بازدید 1569

شینزو آبه به دنبال جلب مجدد اعتماد مردم ژاپن

نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) گفت که برای به دست آوردن مجدد اعتماد مردم پس از شکست حزبش در انتخابات شورای شهر توکیو تلاش می‌کند.
کد خبر: ۷۰۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 03 July 2017
نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) گفت که برای به دست آوردن مجدد اعتماد مردم پس از شکست حزبش در انتخابات شورای شهر توکیو تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شکست حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن به رهبری شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در انتخابات شورای شهر توکیو که روز یکشنبه برگزار شد، باعث شد تا میزان اعتماد مردم این کشور به دولت و حزب آبه کمتر شود و حالا امروز نخست وزیر گفته که به دنبال جلب نظر و اعتماد مجدد مردم کشورش است.

وی به خبرنگاران گفت: من به دنبال به دست آوردن اعتماد مجدد مردم با متحد کردن حزب هستم تا نتایجش را ببینیم. ما نتوانستیم در این رای‌گیری به خوبی عمل کنیم. ما باید این نتایج را قبول کنیم و برای آنکه به موقعیت قبلی خود بازگردیم تلاش کنیم.

در انتخابات شورای شهر توکیو حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن فقط 23 کرسی به دست آورد که کمتر از نیمی از پیش بینی‌های قبل از انتخابات است و بدترین نتیجه در یک رای‌گیری در توکیو برای حزب محسوب می‌شود.

حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن اخیرا با یک رسوایی مواجه شده درحالیکه شینزو آبه آن را رد می‌کند.

پیروزی یوریکو کویکه، فرماندار مشهور و محبوب توکیو در این انتخابات گمانه زنی‌هایی را به وجود آورده که وی به دنبال ملی کردن حزبش "نخست شهروندان توکیو" است اما هرگونه تلاش از سوی وی برای به دست گرفتن سمت اول کشور که همان نخست وزیری است، پس از المپیک 2020 توکیو خواهد بود و این درصورتی است که محبوبیتش همچنان بالا باشد و حزبش توانایی کشورداری را داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار