بازدید 1935

رایزنی وزیر خارجه قطر با اعضای شورای امنیت درباره بحران دوحه

وزیر خارجه قطر با نمایندگان ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل دیدار و درباره بحران به وجود آمده بین دوحه با کشورهای عربی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۰۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ 01 July 2017
وزیر خارجه قطر با نمایندگان ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل دیدار و درباره بحران به وجود آمده بین دوحه با کشورهای عربی گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه قطر امروز شنبه بیانیه‌ای صادر و طی آن اعلام کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با نمایندگان 5 عضو دائمی شورای امنیت دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است که عبدالرحمن آل ثانی با نمایندگان روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس و چین دیدار کرد.

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، آل ثانی همچنین نشستی را با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت از جمله سوئد، ایتالیا، سنگال، اوکراین، قزاقستان، اروگوئه، اتیوپی، ژاپن و بولیوی برگزار کرد.

آل ثانی در این نشست اعضای شورای امنیت را در جریان تحولات بحران بوجود آمده در روابط بین دوحه با کشورهای عربی و تصمیمات غیرقانونی این کشورها علیه قطر قرار داد.

وی بر اهمیت گفت‌وگو و پایبندی قطر به قوانین بین‌المللی و نیز اهمیت حمایت از میانجی‌گری دولت کویت برای پایان دادن به بحران کنونی تأکید کرد.

اخیرا به دنبال قطع روابط چند کشور عربی از جمله عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر و متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم، منطقه خلیج‌فارس شاهد تنش است و کشورهای عربی علاوه بر قطع روابط دیپلماتیک، تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته و هر گونه تبادلات تجاری و صادرات کالا به این کشور را تحریم کرده‌اند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر همچنین یک فهرست 13 گانه از خواسته‌های خود را به قطر ارائه و اجرای این خواسته‌ها را شرط ازسرگیری روابط با دوحه قرار داده‌اند که از جمله این خواسته‌ها قطع روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه الجزیره است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار