچنین یورش داعشی‌ها به نقاط آزاد شده را دفع کردند،‌هدف عملیات ارتش رسیدن به شهر «عقیریبات» مهمترین دژ داعش در حومه شرقی حماه است.

ارتش سوریه پیشتر ماموریت خود در تامین امنیت کامل جاده حلب به خناصر را پس از ورود در عمق حومه جنوبی الرقه تا جاده  اثریا به الرصافه تکمیل کرده و ده‌ها روستا و مکان در حومه جنوب شرقی حلب را از اشغال داعشی‌ها آزاد کرد.

در الرقه هم گروه‌های کردی موسوم به سوریه دموکراتیک(قسد) با حمایت‌های آمریکا برای اولین بار از سمت جنوب وارد شهر الرقه شدند و بر 70 درصد محله الصناعه مسلط شدند، درگیری‌ها میان این گروه‌ها و داعشی‌ها ادامه دارد. گروه‌های کردی گفته‌اند که الرقه را از تمام جهت‌ها محاصره کرده‌اند.

رسانه‌های وابسته به داعش هم از کشته شدن 74 نفر از اعضای گروه‌های کردی در حمله تک تیراندازان داعشی طی ماه گذشته خبر داده بودند، این در حالی است که فعالان از کشته شدن 177 غیرنظامی در حمله جنگنده‌های آمریکایی به شهر الرقه طی ماه گذشته خبر داده بودند که به بهانه مبارزه با داعش بارها به مواضع غیرنظامی حمله کرده‌‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها