بازدید 3582

مبتلایان به سنگ کلیه، مصرف مایعات را افزایش دهند

کد خبر: ۷۰۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 02 July 2017
یک متخصص اورولوژی و مجاری ادراری گفت: افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند بهتر است مصرف مایعات را به دو تا سه لیتر در روز برسانند.

به‌گزارش فارس، فرزاد علامه، متخصص اورولوژی و مجاری ادراری با تاکید بر این که بهتر است مبتلایان به سنگ کلیه مصرف روزانه مایعات را به دو تا سه لیتر افزایش دهند، اذعان داشت: آب، بهترین نوشیدنی است، اما مصرف چای کمرنگ و نوشابه‌های گازدار فاقد مواد انرژی‌زا و قند بلامانع است.

وی با اشاره به این که مصرف نمک و سدیم می‌تواند در سنگ سازی کلیه موثر باشد، تصریح کرد: به‌ویژه در زمانی که روی آن رسوب کلسیم یا اسید اوریک داشته باشیم و سنگ تشکیل شود. به همین دلیل، این بیماران می بایست مصرف نمک را کاهش دهند.

این متخصص اورولوژی و مجاری ادراری در برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت گفت: مطالعات نشان داده است مصرف زیاد گوشت قرمز می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که بیماری نقرس دارند، مستعد سنگ‌های اسید اوریک هستند و حتما باید تحت درمان باشند و ادرارشان از حالت اسیدی خارج شود تا رسوب اسیداوریکی در آن رخ ندهد و سنگ تشکیل نشود.

علامه همچنین متذکر شد: باور این که مصرف آب هایی که املاح بسیار دارند می تواند سگ کلیه ایجاد کند، غلط است. معنی این که رسوبات آب زیاد است بیشتر به این برمی‌گردد که آهک آب زیاد باشد که به آنها آهک‌های سخت می‌گویند.

وی در پایان اظهارداشت: یعنی سختی آب معنیش این است که هر چقدر کربنات کلسیم بیشتر باشد، آب سخت‌تر می‌شود و در بعضی از مناطق وجود دارد؛ اما رسوباتی که موقع جوشاندن آب رسوب می‌کند، در کلیه‌ها رسوب نمی‌دهند، چون آب از روده‌ها می‌گذرد و اگر هم رسوبی قرار باشد انجام شود، در روده‌ها تشکیل می‌شود و به کلیه‌های ما آسیب نمی‌رساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر