بازدید 3938

۳۰ سال خدمت استاد امین آل هانی به قرآن

شهید آل هانی یکی از فرهیختگان طراز اول، نویسنده‌ای توانا، سخنوری ماهر، خطیبی خوش‌بیان و دارای اسلوبی جذاب بود که به شیوه‌ای دلنشین و فصیح سخنرانی می‌کرد و دائما در فعالیت‌های قرآنی و مناسبت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشت.
کد خبر: ۷۰۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 03 July 2017
شهید آل هانی یکی از فرهیختگان طراز اول، نویسنده‌ای توانا، سخنوری ماهر، خطیبی خوش‌بیان و دارای اسلوبی جذاب بود که به شیوه‌ای دلنشین و فصیح سخنرانی می‌کرد و دائما در فعالیت‌های قرآنی و مناسبت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ميثم المعلم، نویسنده روزنامه عربستانی «جهینة الاخباریة» در مطلبی با عنوان «شهید قرآن؛ نماد و الگویی ایده‌آل» در این روزنامه به جوانب مختلف زندگی امین آل هانی، رئیس شورای قرآنی استان شیعه‌نشین قطیف عربستان پرداخته و آورده است: نوشتن در ارتباط با استاد «امین آل هانی» شهید قرآن کار آسانی نیست. شهیدی که در طول ۳۰ سال، به فعالیت‌های دینی و قرآنی مشغول و زندگی وی مملو از دستاوردها و موفقیت‌های مختلف در زمینه‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و تربیتی بود.

لذا شرط انصاف نیست که ادعا کنیم آنچه در ارتباط با این شهید قرآن و استاد بزرگ می‌نویسیم، همه جوانب شخصیتی، اخلاقی، فعالیت‌ها و دستاوردهای او را در بر می‌گیرد بلکه تنها اشاره‌ای به ابعاد مختلف زندگی این استاد بزرگ است.

استاد امین آل هانی خود را نذر اسلام کرده و عمر مبارکش را در خدمت به کتاب خدا گذراند و فعالیت های قرآنی و اجتماعی او فصل مهمی از تاریخ منطقه و شهر محل زندگی او را تشکیل می‌دهد. به گونه‌ای که یاد او به عنوان یک الگوی ارزشی باقی می‌ماند تا جوانان به او تأسی جسته و راهش را ادامه دهند.

جنبه دینی

استاد شهید امین آل هانی نمونه‌ای از یک انسان متدین و با اخلاص بود که بیشتر وقت خود را صرف تبیین و نشر علوم قرآنی و مفاهیم، ارزش‌ها و اصول آن برای افراد منطقه زندگی خود از کوچک تا بزرگ به ویژه مبتدیان می‌کرد.

از جمله فعالیت‌های دینی این شهید بزرگوار می‌توان به اجرای طرح های مختلف دینی، نشر فرهنگ قرآنی، ایجاد مراکز قرآنی و گسترش فعالیت‌های دینی اشاره کرد.

او یک شخصیت مذهبی فعال و اندیشمند آگاه اسلامی بود که با شهادتش، فعالیت‌های قرآنی در منطقه خلیج فارس یکی از بارزترین مردان با اخلاص خود را از دست داد.

جنبه اخلاقی

شهید آل هانی فردی مودب، با احساس، متواضع، خوش‌مشرب، مردم دار و صبور بود که همواره همگان را به اخلاق فاضله دعوت کرده و خود نیز تلاش می‌کرد به این اخلاق مزین شود و یک لحظه تبسم از لبان او محو نمی‌شد.

به گونه‌ای که هر زمان از فردی که با او برخورد داشت، در ارتباط با وی سؤال می‌کردی، او را فردی خوش‌اخلاق توصیف کرده و این امر موجب شده بود، مردم او را دوست داشته و جذبش شوند.

دوستان، نزدیکان و خویشانش در ارتباط با وی می‌گویند: هرچه به امین آل هانی نزدیک‌تر می‌شدیم، محبت ما به وی بیشتر می‌شد زیرا او دارای احساسات لطیف انسانی و عواطف خروشان بود.

او مصداق این حدیث رسول خدا بود که فرمود: با ایمان‌ترین مردم خوش خلق‌ترین آنهاست. وی مصداق این کلام امیرالمؤمنین است که فرمود: به گونه‌ای با مردم معاشرت کنید که اگر مردید بر شما گریه کنند و اگر زنده بودید شما را دوست بدارند.

جنبه علمی

تعداد کمی از مردم به گونه‌ای از دنیا می‌روند که در حافظه علم و نسل‌ها باقی می‌مانند و این حال شهید قرآن و مربی فاضل امین آل هانی است.

او یکی از نمادهای آموزشی در مدارس «الجبیل» بود که در طول زندگی خود تحولی چشم‌گیر در نحوه آموزش در این مدارس ایجاد کرد.

شهید آل هانی طرح آموزش الکترونیک در مدارس و ایجاد مرکز تکنولوژی‌های آموزشی و باشگاه اندیشه در مدارس را پیشنهاد کرده و در ایجاد طرح‌های استراتژیک در سطح مدارس مشارکت داشت.

علم و آموزش امروز برای از دست‌دادن معلمی به معنای واقعی کلمه، غمگین و محزون است.

جنبه اجتماعی

شهید امین آل هانی از ارتباطات قوی و گسترده اجتماعی بر اساس محبت، وفاداری و احترام برخوردار بود که این امر او را یک شخصیت بارز اجتماعی و محبوب همگان قرار داده بود به گونه‌ای که همواره تلاش می‌کرد از طریق همکاری با مؤسسات مختلف اجتماعی در منطقه موجب تحول جامعه خود شود.

جنبه فرهنگی

شهید آل هانی یکی از فرهیختگان طراز اول، نویسنده‌ای توانا، سخنوری ماهر، خطیبی خوش بیان و دارای اسلوبی جذاب بود که به شیوه‌ای دلنشین و فصیح سخنرانی می‌کرد و دائما در فعالیت‌های قرآنی و مناسبت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشت.

وی در یکی از مقالات خود در فیس بوک در ارتباط با درمان توسط عشق راستین آورده است: « عشق خود به فرزندت را ابراز کن، تغییر می‌کند....عشق خود به دانش‌آموزت را ابراز کن، تغییر می‌کند ...عشق خود به همسرت را ابراز کن، تغییر می‌کند....عشق خود به دوستت را ابراز کن، تغییر می‌کند...عشق خود به مدیرت را ابراز کن، تغییر می‌کند. ما با عشق راستین می توانیم چیزهایی را به دست آوریم که با فرمان‌های قاطع و سخت نمی‌توانیم به آنها دست یابیم.
وی همچنین در ارتباط با جایگاه معلم آورده است: اگر به چهل سال پیش بازگردیم و به جایگاه معلم بنگریم می‌بینیم که معلم الگو، مرجع و دوستی بوده است که مردم برای حل مشکلات خود به او پناه می‌بردند.

آن زمان معلم تأثیرگذارترین فرد در ایجاد تغییرات اجتماعی و رویارویی با مشکلات جامعه بود و هیچ فردی در هیچ موقعیتی نمی‌توانست به اندازه معلم تأثیر‌گذار باشد.

مهندسان، پزشکان، تجار، نویسندگان، اندیشمندان دینی و سیاسی، هنرمندان و ادیبان همه و همه توسط معلمی تربیت شده‌اند که امروز توان خرید یک زمین کوچک و یا یک منزل را ندارد.
استاد امین آل هانی انسانی پاک متولد شد، فعالانه زیست و مظلوم به شهادت رسید.
او به آرامی و سکوت و بی خداحافظی از میان ما رفت و غمی بزرگ را در جان ما، اشکی بسیار در چشمان ما و دردی بزرگ در قلب‌های ما باقی گذاشت.

خداحافظ ای شهید، خداحافظ ای برادر با وفا، خداحافظ ای استاد بزرگ، خداحافظ ای معلم با اخلاص.

خداوند تو را رحمت کند. از خدا می‌خواهیم تو را غریق رحمت بی انتهای خود گردانده و در بهشت خود جای دهد و در زمره انبیا و اهل بیت خود محشور گرداند و به دوستان و خانواده و دوستدارانت صبر عنایت فرماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل